1 лютого ІТ-компанія Cyren повідомила, що скорочує значну частину співробітників та розглядає варіант повної ліквідації. Як тепер повідомляє DOU, компанія не попередила українську команду про звільнення заздалегідь, а також не розрахувалася за 40 відпрацьованих днів.
Історія скорочення в Cyren
- Компанію Cyren заснували в Ізраїлі 1991 року, вона спеціалізується на кібербезпеці, має штаб-квартиру в Макліні, штат Вірджинія. У Cyren працювали понад 200 спеціалістів.
- Проте 1 лютого Cyren в офіційному пресрелізі пояснила, що змушена скоротити 121 співробітника «через ринкові умови та пов’язані з ними проблеми із залученням додаткового капіталу».
- У звіті для інвесторів за 1 лютого компанія зазначила, що витрати, повʼязані з процесом скорочення та виплатою вихідної допомоги фахівцям, складуть орієнтовно $3,6 млн.
Ситуація з українськими фахівцями
DOU поспілкувався з пʼятьма ексспівробітниками української команди Cyren. Усі вони стверджують, що завчасного попередження про скорочення не було. Про звільнення вони дізналися 1 лютого, у той же день із ними розірвали контракти.
«Згідно з умовами контракту, про звільнення мають попередити за 30 днів. Якщо ж цього не відбувається, то компанія зобовʼязана виплатити зарплату за ще один місяць. Але навіть зарплату за відпрацьований січень людям не виплатили. Знаю, що звільнили людей в Ісландії та Філіппінах, також не виплативши всі гроші. А от співробітники в Ізраїлі зарплату отримали», — каже Ксенія Бельянська, яка працювала в Cyren понад 5 років.
Інші співробітники повідомляють, що їм почали затримувати зарплату ще раніше, тож загальна заборгованість після звільнення навіть більша, ніж за один місяць, передбачений контрактом.
«Перед цим нашому відділу затримували зарплату, тож ми почали думати, що все йде до чогось поганого. Так і сталось, — розповідає він. — Із нами не розрахувалися за 40 повноцінно відпрацьованих днів. Усі повідомлення на емейли компанії чи її представників ігноруються. Дуже прикро, коли під час війни, буквально під обстрілами у лютому-березні люди намагалися покривати послуги 24/7, хто звідки міг — із укриттів або з коридорів. Дехто з колег переїхав на захід країни і зараз не може повноцінно сплатити за оренду квартири через те, що з нами так вчинили», — зазначив Даніель Чаґ, який працював у Cyren з 2019 року на позиції Incident Manager.
Даніель висловлює припущення, що компанія скористалася становищем українців:
«Ми маємо дуже мало можливостей домогтися справедливості. У більшості контрактів обумовлено, що будь-які суперечки вирішуються в ізраїльському суді, де ніхто з нас не може зараз подати позов».