Ідеї для бізнесу можуть приходити в найбільш відчайдушні часи. Яскравий приклад цього — бренд світловідбивних аксесуарів «Світла Смуга», який у грудні 2022 року на фоні відключень електроенергії в Україні запустили дві подруги.
На момент виходу матеріалу, в активі бренду одна повноцінна колекція (хустки, шопери, кишені, жилети та навіть бандани для собак), лімітована колекція шарфів з індексами українських міст і вихід на прибутковість за місяць після запуску.
AIN.Business поспілкувався зі співзасновницями про те, як відбувається виробництво речей в умовах війни, про баланс між стилем і безпекою, маркетинг без рекламних бюджетів і подяки від автоводіїв.

Фото надані героями

З чого все почалося
Полтавка Настя Юрко у 2016 році створила бренд дерев’яних клатчів у вигляді книг doob.vosk і працювала над ним. Одночасно, Анастасія Бабічєва займалася піаром різних культурних проєктів, зокрема працювала в музичному видавництві Masterskaya з гуртом YUKO та співачкою Юлією Юріною.
Ідея «Світлої Смуги» прийшла до подруг восени 2022-го, коли росія почала прицільно нищити українську енергетичну інфраструктуру і на темних вулицях стало небезпечно переходити дорогу.
«Ми почали шукати, що одягнути, щоб убезпечити себе. Але стикнулись з тим, що пропозиції магазинів були не дуже стильними та якісними. Тоді ми вирішили, що самі собі зробимо світло», — додає Анастасія Бабічєва.


Стартовий капітал і розподіл обов’язків
У запуск бренду дівчата вклали $1700 власних коштів. Контроль виробництва та технічні деталі на себе взяла Анастасія Юрко, яка вже мала досвід у дизайні та роботі з матеріалами. Настя Бабічєва відповідає за бренд і його комунікації.
Значна частина стартового капіталу пішла на закупівлю всієї наявної на момент запуску тканини, яку знайшли на складі в Миколаєві.
«У денний час матеріал виглядає як звичайна тканина, але в темряві підсвічується при взаємодії зі світлом. Тканина відбиває світло на відстані у понад 200 м — це запорука того, що водії побачать пішохода. Наші вироби роблять людину дуже помітною біля дороги у малоосвітлених місцях», — зазначає Анастасія Юрко.


Наразі «Світла Смуга» співпрацює зі швачками та цехами в Запоріжжі, Дніпрі, Харкові, Києві та Київській області. Цехи, на яких виробляються аксесуари бренду, також шиють форму для ДСНС і військових.
Про аудиторію
Засновниці називають свою аудиторії «людьми, які не готові сидіти вдома через темряву, а хочу продовжувати вести активний спосіб життя попри все». Відповідно найбільше замовлень приходить з великих міст: Київ, Львів, Харків.
«Світла Смуга» на ринку три місяці. За цей час опрацювали 300 замовлень, у середньому 100 на місяць. Також бренд виконує корпоративні замовлення на мерч від «дуже свідомих та крутих українських компаній».


Серед бестселерів — кишені та смуги (понад 300 штук), хустки (понад 100), та шопери (понад 50). Окупити інвестиції засновницям вдалося за місяць після запуску.
AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:
Про маркетинг
Основним каналом комунікації та продажів «Світлої Смуги» є Instagram. У його розвиток не вклали жодної копійки — бренд «заявив» про себе напряму: дівчата писали друзям, колегам і в медіа. Також було створено TikTok-аккаунт, який приніс близько 300 000 охоплень.
«Після запуску в нас був шалений ажіотаж — за день розкупили все, ми обробляли замовлення 24/7. Як показує наш досвід, якщо продукт справді на часі, має зрозумілу комунікацію та аудиторію — можна пробувати запускатись взагалі без рекламних бюджетів. Таргетовану рекламу в Instagram ми почали тестувати на третьому місяці існування», — коментує Анастасія Бабічєва.


Концептуально товари «Світлої Смуги» — про функціональність, лаконічність і захищеність. Для засновниць було важливо, щоби люди могли носити аксесуари не тільки вночі та почувати себе не тільки в безпеці, а й «на стилі».
«Ми отримуємо величезну кількість подяк від людей, які вже просто не виходять на вулицю без наших аксесуарів. Особливо цінуємо подяки від водіїв — у коментарях до відео в TikTok найбільш популярний коментар: “Як водій кажу вам велике дякую!”».
Автор: Максим Комлєв для AIN.Business.
Раніше AIN.Business розповідав про те, як працює чайний магазин третьої хвилі OYCHA: