Дорожня карта: як безшовно і комфортно перенести бізнес-дані у хмару або дата-центр провайдера

З початку повномасштабної війни в Україні більш ніж десять дата-центрів опинилися на територіях, які окуповані або перебувають під регулярними обстрілами. Високі ризики втратити дані змусили компанії думати про те, щоб перемістити IT-інфраструктуру за межі країни. В той час всіх хвилює приблизно те саме: як перенести дані в стислі терміни, з мінімальним простоєм або взагалі без нього, а також не збільшуючи витрати на IT-інфраструктуру. Розповідаємо, як підготуватися до міграції даних та чого можна очікувати на кожному етапі переїзду.

Чому вам потрібна дорожня картка (або roadmap)? У двох словах: так називають план із послідовністю дій, виконання яких має призвести до певного результату. Дорожня карта буде орієнтиром, з яким ви будь-якої миті знаєте, на якому етапі перебуваєте зараз, і що потрібно зробити на наступному кроці.

У контексті міграції бізнес-даних дорожня карта допоможе грамотно спланувати їх перенесення та уникнути критичних помилок. Ідеально, якщо сервіси при цьому працюватимуть безперервно або з мінімальним простоєм, непомітним для ваших клієнтів і таким, що не впливає на ваші бізнес-процеси.

Розробити універсальну дорожню карту неможливо, тому зібрали основні орієнтири для тих, хто планує перенести свої дані до стороннього провайдера або від одного постачальника послуг до іншого. Умовно виділимо два глобальні етапи: підготовку та міграцію. Перший охоплює період від прийняття рішення про необхідність перенесення даних до укладення договору з обраним провайдером.

1. Визначтеся з цілями та задачами міграції

Війна сильно змістила акценти: тепер український бізнес сприймає міграцію даних як найочевидніший та найефективніший спосіб убезпечити їх від фізичного знищення. Але поза воєнним контекстом залишилися інші цілі: підвищити надійність IT-інфраструктури, скоротити витрати на її утримання, підготуватися до стрибків попиту. Крім того, сервісна модель (as a Service) використання хмарних служб може стати особливо корисною для розв’язання питань безпеки інфраструктури або збереження даних (наприклад, Firewall aaS або Backup aaS) після переїзду до провайдера. Компаніям, які шукають гнучкіше IT-рішення для своїх задач, буде цікава модель «інфраструктура як сервіс» (Infrastructure aaS), де вони зможуть отримати необхідні хмарні ресурси протягом кількох годин або навіть швидше.

2. Проведіть аудит поточної IT-інфраструктури

На даному етапі доведеться зрозуміти, які ресурси — сервери, віртуальні машини, бази даних, додатки — є у вас зараз і які з них необхідно перенести. Ви можете провести аудит власними силами або віддати на аутсорсинг.

Що належить аналізувати:

  • поточне навантаження: визначити піки навантаження, спланувати та закласти зростання IT-інфраструктури на найближчий період. У тому числі це спростить бюджетування та допоможе підготуватися до зростання кількості сервісів чи обсягу даних;
  • мережну активність: оцінити можливість оптимізації та відповідність поточних налаштувань та роботи фаєрволу вимогам безпеки;
  • послуги на віртуальних машинах: якщо на деяких з них виросло навантаження, є сенс винести їх на окремі віртуальні машини;
  • взаємозв’язки між додатками: необхідно зберегти їх після міграції.

Пам’ятайте про цілі та плани бізнесу: якщо незабаром плануєте автоматизувати нові бізнес-процеси або впроваджувати новий сервіс, закладіть їх потреби у майбутню IT-інфраструктуру. А в умовах невизначеності, що виникла через війну, хмара стане корисною завдяки її гнучкості. Ви можете в будь-який момент змінити обсяги хмарних ресурсів у більшу чи меншу сторону, в той час, як локальна інфраструктура потребує довгострокового планування, оскільки жорстко прив’язана до покупки обладнання.

3. Сформуйте запит на ресурси

Результати аудиту допоможуть визначитися з вашими очікуваннями майбутньої IT-інфраструктури після міграції. Вважайте це чернеткою техзавдання, в якому перераховані вимоги до технологічного стека, обсягів ресурсів (обчислювальних, зберігання та інших), мереж передачі даних, масштабування, відмовостійкості, відповідності актуальним галузевим вимогам.

«Аудит не варто сприймати як формальність, оскільки від нього залежить успішність та ефективність міграції. Якщо аудит проведено якісно, ​​вам буде простіше скласти коректне техзавдання та вибрати оптимальне рішення. Це особливо важливо для компаній, діяльність яких підлягає обов’язковому ліцензуванню або сертифікації: вони зможуть виконати вимоги регулятора та успішно пройти аудит IT-інфраструктури.

Залежно від сфери бізнесу до IT-інфраструктури можуть висуватися галузеві стандарти та вимоги, які є обов’язковими для отримання ліцензій та ведення діяльності компанії. Наприклад, кілька клієнтів Colobridge регулярно перевіряють зовнішні аудитори: поряд з іншими параметрами вони оцінюють, наскільки IT-інфраструктури компаній відповідають вимогам ліцензуючих органів. Оскільки клієнти працюють з конфіденційною інформацією (персональною та фінансовою), регулятори повинні впевнитися в абсолютній надійності систем зберігання, обробки та передачі даних. Якщо висновки аудиторів не задовольнять відповідні органи, наші клієнти не зможуть продовжити ліцензії на ведення діяльності», — Віталій Богомяков, Head of Sales в Colobridge GmbH.

4. Оберіть провайдера

Від постачальника послуги багато в чому залежить, наскільки ви будете задоволені результатами міграції. Позаяк це досить об’ємна тема, якій можна присвятити окремий матеріал, звертаємо увагу лише на найважливіші ознаки хорошого провайдера.

  • Надійність та безпеку його дата-центрів підтверджують міжнародні сертифікати. Оцінити відмовостійкість просто: чим більше «дев’яток», тим краще. Оптимально три та більше: наприклад, 99,95%.
  • Зрозуміла та прозора система тарифікації: без прихованих платежів та з можливістю бюджетувати витрати на IT-інфраструктуру у довгостроковій перспективі.
  • Угода про рівень послуг (SLA) з фінансовими гарантіями та чітко розмежованими рівнями та зонами відповідальності.
  • Якщо потрібно реалізувати складне нетипове чи гібридне рішення, враховуйте наявність релевантних кейсів та реалізованих проєктів для відомих брендів.

Базова підготовка до міграції у загальному випадку виглядає саме так, але на практиці багато залежить від складності сервісів та стану поточної IT-інфраструктури. Наприклад, більше підготовчих робіт доведеться виконати компанії, яка мігрує від кількох провайдерів до одного та планує розгорнути єдину централізовано керовану IT-інфраструктуру в приватній або гібридній хмарі.

Наступним глобальним завданням буде реалізувати проєкт міграції даних. Розповідаємо, до чого вам готуватись тепер.

5. Виберіть відповідне технічне рішення

Компанії, для яких IT не є профільною діяльністю, можуть звернутися з цим завданням до провайдера, тим більше що великі гравці ринку часто мають консультантів і навіть безкоштовний консалтинг. Провайдер допоможе з вибором оптимального рішення, сайзингом ресурсів і запропонує варіанти міграції. Вам так само необхідно буде оцінити їхню відповідність своїм бізнес-задачам та економічну доцільність. Наприклад, одним підійде орендований сервер, а інші захочуть розмістити в дата-центрі провайдера власне обладнання. Стартапу або невеликій компанії вистачить публічної хмари, а більш зріла компанія часто воліє розгорнути приватну. Можна перенести до провайдера всі дані чи залишити частину сервісів на локальних потужностях. А можна скомбінувати кілька хмарних та фізичних продуктів в одного провайдера, щоб отримати ще більш відмовостійке та ефективне рішення.

6. Виберіть оптимальний час для міграції

Найкраще підходить час, коли послуги компанії найменш завантажені, причому в одному випадку це ніч або вечір вихідного дня, в іншому — з точністю до навпаки. Однозначно не рекомендуємо вам починати міграцію у високий сезон, особливо якщо для вашого бізнесу характерні стрибки попиту.

7. Перенесіть частину IT-інфраструктури та протестуйте

Необов’язковий етап, оскільки його можна реалізувати не у всіх моделях розміщення IT-інфраструктури клієнта. Однак, якщо є така можливість, спочатку перенесіть частину сервісів і протестуйте їх під навантаженням. Це допоможе виявити проблеми з продуктивністю і коректністю роботи «заліза» та хмарних сервісів, щоб усунути їх до того, як вони поширяться на всю IT-інфраструктуру. Міграцію даних можна здійснити власними силами, залучити спеціалістів зі служби підтримки провайдера або обрати гібридний варіант  вирішити це завдання спільними силами.

Тестування допоможе оцінити і службу підтримки теж: швидкість реакції, чуйність, готовність виконувати реальні роботи у нічний час та святкові дні. Навіть якщо розширений пакет послуг доступний на платній основі, є сенс одноразово внести оплату і змоделювати критичну ситуацію — повідомити про можливу проблему глибокої ночі, щоб зрозуміти, наскільки вас влаштовує реакція техпідтримки провайдера.

8. Мігруйте частину IT-інфраструктури, що залишилася

Принцип аналогічний: перенесіть сервіси в період найменшого завантаження IT-інфраструктури. Організувати безшовну міграцію (без зупинки бізнес-процесів) — цілком реальна для досвідченого провайдера задача: необхідно ретельно пропрацювати та чітко дотримуватися плану міграції, в якому передбачена ймовірність появи точок відмови та продумані способи перекриття всіх можливих ризиків.

У процесі міграції серйозно поставтеся до документування всіх робіт — це допоможе уникнути неузгодженості з діями провайдера, спростить адміністрування та прискорить відновлення IT-інфраструктури у разі непередбачених інцидентів. Тому докладно описуйте поточну та заплановану архітектуру, розробляйте схеми мереж, контролюйте версійність ПЗ, а також продумайте можливість резервного копіювання даних та складіть план їх відновлення.

Найважливіше про міграцію у п’яти тезах

Виділили для вас п’ять основних складових успішної та безболісної міграції даних звідки й куди завгодно:

  • Знати свою інфраструктуру вчора, сьогодні та завтра.
  • Прогнозувати зростання бізнесу та обирати IT-рішення за розміром.
  • Запорука успіху — надійний провайдер із великою експертизою.
  • Делегувати задачі, у яких бракує експертизи.
  • Тестувати і потім переносити всі бізнес-сервіси.

«Міграція IT-інфраструктури — це завжди командна робота клієнта та провайдера. Саме на цьому етапі закладається фундамент співпраці, яка надалі може стати надійним багаторічним партнерством. Команда Colobridge зі свого боку робить все, щоб міграція даних була для наших клієнтів максимально комфортною та обійшлася без простоїв бізнесу. Ми відкриті для співпраці та пропонуємо безкоштовно протестувати послугу IaaS тим, хто планує перенести свої дані до хмари, а також готові обговорити з клієнтами взаємовигідні умови надання послуг», — Віталій Богомяков, Head of Sales в Colobridge GmbH.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук