Абонентські бази трьох найбільших українських мобільних операторів зменшилися на 4,5 млн сім-карт за пів року. Як повідомляє dev.ua, «Київстар» втратив 1,4 млн клієнтів, Vodafone 2,3 млн, а lifecell лише 0,8 млн (проте й мережа в нього менша).

Як змінилась кількість абонентів?

  • «Vodafone Україна» за підсумками 2021 року мав 18,9 млн сім-карт. Але за результатами шести місяців 2022 року абонентська база становить лише 16,6 млн. Таким чином вона зменшилася на 2,3 млн сім-карт.
  • Lifecell наприкінці 2021 року мав 9,2 млн активних клієнтів. За результатами першого півріччя 2022 показники опустилися до 8,4 млн сім-карт. Падіння — 0,8 млн. 
  • «Київстар» закінчував 2021 рік з показником 26,2 млн сім-карт, а за результатами півріччя показав цифру 24,8 млн. Таким чином абонентська база зменшилася на 1,4 млн сімкарт за пів року.

Що з іншими показниками?

Попри загальне для «Київстар», Vodafone та lifecell падіння кількості абонентів, всі оператори відзвітували про зростання загального операційного доходу.

  • Дохід Vodafone Україна у 1 півріччі зріс на 3% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склав понад 9,9 млрд грн. Показник OIBDA перевищив 5,76 млрд грн. Маржа OIBDA зросла на 2,1 п.п. до 58,1%. Разом з тим, чистий прибуток склав 663 млн грн.
  • У 2 кварталі 2022 року дохід lifecell збільшився на 5.4% на річній основі — до 2,1 млн грн, порівняно з 2 млн грн у 2 кварталі 2021, переважно завдяки вищому доходу від роумінгу і передачі даних. Маржа EBITDA lifecell у 2 кварталі 2022 зросла до 57.9% проти 56.1% в аналогічному періоді 2021. При цьому lifecell зафіксував чистий збиток в розмірі 27,4 млн, порівняно зі 116 млн чистого прибутку у 2021 році. Причиною збитків в компанії назвали знецінення активів, розташованих переважно на тимчасово окупованих територіях.
  • Загальний операційний дохід «Київстар» від послуг мобільного зв’язку зріс на 4,5% – до 6,9 млн грн. Як повідомляє ITC.UA, кількість абонентів, які користуються послугою «Київстар ТВ» збільшилась у порівнянні з 2 кварталом минулого року майже на 84,9%. А кількість абонентів, які користуються мобільним інтернетом 4G зросла на 11,9%.

Чому це цікаво?

Через повномасштабну війну багато українців вимушені були евакуюватись за кордон і з часом перейти до використання послуг місцевих операторів. Це значною мірою вплинуло на падіння кількості абонентів українських операторів.

Проте загальне використання мобільних послуг (зв’язку/інтернету/тощо) в Україні виросло. Крім того, оператори почали надавати безкоштовні послуги своїм клієнтам, а також запустили декілька спільно важливих проектів, як то національний роумінг та безкоштовний роумінг для українських біженців в країнах Європи.