Товарообіг зменшився на 20%, але маємо підстави для оптимізму, — CEO «Фокстрот»

CEO «Фокстрот» Олексій Зозуля на open talk Promodo з топами українського діджиталу розповідав про те, як війна вплинула на бізнес групи компаній. Він говорив про те, як почувається компанія через пів року з початку повномасштабної війни, як складаються відносини з постачальниками, чи є бачення щодо «високого» сезону, та про інші проблеми бізнесу. Тези — у колонці для AIN.UA.

Олексій Зозуля, тут і надалі фото надані компанією

Як бізнес відчуває себе зараз

Зараз ми відчуваємо себе абсолютно впевнено. Підкреслюю — зараз, через 6,5 місяців війни росії проти України. Оскільки наприкінці лютого-на початку березня переважало відчуття невизначеності та тривоги.

Що змінилося саме у нас і що відрізняє нас від інших учасників ринку: черга драматичних випадків, що трапилася з нашими активами. Згорів центральний склад у Гостомелі, а це приблизно чверть наших залишків, що спричинило низку болісних збоїв у системі логістики. По суті, наш «організм» залишився з кров’ю, але без серця, яке штовхало цю кров по судинах.

Ми були обмежені залишками товару, які вимушено переміщували по всій країні. Відповідно, десь закривали магазини, десь відкривали.

Із 170 магазинів у квітні залишили працювати 70. Сьогодні ж у нас основні процеси налагоджені, працює 111 магазинів, зокрема, абсолютно новий Фокстрот, відкритий влітку у Львові у ТОЦ
Fabrik та відновлений після ракетного удару в ТРЦ Retroville.

Якщо порівнювати з минулим роком, товарообіг в гривнях зменшився на 20%. Проте ці показники дуже нерівномірні відносно територій і категорій товару.

Принципи роботи з постачальниками

Загалом по ринку відчувається дефіцит техніки, оскільки це — імпортований товар, а логістика ускладнилася неймовірно. Все тепер має одну дорогу — через західні сухопутні шляхи сполучення. Через затримки, затори на кордоні товар доставляється нерівномірно, не завжди в тій кількості або не в тому асортименті, як того бажають ритейлери і покупці. І це реалії, які стосуються абсолютно всього ринку.

Інший важливий чинник — країна перебуває у стані війни. Тому, після перетину кордону ризики по товару зростають в кілька разів. Продавці прагнуть їх мінімізувати і, безумовно, передоплатний шлях для них є більш привабливим.

Задача ритейлерів у таких умовах знаходити з постачальниками золоту середину та win-win-сценарії для всіх. Саме тому відносини з вендорами стали набагато тіснішими. Ми задоволені результатами нашої співпраці: досягли більшості тих умов, які дозволяють нам рухатися далі і задовольняти запити споживачів. Наразі з абсолютним оптимізмом дивимося вперед і чітко розуміємо, як і з чим ми зайдемо у «високий» сезон.


Чи буде «Чорна п’ятниця»-2022

Щодо Black Friday, та й в цілому всього «високого» сезону маємо певні підстави для оптимізму. Якщо не в штуках і кількості покупок, то принаймні в гривні. Продажі є, а значить споживачі купують не лише предмети першої необхідності. Наскільки у них збережуться такі настрої стосовно витрат на різні категорії техніки чи інших товарів, відповідь дасть тільки час.

Принципи роботи і роль СЕО

У такій ситуації, в якій всі опинилися, важливо було визначити два рівнозначні питання: що маємо робити та що не повинні робити. У розрізі цього чітко визначити, що є пріоритетом на зараз, окреслити перспективи і суворо дотримуватися фінансової моделі.

Відповідно, зараз ми чітко бачимо, що та стратегія, яку ми затвердили для «Фокстрот» на 10 місяців досить недавно, вона працює. За цей час обсяг і швидкість рішень, які приймалися на всіх рівнях, збільшилися неймовірно.

І тут ключовими принципами є:

  • Неприпустима бездіяльність і безвідповідальність. Будь-які обставини, які швидко змінюються, вимагають реакції. Якщо ми не можемо передбачити якісь фактори, ми маємо на них миттєво реагувати.
  • З огляду на такий об’єм інформації та відповідальності, помилок не уникнути. Право на помилку є у кожного і ніколи не буде на 100% бездоганних рішень і сценаріїв.
  • Швидкість, гнучкість і адаптивність — ті риси, які вийшли на передній план ще з часів ковіду і нині залишаються актуальними. Не можна їхати по усталеній колії — вона може завести не туди. Потрібно по новому дивитися на процеси, обставини та способи вирішення питань.
  • СЕО має зняти корону (якщо вона в нього була ) і стати разом працювати на спільне благо. Спілкування 24/7, зв’язок, обговорення будь-яких питань і перегляд раніше прийнятих рішень — це абсолютно нормальний процес.

Переконаний, від кожного дна можна відштовхнутися, маючи потужну команду, волю,
логіку і ідею, як це зробити. Головне — не помилитися в загальній стратегії та дати
можливість помилятися в деталях

Автор: Олексій Зозуля, CEO «Фокстрот»

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук