Під час Чорної п’ятниці в 2022 році всі магазини торгували з вівторка по четвер через блекаути та обстріли. Динаміку продажів їм вдалося надолужити в кінці тижня, саме тому українські ритейли продовжили тривалість розпродажу ще на тиждень. Директорка з маркетингу та e-commerce Comfy, Марія Назаренко, пояснює для видання «НВ», як змінився клас покупців цьогоріч. AIN.Business вибрав основне.
- Вторгнення та відключення електроенергії змінили поведінку покупців. За цей період в ритейлі скоротився обсяг продажів майже всіх товарів, окрім військових та тих, які допомагають пережити відключення. Так:
- люди в 20-30 разів частіше шукали павербанки. А рівень їх продажів збільшився на 250%;
- рівень продажу автоматиів захисту від сплесків – 446%;
- стабілізаторів напруги – 209%;
- наборів для блогера – 101%;
- настільних ламп – 78%;
- аксесуарів до електроніки – до 200% по різних видів товарів.
- Раніше люди здійснювали покупки ввечері: до 40% трафіку припадало на час з 17:00 і до закриття магазинів. Через віялові відключення покупці роблять це вдень: з 11:00 до 17:00. Це означає, що онлайн-покупки в цей час роблять з офісу, де є електрика та інтернет, а в фізичних магазинах є денне світло і можливість побачити товар.
- З’явився клас покупців, які не чекають знижок, а купують одразу, коли помічають потрібний їм товар, привабливу ціну та доступність кредиту. Як зазначає експертка, саме завдяки таким покупцям магазини спостерігають хороші показники продажів.
- Більшість продавців та покупців пішли в онлайн. В період цьогорічної Чорної п’ятниці частка онлайн-торгівлі в Comfy зросла до понад 85% покупок, порівняно з попередніми роками.
- На зменшення продажів вплинув не лише блекаут, а й обмеженість кредитування населення. Перед Чорною п’ятницею деякі банки збільшили кредитні ліміти або встановили їх новим клієнтам. Тому кредитні продажі в Чорну п’ятницю збільшилися в 4 рази, порівняно з попередніми тижнями, й зменшилися удвічі до минулорічного обсягу.