Українські підприємці активізуються на міжнародній арені. Вони організовують спільні стенди на виставках, стартап-павільйони на конференціях, формують делегації на форумах. На цьогорічному Web Summit буде рекордна кількість українців, а український павільйон буде чи не найбільшим на заході. Як підготуватись до міжнародних конференцій, самітів та форумів? Як побудувати якісний нетворк, знайти клієнтів та однодумців, навіть якщо ти інтроверт у сьомому поколінні?

Катерина Дорошевська, засновниця спільноти UA business Global у колонці для AIN.UA поділилася своїм чек-листом підготовки до таких заходів.

Катерина Дорошевська. Фото надала авторка
  1. Визначитись з метою – пітчити проект конкретним людям, представляти компанію, лідгенити, розширювати коло знайомих (яких?), проводити кастдев, тестувати ідею, рекрутити, генерити контент для соцмереж, робити дослідження. Від цілі залежить весь ваш подальший план. Без цілі, будь-яка конференція перетвориться на «просто іще один бла-бла івент».
  2. З чіткою метою буде легко сформувати стратегію та сфокусуватись. Якщо ваша мета — пітчити проект європейським інвесторам, то витрачати час на умовну вечірку з друзями-українцями — не найкраща ідея. Якщо це багатопотокова конференція, визначтесь із вашим графіком заздалегідь, інакше втратите чимало часу на прийняття рішення в моменті.
  3. Адаптувати всі потрібні промоматеріали під вашу мету. Що у вас в LinkedIn? Можливо, варто оновити фото і біо на актуальне, закинути кілька постів по вашій темі. Можна приготувати one pager із стислою інформацією, або перевірити ваш лендінг/сайт. Там же є англійська версія, так?
  4. Освіжити усну самопрезентацію. Переконайтесь, що ви можете стисло розказати про себе, краще всього за формулою: хто я? яку проблему я вирішую? для кого? яким чином? Наприклад: «Я – фаундерка агенції бізнес-комунікацій. Допомагаю підприємцям та експертам рости за допомогою персонального бренду». Буде більше часу, розширите спіч. Пам’ятайте, самопрезентацію можна і треба адаптувати із фокусом на потреби конкретної людини навпроти.
  5. Опублікувати пост у своїх соцмережах з інформацією, що ви збираєтесь на конкретний івент, самміт, конференцію. Так ви дізнаєтесь, хто з вашого нетворку теж збирається долучитись. Це можливість поглибити відносини з однодумцями, знайти ідеї для колаборації і як мінімум відранжувати «своїх». Те саме стосується усіляких чатів, ком’юніті та бізнес-клубів. Напишіть туди теж. Навіть, якщо ніхто не відгукнеться, всі принаймні дізнаються, куди ви збираєтесь. Це теж поле для потенційної співпраці.
  6. Придивитись до національних стендів. Якщо ми говоримо про велику міжнародну конференцію, ймовірно там буде український стенд. Це може бути точкою відліку для вашого нетворкінгу та спільних можливостей. Окрім того, на таких івентах часто буває набагато легше дістатись людей, яких рідко «висмикнеш» в Україні.
  7. Імпровізуємо! Стандартний спосіб – спробувати призначити зустріч заздалегідь. Іноді така можливість є в аппках конференцій, але старий-добрий LinkedIn та Facebook теж підходять.
  8. Продумати «гачок» для нетворкінгу. Це буде порада для інтровертів, яким складно просто підходити до незнайомців і енергійно знайомитись. Придумайте ціль/велику ідею, яка дозволить вам «безпечно» підійти хоч до Ілона Маска. Хоча, ні. До нього ми підходити не хочемо:) Що це може бути? Мій улюблений спосіб – дослідження. Що б ви хотіли поресьорчити? Яка інформація була б вам цікава та корисна? Я, наприклад, розпитую про маркетинг, піар та персональний брендинг. Ця інформація далі лягає в мої колонки в медіа та пости у соцмережах.
  9. Нетворкати з фокусом на іншу людину. Раджу ставити якомога більше питань вашим візаві. По-перше, люди розквітають. Ті, хто лоскоче їм его, зазвичай запам’ятовуються суто на підсвідомому рівні. По-друге, у співрозмовника органічно виникне бажання в якийсь момент у вас спитати – так а ти чим займаєшся? Оце вже ваш зірковий час, адже не ви «накинулись» на людину із своєю самопрезентацією, а вас запросили. Feel the difference, як то кажуть. Ще один лайфхак – завершуйте бесіду простим питанням: «З ким ти радиш мені поспілкуватись тут?». Це ще один спосіб розширювати свій нетворк до нескінченності. Погодьтесь, набагато простіше підійти до незнайомої люди із фразою, що ваш спільний контакт рекомендував вам познайомитись.
  10. Згенерувати QR-коди, що вестимуть на ваші основні соцмережі, сайт, one pager, та зберегти їх у фотострічку телефону. Не відпускайте нового знайомого, поки він не відсканує та не додасться вам у друзі. Якщо у ході розмови ви про щось домовились, раджу прямо в моменті фіксувати пункти та відправляти у директ. Після івенту вам буде сильно простіше повернутись до всіх обіцянок та якісно фоллоуапнути.
  11. Подбати про своє visibility. Особливо, на міжнародних конференціях. Всі ми транслюємо Україну, тож для мене, наприклад, велика гордість підкреслити свою національну ідентичність світшотом с гербом або жовто-блакитним луком. Це як мінімум + 1 тема для нетворкінгу про Brave Ukrainians.
  12. Залишити людям маячки. Простий спосіб запам’ятатись – щиро подарувати якусь дрібничку після знайомства. Може, це буде значок з українським прапором?
  13. Генерувати контент під час конференції. Діліться враженнями у соцмережах, фотографуйтесь з новими знайомими та викладайте пости з їхніми тегами – це ще один спосіб запам’ятатись та якісно фоллоуапнути після. Крім того, пам’ятайте, що ваша аудиторія може бути не тільки на самому івенті, а й у соцмережах, і уважно слідкувати за вашими переміщеннями, думками та інсайтами. Побалуйте її відбірним контентом.
  14. Не ігнорувати місця неформального спілкування. Розумію, іноді після насиченого дня на ногах, хочеться забитись у номер та витягнутися на готельній постільці. Утім вечірки та інші side-івенти, що зазвичай створюються в паралель з основним заходом – часто стають джерелом несподіваних та цікавих знайомств.
  15. Кайфувати! Дякуючи хоробрим ЗСУ, у нас є можливість продовжувати розвивати свій бізнес, вражати світ своїми ідеями та привертати увагу до України – своїми можливостями, своїми проектами та своєю відчайдушною жагою до життя!

Автор: Катерина Дорошевська, засновниця спільноти UA business Global