Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК) публікує чергове дослідження рекламного ринку. Повністю його можна переглянути на сайті асоціації, AIN.UA публікує ключові цифри для ринку digital-реклами.
- Загалом, якщо порівнювати 2022 до 2021 року, просідання ринку digital-реклами склало 42%. Обсяг цього ринку 2022 року оцінюють у 7,19 млрд грн (2021 року цей показник дорівнював 12,8 млрд грн). І це ще порівняно помірне падіння порівняно із ТВ-рекламою (-81% за рік), або рекламою в кінотеатрах (-92%) чи рекламою на радіо (-61%).
- Основна причина такого просідання — очевидна. «Причина негативної динаміки зрозуміла та єдина для всіх медіа – це війна, тому що зростання січня та лютого по інтернет-медіарекламі було по 28%», — пишуть автори дослідження.
Якщо ж дивитися детальніше на ринок інтернет-реклами, показники будуть такими (за класифікацією «IAB Україна»:
Категорія | Факт 2021 | Очікувані дані 2022, млн грн | Динаміка 22/21 | ПРОГНОЗ 2023 | Динаміка 23/22 |
Банерна реклама, оголошення в соціальних мережах, rich medіа | 5037 | 3595 | -29% | 4134 | 15% |
Спонсорство | |||||
Цифрове відео, зокрема YouTube | 7326 | 3595 | -51% | 4494 | 25% |
Всього інтернет-медіа | 12 363 | 7190 | -42% | 8628 | 20% |
Пошук (платна видача в пошукових системах), включаючи частину GDN, щонайменше | 17 835 | 12 484,5 | -30% | 15606 | 25% |
Інфлюенсер-маркетинг | 494 | 124 | -75% | 155 | 25% |
SMM* | 840 | 420 | -50% | 546 | 30% |
Інший діджитал | 693 | 346.5 | -50% | 450 | 30% |
Всього інтернет-ринок | 32 225 | 20 565 | -36% | 25 385 | 23% |
* містить частину медіабюджетів, розміщених через профільні агенції
ВРК разом з профільними асоціаціями та найбільшими гравцями рекламно-комунікаційного ринку проводить та публікує такі дослідження щороку.