З моменту запровадження планових відключень електроенергії користувачі почали масово скаржитись на відсутність мобільного зв’язку та інтернету під час блекаутів. Такі провали здаються дещо дивними, адже мобільний зв’язок — це теж критична інфраструктура і він мав би продовжувати працювати.
В «Київстарі» пояснили ситуацію. За словами оператора, проблема саме в регулярності відключень, адже щоб станція повністю зарядилася, потрібно мінімум 24 години безперебійного електропостачання.
- На акумуляторах базова станція працює до 4-5 годин. Тому, коли зникає мобільний інтернет, певний час можна телефонувати й надсилати SMS.
- Щоб станція повністю зарядилася, потрібно мінімум 24 години безперебійного електропостачання. Через постійні вимкнення світла вона просто не встигає повністю поновити ресурси.
- Навіть в тих ситуаціях, коли станція веж працює, мобільний трафік падає через надмірну кількість користувачів. Під час вимкнень світла всі переходять з Wi-Fi на 4G, що й перевантажує мережу.
- Тому оператори встановлюють генератори. Але в містах антени часто стоять на дахах промислових будівель, мостах тощо, і підживлювати їх за допомогою дизель-генераторів неможливо. А станції на багатоповерхових будинках не можна підключати до генераторів через шум та пожежну безпеку.
- Щоб знизити споживання трафіку в «Київстар» рекомендують переглядати менше відеоконтенту, відкласти на пізніше завантаження великих файлів та вимкнути у налаштуванні додатків автозавантаження відео, фото, gif та інших мультимедійних повідомлень.