Станом на осінь 2022 року український готельний бізнес працює на 2-3% у грошовому виразі. А показник відмов від бронювання в готелях у більшості міст України виріс до 85-98%. Про це пише Forbes у своєму матеріалі. AIN.Business вибрав головні тези. 

На півдні готельний ринок працює на 3–5% у грошовому виразі, в Києві й області цей показник становить 10–15%, на сході через бойові дії та окупацію територій більшість готелів повністю призупинили роботу. 

Після 24 лютого 2022 року сотні тисячі людей виїжджали на захід країни, тому готелі там у лютому–квітні були завантажені на 100%. Так, за статистикою Державного агентства розвитку туризму, за перші шість місяців 2022 року сума туристичного збору склала 89,4 млн грн. Це на  28,8% більше в порівнянні з сумою у відповідний період 2021 року — тоді до бюджету надійшло 69,4 млн грн.

Найбільше зростання в порівнянні з аналогічним періодом у 2021 році зафіксовано:

  • у Львівській області – 193%;
  • у Івано-Франківській області – сума турзбору зросла 76,4%;
  • в Закарпатська області – на 144%.

Наприкінці весни поточного року рівень завантаженості не зріс: більшість готельної нерухомості не відкрилися зовсім. Винятком стала відносно безпечна Одеса, у якій працює 90% закладів розміщення з середньою завантаженістю 60%. У Києві готелі відновили роботу в травні, однак досі тримають невисокий показник – 15–25%.

Чи має готельний ринок шанс відновитися?

Аналіз ринку показує, що ситуація трохи стабілізується: є зростання попиту в західних областях країни,що  стимулювало забудовників відновити зведення об’єктів, яке призупинилося на початку війни та розпочати нові.

Швидкість відновлення галузі залежить від тривалості бойових дій та рівня міграції українців за кордон. Нині 99% гостей готелів – громадяни України, 1% – іноземні журналісти, волонтери, військові та представники міжнародних організацій.

Через замінованість й потребу у відновленні інфраструктури готельного бізнесу, на найближчі 5–10 років популярними місцями для відпочинку будуть Карпати, зокрема Буковель, та всі західні області.

В матеріалі Forbes, контриб’ютор Артур Лупашко наголошує, що готельний бізнес залишається привабливим об’єктом інвестування.

  • В умовах війни прибутковість на вкладені кошти в середньому по країні зменшилася з 11% до 8–9%. 
  • За підрахунками ДАРТу, через повномасштабне вторгнення Росії надходження до державного бюджету від туристичної галузі скоротилися майже на 26%. Попри це найбільше податків у першому півріччі сплатили саме готелі та санаторії – майже 461 млн грн. 
  • На 39% зросли надходження від діяльності пансіонатів та гуртожитків, які використовувались як прихистки для ВПО. Частка сплаченого податку від діяльності турбаз, кемпінгів, дитячих таборів відпочинку зменшилася на 59%.
  • Крім того, лідерами для інвестицій будуть складська та логістична нерухомість через релокацію бізнесу з окупованих територій. Прибутковість вкладень буде близько 9–11% річних.