В 2022 році українці продають бізнес вп’ятеро більше, ніж в 2020-му. Такою аналітикою поділився OLX з AIN.Business. Переповідаємо на які сфери бізнесу найбільше попиту та пропозиції в Україніі.
Протягом перших шести місяців після повномасштабного вторгнення українці у категорії «Бізнес та послуги» на сайті OLX найбільше пропонували:
- магазини: 7 124 оголошень
- кав’ярні: 3 739 оголошення;
- сайти: 2 168 оголошень;
- кафе: 1 268 оголошень;
- франшизи: 1 237 оголошень.
Пропозицій на продаж магазинів та сайтів найбільше було в березні. З травня по червень найактивніше пропонували кафе та франшизи, а у серпні – кав’ярні. Пропозицій на продаж зоомагазинів та квіткового бізнесу було найменше.
Порівнюючи це з даними у роки паднемії (2020-2021 роки), пропозиції щодо продажу готового бізнесу були схожими: найбільше оголошень було з продажу кав’ярень, інтернет-магазинів, Instagram-сторінок та франшиз.
Проте, запит від українців на купівлю бізнесу відрізнявся від пропозицій на ринку у 2022 році, а саме:
- з березня по серпень найчастіше хотіли придбати кав’ярню та бар: 13 відгуків на одне оголошення;
- цікавилися фургонами, які обладнані під приготування вуличної їжі — фудтраками: 12 відгуків на одне оголошення;
- проявляли інтерес на купівлю YouTube-каналу: 12 відгуків на одне оголошення.
Крім того, за даними OLX відомо, що:
- на Київщині найчастіше пропонували готовий бізнес — майже 54 000 оголошень за півроку війни;
- на Дніпропетровщині та Одещині — 17 500 та 13 700 відповідно;
- в Львівській та Харківській областях пропозицій продати бізнес було по 10 000 оголошень.
Купити бізнес хотіли:
- у Черкаській, Київській та Чернігівській областях — в середньому по 5 відгуків на одне оголошення;
- у Кіровоградській та Івано-Франківській областях — по 4 відгуки на одне оголошення.