Які можливості дає участь у хакатоні: історії учасників найбільших космічних хакатонів у світі

У всьому світі, і в Україні зокрема, надзвичайної популярності набуває такий формат івенту як хакатон. Спочатку це були суто технологічні змагання, але з кожним роком теми, які охоплюють хакатони, значно розширювалися. Серед них — інженерні, космічні, творчі, соціальні та інші напрямки. Що ж таке хакатони й навіщо брати у них участь — розбираємо на прикладі наймасшатбніших космічних хакатонів.

Хакатон (з англійської hack + marathon, що означає хакнути проблему за обмежений проміжок часу) — це змагання, протягом якого спеціалісти у певній галузі об’єднуються у команди та, за визначений проміжок часу, вирішують конкретне завдання або створюють власний проєкт. Наприклад, NASA Space Apps Challenge від Національного управління з аеронавтики та дослідження космічного простору (NASA) вже 11 років поспіль збирає десятки тисяч космічних ентузіастів по всьому світу. Його учасники мають лише 48 годин, щоб вирішити завдання, присвячені дослідженню Землі й космосу. NASA Space Apps Challenge має декілька етапів — локальний і глобальний. Цього року локальні етапи хакатону від NASA пройшли у більш ніж 300 містах по всьому світу, серед них — і українське Дніпро. Ще один не менш масштабний хакатон — ActInSpace. Цей конкурс космічних інновацій проходить раз на два роки за ініціативою Французького національного центру космічних досліджень (CNES). Організатор цих двох космічних заходів в Україні — ГО «Асоціація Ноосфера». За підтримки свого співзасновника, мецената і бізнесмена у сфері космічних технологій Макса Полякова, Noosphere будує екосистему, що популяризує STEM і космічні технології серед молоді. 

За 5 років проведення локального етапу NASA Space Apps Challenge у Дніпрі до нього долучилися понад 900 учасників, які разом презентували понад 130 проєктів. Оскільки цього року хакатон проходив в онлайн форматі, до нього змогли приєднатися учасники з різних куточків нашої країни — Одеси, Львову, Запоріжжя, Івано-Франківська, Черкас, Києва та інших міст. Рекордна кількість учасників і проєктів цього року — 195 і 38 відповідно — говорить про те, що зараз молодь шукає можливості для розвитку. А от реєстрація на Act in Space відкриється вже зовсім скоро. Ділимося з вами історіями декількох учасників NASA Space Apps Challenge Dnipro і ActInSpace Dnipro та їхнім професійним розвитком після хакатонів.

Сергій Мирний, інженер Flight Control Propulsion. Про NASA Space Apps Challenge дізнався у 2017 році. На хакатонах працював над досить різноманітними завданнями — від розробки ультразвукового 3D сканеру до створення гри про вплив космічних польотів на людину. У 2018 році команда Сергія пройшла локальний відбір хакатону, але перемоги на глобальному рівні, на жаль, не отримала. Цього року Сергій працював над завданням Make a Moonquake Map!, у рамках якого він з колегою розробив онлайн 3D симулятор космосу. Симулятор імітує Місяць зі сферами, що вказують на положення місяцетрусу. Базу даних про місяцетруси можна легко розширити новими даними й автоматично перейти до Симулятора. На думку Сергія, у майбутньому цей проєкт можна буде легко поширити на всі тіла Сонячної системи, що допоможе візуально представити різні події у нашому Всесвіті. На цьому він не збирається зупинятися і планує долучатися до хакатонів у майбутньому. На його думку, такий формат роботи це чудова можливість дізнатися щось нове та опанувати нові навички. До речі, саме завдяки участі у хакатоні Сергій став спеціалістом космічного проєкту Flight Control Propulsion. 

Звідки дізналися про хакатони й чому вирішили взяти у них участь?

«Перший хакатон, у якому я брав участь, відбувся ще у 2017 році. Це був NASA Space Apps Challenge Dnipro. Дізнався я про нього з інтернету і вирішив взяти участь. По-перше, я завжди цікавився тим, що пов’язано з космосом і програмуванням. По-друге, хакатон проходив у Інжиніринговій школі Noosphere на базі Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара (ДНУ), а ДНУ — це моя альма-матер, і мені було дуже цікаво дізнатися, що ж таке там буде відбуватися. З того часу, я брав участь у NASA Space Apps Challenge Dnipro кожного року, окрім хакатону у 2020 році», — Сергій Мирний, постійний учасник NASA Space Apps Challenge Dnipro, переможець NASA Space Apps Challenge Dnipro 2018.

Кирило Благодаров, 14 років, студент Дніпровського обласного ліцею фізико-математичного профілю. З дитинства цікавиться наукою та космосом і саме тому вирішив долучитися до хакатону у 2018 році. Того року, у складі однієї з команд молодих вчених, Кирило здобув перемогу на локальному етапі у Дніпрі. Після цього він продовжив свою активну наукову діяльність. Кожного року Кирило долучається до безлічі інженерних заходів, у тому числі і хакатонів. У його доробку участь у низці космічних турнірів: NASA Space Apps Challenge 2019, NASA Covid-19 Challenge 2020, NASA Space Apps Challenge 2020, ESA CovidOFF 2020, NASA Space Apps Challenge 2021 і багато інших. На NASA Space Apps Challenge 2022, Кирило був учасником команди Interstellar, яка працювала над челенджем Exploring Venus Together. Команда займалася проєктуванням вітрогенератора для ровера, що досліджуватиме поверхню Венери. Кирило ділився лайфхаками участі у хакатонах з іншими членами команди, оскільки усі вони брали участь у хакатоні вперше. Він допомагав з оформленням проєкту англійською мовою, займався 3D дизайном і моделюванням, готував сценарій і дизайн презентації проєкту, а також написав сценарій для DEMO ролика і зробив його відеомонтаж та озвучку. За результатами локального етапу хакатону, команда Interstellar отримала призи симпатії журі NASA Space Apps Challenge Dnipro 2022.

Який у вас напрямок роботи? Над якими проєктами працювали і яких успіхів досягли?

«Взагалі, тема моїх досліджень — видалення космічного сміття. Однак, я володію комп’ютерною графікою (2D і 3D), вмію створювати презентації, анімаційні ролики, програмувати. Саме ці мої вміння й знадобилися мені на першому хакатоні у 2018 році одночасно для 2-х команд. Того разу у складі однієї з команд молодих вчених я здобув перемогу на регіональному рівні у Дніпрі» — Кирило Благодаров, наймолодший учасник і переможець NASA Space Apps Challenge Dnipro 2018, постійний учасник NASA Space Apps Challenge Dnipro.

Віталіна Литвин, 31 рік, дизайн менеджерка. До участі у хакатонах, Віталіна займалася дизайном інтерфейсів. Більша частина проєктів Віталіни — це платіжні і банківські системи, а найцікавіший проєкт у її портфоліо — розробка дизайну для одного із внутрішніх проєктів компанії Payoneer. Віталіна дізналася про хакатони ще у 2016 році від друзів програмістів і вже у 2017 році долучилася до NASA Space Apps Challenge Dnipro. Їй було цікаво випробувати себе в розробці корисного для суспільства софту в обмежений проміжок часу. Того року, Віталіна у складі команди Vasil стала переможцем локального етапу хакатону. За її словами, подібні конкурси з обмеженнями в часі стимулюють мозок працювати ефективніше, а причетність до великої спільноти талановитих і працьовитих людей по всьому світу – мотивує втілювати нові ідеї в життя. На її думку, хакатон дає дуже хороший досвід роботи в команді, а іноді допомагає виявити в собі лідерські якості. Зараз Віталіна працює дизайн менеджеркою у компанії Dremten. Її основні задачі це спілкування з клієнтами, управління дизайн процесом, перевірка дизайну, презентація зробленої роботи клієнту. З 2021 року Віталіна бере участь у хакатоні від NASA, але вже у якості менторки й допомагає новачкам у роботі над їхніми проєктами. Віталіна із задоволенням ділиться своїм досвідом і знаннями та допомагає учасникам втілювати їхні ідеї в життя.

Які можливості дав вам хакатон? Чи плануєте брати участь у хакатонах у майбутньому?

«Хакатон дуже швидко прокачав купу навичок: робота в команді, планування, пріоритезацію задач, вміння презентувати свою ідею, і мислити в рамках усього продукту, а не тільки своєї компетенції. Можна за пів року роботи так не прокачатись, як за 2 дні хакатону», — Віталіна Литвин, учасниця NASA Space Apps Challenge Dnipro 2017, менторка NASA Space Apps Challenge Dnipro 2021/2022.

Данііл Болдирєв, 24 роки, розробник. Про хакатон від NASA Данііл дізнався ще під час навчання на бакалавра, але тоді він не мав достатньо часу для подібних івентів. До участі у хакатоні він займався науковою діяльністю. Саме застарілі методи візуалізації даних і лягли в основу проєкту, який його команда розробила під час хакатону.  У цьогорічному NASA Space Apps Challenge Dnipro, Данііл брав участь у складі команди PureAir, яка здобула перемогу у локальному етапі NASA Space Apps Challenge у Дніпрі й зайняла почесне перше місце. Команда працювала над завданням Earth Data Analysis Developers Wanted! і презентувала програму віртуальної реальності, яка дозволить з легкістю переформатовувати складні математичні розрахунки і показники у зображення про різні погодні явища на нашій планеті. Це дозволить побачити різні види природних явищ: воду, вітер, пожежі, хмари тощо. 

Які складнощі у вас були під час участі у хакатоні і як ви їх вирішували?

«Були деякі труднощі з операційними системами, адже софт, який нам підходив випускається на Linux і Windows, а ми всі прийшли з Macbook. Також були питання щодо правильного експорту моделей для проєкту, однак це все ми перемогли кмітливістю» — Данііл Болдирєв, переможець NASA Space Apps Challenge Dnipro 2022.

Володимир Стаценко, 58 років, викладач фізико-технічного факультету Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара. Кожного року Володимир з колегами відстежують подібні заходи, адже на їхню думку участь у них дозволяє «тримати руку на пульсі» актуальних і перспективних челенджів ракетно-космічної галузі. Володимир — активний учасник різноманітних хакатонів і цього року у складі команди INTERSTELLAR він долучився й до хакатону NASA Space Apps Challenge. Команда працювала над завданням Exploring Venus Together і взяла приз симпатій журі. Про інший космічний хакатон ActInSpace Dnipro Володимир дізнався безпосередньо від організатора хакатону — ГО «Асоціація Ноосфера». У 2020 році він долучився до ActInSpace Dnipro у складі команди науковців, винахідників і аспірантів, які доволі довго працювали разом у напрямку альтернативної енергетики й впровадження енергоефективних технологій. Команда Володимира обрала для себе напрям, присвячений пошуку нових технологій для місії на Місяць, а саме — «Захист від величезних температурних коливань та мікрометеоритів на поверхні Місяця». Назва їхнього проєкту WARM WALL on THE MOON повністю відображає технологію альтернативного опалення будівель за допомогою сонячної енергії Warm Wall. Команда розробила концепт захисту, візуалізацію захисних споруд і теплового акумулятора на Місяці, а також запропонували виготовляти певні компоненти прямо на Місяці, використовуючи для цього місячний ґрунт і відпрацьовані елементи та ступені ракет. Того року, Володимир разом з командою переміг в ActInSpace Dnipro. 

Які можливості дав вам хакатон? Чи плануєте брати участь у хакатонах у майбутньому?

«Хакатони завжди дають доступ до переліку актуальних челенджів та інформаційних ресурсів провідних організацій-лідерів галузі. Разом з менторською підтримкою, це значно розширяє стітогляд і дає змогу дивитися на нові горизонти», — Володимир Стаценко, переможець ActInSpace Dnipro 2020, учасник NASA Space Apps Challenge Dnipro 2022.

Досить часто перед молодими спеціалістами космічної галузі постає питання — як розвивати свій проєкт і куди рухатися далі? Історії вище показують, що участь у хакатонах на кшталт NASA Space Apps Challenge та ActInSpace дає можливість не лише створити власний проєкт, а й презентувати його суспільству й отримати якісний фідбек від професіоналів космічної галузі. Хакатони будуть корисні як для молодих спеціалістів, які перебувають у пошуку нових кар’єрних можливостей, так і професіоналів своєї справи, які хочуть прокачати скіли і вийти із зони комфорту.  Це не лише розвиток hard і soft skills, але й нові знайомства та нетворкінг, робота у команді й пошук нестандартних рішень у короткий проміжок часу. Участь у більшості хакатонах безкоштовна, тож все що від вас потрібно це ваші навички та бажання працювати. Для тих, хто все ще вагається щодо участі у хакатонах, маємо декілька порад від учасників:

«Не намагайтеся зробити все ідеально. На хакатоні є завдання, які взагалі не вирішуються за два дні. Саме тому організатори дають можливість ознайомитися з ними раніше. Проте, це не означає, що можна розслабитись і робити як прийдеться. Потрібно створити такий собі «прототип» вирішення завдання, продемонструвати як він працює, показати що це взагалі можливо створити і якнайкраще презентувати ваше рішення», — Сергій Мирний.

«Не бійтеся брати участь у хакатонах, навіть якщо ви щось не вмієте. Треба постійно вчитися новому», — Кирило Благодаров.

«Незалежно від того, виграла ваша ідея чи ні — спробуйте продовжити роботу над нею і після конкурсу, якщо ви в неї вірите. Не всі круті проєкти були визнані на початку їхнього створення. Отримуйте задоволення від процесу, хакатони — це весело», — Віталіна Литвин.

«Не боятись, навіть, якщо у вас немає команди і долучатися до кожного подібного заходу. Якщо не заради перемоги, то заради досвіду, а для цього — завжди брати нових людей до себе у команду», — Данііл Болдирєв.

«Сміливо беріться за різні челенджі. Розвивайте не лише фахові скіли, а також навички презентації, ефективної комунікації, креативного мислення, здатності виходу «за обмежуючі рамки» для пошуку нових рішень. І, звісно, вчіть фізику», — Володимир Стаценко.

Сподіваємося, ми зацікавили вас участю в інноваційних турнірах. Поради стануть у пригоді на наступних подіях, серед яких і космічний хакатон від Європейської космічної агенції (ESA), ActInSpace. Він відбудеться 18-19 листопада за підтримки Noosphere.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук