Рубрика «Стартап дня» на AIN.UA — це трибуна для засновників проектів, де можна познайомити потенційних клієнтів та інвесторів зі своїм продуктом. Редакція зберігає пряму мову спікера. Розповісти про свій стартап можна, заповнивши анкету за посиланням.

Selpme — це сервіс, що займається продажами вживаних речей (одяг, техніка, спортінвентар тощо) замість власників, використовуючи вже наявні платформи, наприклад OLX або Shafa.

Засновники та команда стартапу

Зараз в команді двоє учасників/фаундерів: Сергій Карпенко — CEO, Роман Боклах — СТО. До речі, в нашому стартапі це досить умовні посади, тому що CEO іноді буває кур’єром, а CTO продавцем 🙂

Але найбільше нам не вистачає CMO, тому будемо раді познайомитись з маркетологами, яких зацікавить наш проєкт. Також підключені 7 партнерів-продавців, які вже успішно продають товари наших клієнтів.

Про що стартап

Ми помітили, що людям не подобається самостійно займатись продажами своїх вживаних речей (одяг, техніка, спорт інвентар тощо). Тому створили сервіс, що продає речі замість власника.

Нам передають речі, ми їх оцінюємо, фотографуємо, створюємо оголошення, розміщуємо на OLX, Shafa та інших майданчиках, рекламуємо, спілкуємося з покупцями, продаємо речі, а гроші з продажу переказуємо.

Також надаємо додаткові сервіси, щоб легше, або дорожче продати річ: купити зарядний пристрій або акумулятор, перевстановити операційну систему, видалити особисту інформацію з гаджетів тощо.

З середини ми — маркетплейс. З одного боку — клієнти, що хочуть продати свої речі без зусиль, а з іншого — Selper — продавець-партнер, якого ми верифікуємо, навчаємо ефективно продавати та контролюємо. Ми — онлайн-платформа, що їх поєднує і регламентує співпрацю.

З цікавих особливостей:

  • Ми не маємо централізованого складу, всі речі зберігаються у наших Селперів.
  • Наша модель допомагає досить швидко і дешево масштабуватись
  • Ми не плануємо робити свій сервіс оголошень, а працюємо з наявними.

Наша амбіція — змінити підхід до продажу вживаних речей, та створити нову категорію працівників, Селперів — що допомагають продавати непотрібні речі. Щось схоже сталося з ринком кур’єрської доставки. Хочемо бути Glovo у продажах вживаних речей 🙂

Яка модель монетизації

На сьогодні: 50 грн за 1 товар + 15% від суми продажу (додатково оплачуються видатки на рекламу та логістику). Оплата після продажу.

Скільки часу пішло на MVP? Яких помилок припустилися?

Ми все ще MVP, перші продажі почали в грудні 2022 року. Поки багато процесів робимо вручну, але це краще допомагає зрозуміти оптимальний workflow. Технологічно, ми бачимо наш сервіс на базі телеграм боту. Весь сервіс ми поділили на модулі. Наразі вже розроблені модулі:

  1. Підключення нового продавця до загальної бази
  2. Навчання, як створювати заголовки, опис, робити фото та працювати з онлайн майданчиками.

В роботі модуль, що аналізує оголошення продавця та радить, що варто зробити для продажу.

Як виникла ідея створити стартап?

Це наша власна проблема. Три роки Сергій, співзасновник Selpme, орендував приміщення для проєкту, який швидко закрився. Орендна плата була невелика, тому вирішив приміщення залишити як склад. Весь цей час звозив туди речі, якими не користуюсь з дому та інших офісів.

Під час війни скорочую видатки, відмовляюсь від оренди та розумію, що з цим усім треба щось робити. Подумав, як було б класно, щоб хтось це продав за мене. Так і зʼявилась ідея. Згодом, коли наш сервіс запрацював, зрозумів що моє житло також заповнене речами, якими я не користуюсь, передав нашим продавцям, вони все продали та скинули гроші на картку. Ну кайф же 🙂

Хто ваші конкуренти, які в них досягнення?

Основні конкуренти це:

  • Самостійні продажі – треба витрачати час та сили на самостійне фото товарів, створення оголошень, спілкування з покупцями, фільтрувати шахраїв;
  • Ломбарди – гроші можна отримати моментально, але значно нижче ринкової вартості ;
  • Віддати родичам/викинути – жодних зусиль, як і грошей 🙂

Selpme — мінімальні зусилля + ринкова вартість проданої речі.

Яких конкурентів уже немає, чому в них не вийшло?

Думаю це класичні комісійні магазини. Ми просто взяли цю модель і перенесли онлайн додавши елемент маркетплейсу (продавці партнери)

Як ви оцінюєте ринок для вашого продукту?

Ринок вживаних речей в Україні сягає понад $1 млрд на рік, за нашої бізнес-моделі виходять такі показники:

  • TAM: $1 млрд,
  • SAM: $150 млн,
  • SOM: $18 млн.

Але потенційно дивимось на ринки Польщі, Великої Британії та США, бачимо там значні перспективи.

Скільки грошей/часу інвестовано?

Якщо брати етапи валідації ідеї та касдеву, то робота над проєктом вже зайняла 5 місяців. Всі інвестиції — наші власні кошти. Щодо фінансів — цікаві ангельські інвестиції $5000 – $10 000 на маркетинг, щоб нормально порахувати CAC і закласти в бізнес-модель.

Далі важливо показати гарний трекшн і тоді вже вирішимо як рухатись. Пріоритет інвестиціям від людей з експертизою у сфері, або акселерація в профільних інкубаторах.

Чого вдалося досягти?

  • Грудень — 80 продажів;
  • Січень — 50 продажів;
  • Лютий — 70 продажів;

Більшою мірою, ми були сфокусовані на підвищенні ефективності продажів та підключенні нових продавців. З березня фокусуємось на залученні клієнтів.