Власники чи засновники компаній залучають до себе парнерів на різних етапах та з різних причин. Наприклад: на старті спільної справи; коли виходять на нові ринки або масштабуються; коли під час створення продукту потрібен фахівець чи додаткове фінансування на будь-якому етапі розвитку.

Автори Telegram каналу «Український бізнесмен» зібрали види партнерів та пояснили їх особливості. AIN.Business вибрав основне.

Операційний партнер 

  • Людина, яка повністю залучена в життя компанії: інвестує капітал, час, робочу силу в діяльність підприємства, причетна до щоденної роботи компанії.
  • В такій співпраці ролі партнерів повинні бути чітко розподілені, має бути документальна домовленість щодо розділення доходу та регулярна звітність роботи кожного. 
  • Такий вид часто використовують у будівельному, меблевому, ресторанному бізнесах. 

Неактивний партнер

  • Роль неактивного партнера в тому, що він може надавати фінансову допомогу або приміщення. 
  • Такий партнер має частку від збуту, але не бере участь в операційній частині компанії. Залучається тільки в питання щодо бюджету, доходу та інвестицій.
  • Цей вид співпраці найчастіше використовують салони красоти, приватні медичні заклади, заклади громадського харчування, освітні установи тощо.

Керівний партнер 

  • Такий партнер найчастіше тільки управляє бізнесом, й не залучений до фінансових питань. 
  • Зазвичай він більш обізнаний у сфері бізнесу. Натомість для нього це може бути як одна з кар’єрних сходинок в управлінні. 
  • Такий вид партнерства підходить для будь-якого бізнесу. 

Номінальний партнер

  • Для бізнесу цей партнер дає тільки своє вдіоме ім’я, як особистий бренд. Натомість він не бере участь ні у менеджменті, ні в фінансових питаннях. 
  • Під час підписання договору з таким партнером важливо обговорити ризики для його репутації й відповідну оплату за це. 
  • Цей вид партнерства часто використовують в консалтингу, сфері послуг для підсилення впізнаваності бренду напочатку.