88,3% читачів заборонили програмам на iOS 14.5 відстежувати свої дії. Опитування AIN.UA

Читати на RU

У квітні 2021 року компанія Apple викотила нову версію своєї операційної системи — iOS 14.5. Одночасно почали діяти оновлені правила відстеження даних користувачів у застосунках App Tracking Transparency. Розробників програм для пристроїв Apple зобов’язали запитувати в користувачів дозвіл на збирання інформації та відстеження даних. Редакція AIN.UA провела анонімне опитування на цю тему й дізналася, скільки відсотків читачів заборонили застосункам в iOS 14.5 збирати інформацію про себе. Нижче наведено результати опитування.


Дослідження: в опитуванні взяв участь 221 респондент. Вони відповідали на поставлені AIN.UA закриті запитання, а також поділилися думкою про нові правила конфіденційності Apple.


Як показало опитування, нові правила Apple підтримують більшість користувачів пристроїв компанії. Відстежувати свої дії застосункам заборонили 88,3% респондентів. 68,8% з них — усім установленим програмам. 19,5% обмежили доступ деяким застосункам.

Зображення в матеріалі: AIN.UA

Варіант «Нехай відстежують» обрали лише 11,8% опитаних читачів. Цікаво, що більшість з них (68,8%) не проти, щоб застосунки збирали особисту інформацію для власних цілей. 31,3% респондентів заявили, що їм байдуже.

Примітно, що серед тих, хто заборонив доступ деяким додаткам, понад 50% назвали популярні соцмережі:

  1. На першому місці – Facebook. Нагадаємо, раніше стало відомо, що компанія збирає понад 70,59% даних про користувачів усіх видів. Крім того, у 2019 році ЗМІ вдалося з’ясувати, що Facebook наймав людей для прослуховування аудіоповідомлень користувачів.
  2. Другу позицію читачі AIN.UA віддали Instagram.
  3. Третім у списку виявився TikTok.
  4. Крім того, багато користувачів гаджетів Apple обмежили доступ таким застосункам, як Twitter, Viber, WhatsApp, OLX, службам таксі й сервісам доставки їжі.

AIN.UA також попросив респондентів анонімно поділитися думкою про нові правила Apple. Публікуємо найцікавіші відповіді:

«На жаль, Apple використовує цю функцію більше для свого піару, ніж для зручності користувачів. Маркетологи у великих компаніях все одно зможуть знайти вихід із ситуації, тоді як реклама для малого бізнесу стане насправді дорожчою».

«Реалізував у себе в грі цю фічу із запитом IDFA ще у жовтні 2020 року, коли ця ідея була лише в Beta (так, можна було заздалегідь усе це підготувати). І, як показала внутрішня аналітика, близько 65-70% користувачів схвалювали використання IDFA. Власне, такий відсоток цілком влаштовував, і ця реалізація використовується досі. Хоча вже тоді статтях «дивані аналітики» роздавали свої прогнози, що 90-99% користувачів будуть відмовлятися.

Але що цікаво, після релізу iOS 14.5 відсоток схвалення знизився до 50%, хоча з моменту імплементації цього запиту на IDFA не змінювали нічого пов’язаного з цим віконцем запиту. Дуже схоже, що великі рекламодавці більше роздмухали тему своїми розповідями про проблеми з IDFA, після чого користувачі зрозуміли, що краще не схвалювати доступ до ідентифікатора».

«Як розробник, можу сказати, що це сильно не вплинуло на ті застосунки, які я роблю. У колег, у застосунки яких свідомо вбудовували функції, які відстежують деяку активність користувачів та діляться даними, які тепер можна відключити, це викликало скепсис та обурення, адже замовники тепер просять якось це обходити».

«Я вважаю, це хороша практика, але це треба допрацювати. Зараз користувач виграє, але без грамотного допрацювання цієї заборони згодом користувач страждатиме. Під основний удар, звісно ж, потраплять найпопулярніші соцмережі, оскільки вони мають основний заробіток від продажу даних користувачів, але згодом, мені здається, це питання регулюватиметься у двосторонньому порядку.

Як відомо, Google вже розробляє знеособлений збір даних про користувачів, ці дані оформляються в певні групи, за якими можна робити таргетинг. Здається, подібне скоро прийде й до мобільних застосунків. Apple буде змушена дозволити формування таких знеособлених груп, тому що скоро це з’явиться на Android. В іншому випадку Apple  вистрілить собі в ногу й перетворить свою теперішню конкурентну перевагу у сфері приватності на те, що потім поставить під загрозу існування безкоштовного контенту в їхній екосистемі».

Раніше AIN.UA публікував інструкцію, як заборонити застосункам на iOS 14.5 відстежувати дії:

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук