За словами експертів, ринок з біжутерними прикрасами ще не заповнений і демонструє щорічне зростання на 30-40%. Тому шанси стати новим успішним гравцем в цьому бізнесі – є. Про те, як відкрити магазин біжутерії і наскільки це вигідно розписали автори Telegram-каналу «Ідеї для вашого бізнесу». AIN.Business публікує матеріал.


Перед тим як відкрити магазин біжутерії, перше з чого варто почати – підбір постачальників і колекцій. На українському ринку дуже багато дешевої і не завжди якісної китайської і корейської біжутерії. Такі точки можна зустріти на кожному розі, у кожному переході. Запропонувавши покупцю щось особливе, стильне, високої якості, ви будете у виграші, а згодом зможете дозволити собі орієнтуватися на дещо іншу аудиторію.

Головне – з усього різноманіття пропонованого товару потрібно підібрати саме той, який припаде до смаку вашому покупцеві. Тоді магазин знайде своє обличчя, свій особливий стиль.

Багато постачальників возять цікаві колекції з США, Італії, Франції. Налагодивши з ними співпрацю, ви зможете сформувати свій унікальний асортимент. З перевіреними постачальниками можна підписати контракт на ексклюзивне право торгівлі їхньою продукцією. Це зробить вашу колекцію біжутерії та магазин неповторними. Чергова точка з однотипною продукцією як в кожному переході не для нас.

Також вам знадобиться творчий підхід і естетичний смак: вибрати з усього різноманіття пропонованого товару саме той, який припаде до смаку вашому покупцеві. При правильному підході ваш магазин знайде своє обличчя, свій особливий стиль. До речі, саме тому таким бізнесом часто займаються жінки – їм підбір прикрас приносить масу задоволення. Але й чоловікам такий бізнес під силу, просто для підбору товару можна скористатися допомогою жінки.

Колекції повинні часто оновлюватися. Це приваблює покупців, стимулює їх заходити частіше до вас – тобто формується група постійних покупців, які будуть забезпечувати необхідний торгівлі потік. В середньому прикраса носиться не більше сезону, якщо ви себе зарекомендуєте добре – до вас прийдуть знову і знову за цими «витратними матеріалами». Адже якщо ювелірні вироби купують не так часто і на всі випадки життя, то як раз біжутерію беруть різну і багато – для різних приводів.

Ексклюзив виведе вас в дамки

Колекція у вашому магазині повинна бути не тільки багата асортиментом, але і унікальна. Тому шукайте різні джерела поставок.

Наприклад, останнім часом дуже популярні біжутерні прикраси власного виробництва – хенд-мейд. Знайти таких майстрів не проблема, багато майстрів продають свої вироби, їх дуже багато в Інтернеті. Навіть є постійні виставки таких робіт. Ці вироби унікальні, і талановитих майстрів дійсно багато. Тому перед тим як відкрити магазин біжутерії і складати бізнес-план на закупки асортименту, згадайте про них, коли будете шукати собі постачальників.

Якщо у вас самих руки ростуть з правильного місця і тонко відчуваєте клієнта, то як варіант, деякі колекції можете розробляти і самі. Просто спробуйте, а опісля зробіть висновки.

Франшиза вбереже вас від усіх проблем

А от якщо ви приєднаєтеся на умовах франчайзингу до якої-небудь відомої мережі магазинів біжутерії, то турбуватися щодо товарного наповнення взагалі не доведеться. Франчайзери мають зазвичай домовленості з постачальниками, або ж самі є виробниками продукції.

Окрім товарного наповнення, у вас будуть і інші переваги франчайзингу – розкручений бренд, сформована цінова політика, брендування магазину, допомога в підборі та навчанні персоналу і багато іншого.

Синиця в руках чи журавель в небі: правильно обираємо місце

Як і в будь-який іншій торгівлі, місце розташування вашого бізнесу дуже важливо. Перед тим як відкрити магазин біжутерії, добре обдумайте майбутнє місце розташування. Найкраще місце – це торговельний центр, який відвідує багато молодих жінок. Оскільки біжутерія – це товар, який часто купують імпульсивно, він повинен вчасно потрапляти на очі. Ті, хто ходить по ТЦ, вже морально налаштовані витратити гроші на те, що здасться гарним. Так що слід подбати про те, щоб товар впадав в око. Тому найкращі місця для точки продажу біжутерії – острівці на перехрестях торгових галерей.

Є два варіанти торговельної точки: повноцінний магазин і острівець. Враховуючи те, що біжутерія – товар малогабаритний, не потрібно знімати сотні квадратних метрів, щоб представити достатній асортимент. Для відкриття точки достатньо і 4 кв. м. Можна більше, але ненабагато: у такому випадку клієнти будуть не розглядати товар, а бігати вздовж нього, не зупиняючись ні на чому. Експерти схиляються до того, що формат острівця найбільш вигідний: у ньому ви зможете розмістити достатній асортимент, а платити будете за оренду не цілого магазина, а всього декількох квадратних метрів.

Великий же супермаркет біжутерії, стверджують гравці ринку, відкривати не завжди рентабельно – термін окупності в такому разі набагато збільшується. А особливого сенсу у великій площі немає: гігантський асортимент не стане перевагою. Великі магазини біжутерії дозволяють собі великі розвинені мережі. Для того, щоб підвищити успішність магазину біжутерії великої площі, власники практикують представляти в своїх точках додатковий асортимент: хустки, шарфи, окуляри, парасольки, рукавички, капелюшки тощо.

Вітрина і вивіска зіграють ключову роль

Перед тим як відкрити магазин біжутерії завчасно подбайте про підбір необхідного обладнання. Обладнання для такого бізнесу невибагливе. Основний елемент – ваші вітрини. Стандартне обладнання для торгівлі біжутерії можна придбати в будь-якому місці, де продаються торговельні меблі. Ціна коливається в межах 50-60 тис. гривень. Але простота обладнання повинна компенсуватися складністю його використання.

Саме габаритність товару буде вашою великою перевагою, адже вам не потрібно витрачатися на велику торгову площу. Але товар маленький, тому сам по собі він може не впадати в очі. Велике значення тут набуває оформлення. Ваш товар – це частинки мозаїки, з якої ви можете викласти привабливу картину. І тут не обійтися без хорошого смаку. Якщо ви не відчуваєте в собі таланту до такої роботи, не вагаючись просіть про допомогу друзів або фахівців – це величезна частина запоруки успіху біжутерного бізнесу.

Також пам’ятайте про правильне освітлення товару. Світло здавна використовують як сильний засіб залучення, так що не скупіться на правильне і якісне обладнання. Тоді ваша біжутерія виглядати саме так, як чекають ті, хто прийде її купувати. Навіть недорогі і прості прикраси будуть виглядати гідними принцеси. Саме за цим приходять жінки в магазини біжутерії – за прикрасами для королев і принцес.

Необхідні стартові інвестиції

Перед тим як відкрити магазин біжутерії складіть детальний бізнес-план свого проекту. Розрахуйте спочатку суму первинних інвестицій у цей бізнес. Загалом у необхідний перелік увійдуть:

  • Торговий модуль для біжутерії – 100 000 гривень.
  • Світлодіодна вивіска – 30 000 гривень
  • Стартовий асортимент товару: 2 тис. одиниць х 4 дол (середня закупівельна ціна за од.) = 220-250 000 гривень

Разом: 350 000 гривень.

Розрахунок щомісячних витрат:

  • Оренда 4 кв.м. в ТЦ: 12-15 000 гривень
  • Організаційні витрати: 6 000 гривень
  • Зарплата 2-х продавців: 20 000 гривень
  • Собівартість проданих одиниць товару: 400 од. х 4 дол = 43 000 гривень

Разом: 84 000 гривень.

Потенційні доходи з магазину біжутерії:

  • Середня ціна за одиницю: 325 гривень
  • Дохід у місяць: 400 од. х 12 грн = 130 000 гривень
  • Прибуток перед оподаткуванням: 130 000 – 84 000 = 46 000 гривень.

Резюме бізнес проекту

Експерти стверджують, що український ринок біжутерії ще відкритий до нових точок і, тим більше, до появи нових, особливо, великих мереж. Тому стати новим гравцем в цьому бізнесі, можете саме ви. Завчасу як відкрити магазин біжутерії вам необхідно подбати про стартовий капітал на суму орієнтовно 350 000 гривень. Щоб бути готовим до «нульового» в продажах першого місяця рекомендуємо ще додатково сформувати подушку безпеки в 50-60 000 гривень.