19 лютого 2023 року в Києві відкрився перший офлайн-магазин Darius. У ньому можна придбати товари для геймінгу, комплектуючі, сувенірну продукцію, та аксесуари. Хоча це речі не першої необхідності, Богдан Ківуля, власник бізнесу, наважився втілити мрію попри виклики війни. 

Редакція AIN.Business розпитала підприємця про відкриття, труднощі, які виникали під час відкриття офлайн-магазину, попит, плани щодо розвитку та концепцію бізнесу загалом.

Офлайн – продовження онлайн-історії 

Богдан Ківуля, власник бізнесу, цікавився індустрією відеоігор ще задовго до появи магазину. Якось він придбав PlayStation, але зіштовхнувся з проблемою відсутності аксесуарів, накладок і чохлів для девайсу. Їх неможливо було купити в місті й фізично перевірити якість, а чекати на доставку з Китаю доводилося довго. 

Богдан зрозумів, що така проблема є в багатьох любителів індустрії, що й підштовхнуло розпочати бізнес. Підприємець закупив товар на 2000-3000 грн власних заощаджень і спробував продавати перші партії через Facebook, Instagram та OLX

За словами засновника, він швидко переконався, що українській аудиторії це цікаво. Тому на запозичені гроші чоловік продовжив замовляти товар вже безпосередньо у виробника. З часом асортимент розширювався й додавалися партнери. Так Богдан запустив інтернет-магазин Darius. 

Наразі Darius співпрацює з такими дистриб’ютори, як ERC Ukraine і FS Holding, також закуповує товари у партнерів з Великої Британії, Франції та Чехії. В асортименті магазину: бренди Funko, WINNING MOVES, DARK PROJECT, Weta Workshop, ABYstyle, Iron Studios, Banpresto, Noble Collection тощо.

Фото в матеріалі: Богдан Ківуля

Чому офлайн-магазин під час війни

До лютого 2023 року Darius також мав невеликий офіс чи, як каже Богдан, комірчину. Туди клієнти в Києві могли прийти, фізично подивитися на товар й самостійно його забрати. Проте протягом останніх двох-трьох років, зізнається підприємець, йому завжди хотілося мати офлайн-магазин. 

Богдан розповідає, що планував відкриття ще взимку 2022 року, але повномасштабна війна внесла корективи. До Києва підприємець повернувся тільки восени. Тоді ж відновив онлайн-продажі й почав задумуватись про реалізацію мрії. 

«Війна сильно вплинула на сприйняття матеріальних речей. Головне в житті – саме життя, мрії і бажання. Я усвідомив, що немає сенсу зберігати накопичені гроші й далі боятися. Ніхто не знає, що буде завтра, тому коли, як не зараз?» – пригадує свою мотивацію Богдан.

Про інвестиції 

Підприємець не може назвати кінцеву суму інвестицій у запуск офлайн-магазину. За його словами, багато ще допрацьовується, є недороблені зони для деяких товарів. Приблизно, зазначає Богдан, витратили $25 000. Кошти пішли на купівлю меблів, освітлення, повний ремонт приміщення, оздоблення.

Роботу над відкриттям засновник не називає легкою, адже зіштовхувався з численними викликами. Зокрема:

  • не вистачило заощаджених грошей. Така проблема виникла через те, що ціни за останній рік значно зросли. Частину грошей Богдан позичив, а також залучився фінансовою підтримкою партнерів. Хоча деякий товар вже був на балансі під час роботи онлайн-магазину, частину дали з відтермінуванням платежу. Крім того, деякі партнери дали товари під реалізацію, щоби запустити магазин;
  • виникало багато викликів через відключення світла, адже всі ремонтні роботи пов’язані з електроенергією. Всі процеси переривалися через часті повітряні тривоги;
  • була проблема з нестачею працівників, тому багато чого доводилося робити самостійно. Богдан узяв на себе планування з архітектором, роботу з будівельниками, планування товару для онлайн і офлайн-магазину, ведення інтернет-магазину, планування контенту для YouTube каналу. Така навантаження засновник пояснює тим, що Darius поки що не може дозволити собі найняти більше працівників.

Популярність таких товарів – зростає 

Як зазначає Богдан Ківуля, рівень продажів значно знизився протягом війни, адже категорія цих товарів не є критично важливою. 

«Ці товари для хобі, а українці зараз більше економлять. Тому вони не куплять фігурку, якщо виникне питання, що б поїсти. Ми це все розуміємо», – додає підприємець.

Проте, якщо порівнювати ситуацію з продажами зараз і те, що було 5-6 років тому, – попит зріс. Навіть в умовах, коли платоспроможність людей просіла, каже Богдан, популярність таких товарів зростає. Богдан пояснює тенденцію тим, що люди купують комікси, фігурки чи інші сувеніри, аби повертатися в дитинство через емоційну прив’язку до конкретних художніх творів. Також підприємець помітив, що під час війни клієнти все більше цікавляться аксесуарами з сегменту друкованої продукції, а також настільними іграми. 

Про плани

З стратегії існування бренду Darius, онлайн та офлайн-магазини – фундамент для запуску продажів коміксів. Підприємець спланував поступовий розвиток бізнесу, щоб підготувати й набрати свою аудиторію: крім магазину, створив ютуб-каналу для пропагування відеоігор та розширення ігрової спільноти. Тому головна мрія Богдана – випустити колекцію коміксів не під no name, а під відомим ім’ям бренду Darius.