OG Burger — заклад у Києві на вулиці Рейтарській, в одному дворі з кав’ярнею «Каштан». Тут пропонують шість видів бургерів за «каліфорнійським рецептом», картоплю фрі та напої. Назва розшифровується як Original Gangsta та відсилає до хіп-хоп-культури США, і справа тут не просто в стилі. 

Заклад восени 2021 року відкрив Ігор Авраменко — 58-річний бізнесмен, який переїхав з Радянського Союзу до США у 1989 році. В Америці він спробував себе в різних сферах, зокрема володів фудтраком у Лос-Анджелесі, де продавав борщ і пиріжки.

AIN.Business поспілкувався з Ігорем про те, як він починав займатися бізнесом у СРСР, життя та роботу в США, мрію повернутися в Україну, моноформатність свого закладу та успішний 2022 рік.

Радянські кооперативи та американська мрія

Ігор Авраменко народився у Кривому Розі в 1964 році. В ранньому дитинстві встиг пожити у Кишиневі, згодом його сім’я перебралася до Києва. Першим захопленням Ігоря став автоспорт — у 17 років він отримав звання майстра спорту та служив в армії у спортроті.

Ігор Авраменко
Фото в матеріалі: OG Burger

Після служби з вищою освітою в Кишиневі не склалося, натомість згодом в Радянському Союзі дозволили створювати кооперативи — так у 1986 році Ігор став бізнесменом: займався біжутерією та галантерею, розвозив товари по магазинах і сам торгував на ринку. Відчувши смак грошей і захопившись Америкою через фільми, які тоді почали виходити на відеокасетах, підприємець подумав перебратися до США.

«Батько та дідусь мали жорсткі антирадянські настрої. Вони запевняли, що робити тут нема чого, треба їхати в США та заробляти гроші. Тоді здавалося, що в Америці вони буквально ростуть на пальмах у Лос-Анджелесі».

Завдяки єврейському походженню матері Ігор, транзитом через Австрію та провівши пів року в таборі для біженців в Італії, опинився в Лос-Анджелесі у 1989 році.

OG Burger-1
OG Burger

«Мені знадобилося два дні, щоб опуститися на землю. Два дні в ейфорії, після чого стало зрозуміло, що тут треба якось жити: працювати, платити за квартиру. Гроші, привезені з собою, закінчилися буквально за кілька місяців.

Не те щоб ми з мамою їхали сюди зовсім у мріях, але реальність виявилася жорсткішою. Америка — це одна велика корпорація. Незамінних людей тут немає. Цього правила я досі дотримуюся у своїй роботі з колективом».

Робота та бізнес в Америці: від таксі до фудтраку

Протягом кількох років Ігор займався реставруванням машин, працював у таксі, вантажником, водієм лімузина адвоката українського походження та зрештою започаткував свій перший американський бізнес — друкував у Молдові календарі та постери з радянськими хокеїстами з NHL. Бум доткомів кінця 90-х також не пройшов повз Ігоря, а у 2000-х він встиг пожити в Італії, де спільно з дружиною-дизайнеркою розвивав бренд одягу. 

AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:

Розкажіть нам про свій бізнес

Повернувшись до США у 2010-му, Ігор вирішив об’єднати в бізнесі два своїх захоплення — машини та їжу. У 2012 році він купує старий фургон, який перетворює його на фудтрак. На все про все пішло $140 000 (частково зароблених, частково кредитних). Так на вулицях Лос-Анджелеса з’явився фудтрак Pirozhki.

«Що в Америці продають на вулиці? В основному бургери та хот-доги. Навіщо ж мені робити те саме? Я подумав, що якщо я з України, то буду продавати смузі-борщ і пиріжки.

Нас знімали в кіно, було багато корпоративів, але робота займала майже весь мій час і не приносила великого заробітку. Тому згодом передав фудтрак в оренду та почав думати, що робити далі».

Повернення в Україну та відкриття OG Burger

«З першого дня в США я мріяв повернутися до Києва та використати набутий досвід і новий погляд на життя, щоб відкрити тут щось своє, для душі», — тому в 2016 році Ігор приїжджає в Україну, починає вивчати гастрономічні ринки Києва та Одеси. Зрозумівши, що борщем і пиріжками тут нікого не здивуєш, він зупиняється столиці та ідеї відкрити бургерну. Пошук локації завершився, коли Ігор потрапив у «дворик з воронами» на Рейтарській. 

«Кльовий дворик, кава, ворони, хіпстери — зрозумілі для мене речі після життя в Америці. Я помітив приміщення біля “Каштану”, яке він частково знімав під склад. За два дні дізнався, що один із моїх друзів знає орендодавців цього дворика, він же власник воронів. 

Це приміщення “Каштан” і сусідній магазин Kapkan орендували помісячно, контракту в них не було. Я розповів власниками свою ідею, ми домовилися. За місяць приміщення звільнили, я почав робити ремонт».

Фото: джерело
OG Burger-2

Ігор планував витратити на відкриття $20 000, проте швидко зрозумів, що цього не вистачить. Він перестав рахувати об’єм вкладеного, коли бюджет перетнув позначку в $40 000.

Зі стартового капіталу $7000 витратили на створення 60 постерів і картин для оформлення (по $50-150 кожен), ще $7000 — на нову електропроводку та комунікації. Значна частина коштів пішла на відновлення підлоги, стін і ремонт як такий.

Деякі речі для інтер’єру Ігор привіз із США, раритетні килими, крісла та люстри знайшли у Харкові, Львові та Одесі. Так у закладі з’явилося три кімнати з оригінальним дизайном і речами початку та середини XX ст. Впізнаваним елементом OG Burger є відкриті для написів стіни — кожен може малювати та писати на них.

OG Burger-3

Моноформат як принцип і ретельно підібрані продукти

В OG Burger лаконічне меню: шість видів бургерів (спочатку було два), картопля фрі та напої. Ігор впевнений, що не можна бути чемпіоном, якщо у тебе в меню купа різних позицій:

«Якщо ти робиш хороші бургери — роби бургери. Не треба додавати піцу, супи, суші, салати. В Україні це люблять, але так не працює. Я багато сперечався про це з друзями, в тому числі з рестораторами, які радили розширити меню, але я повністю за моноформат».

В OG Burger дуже прискіпливо підходять до вибору продуктів. Наприклад, коли не вдалося знайти правильну булку, Ігор привіз таку з США у контейнері літаком. Разом із технологом вони розібрали рецептуру та знайшли виробництво, де тепер для них печуть булки. Все інше — фарш, соуси — робиться в бургерній. Рецепти з США привіз Ігор, орієнтуючись на каліфорнійські мережі In-N-Out Burger (1948 року заснування) та Tommy’s Burger (1946 рік).

OG Burger-4
OG Burger-5

Так само з колективом — нинішню команду з 13 людей Ігоря вдалося зібрати з третього разу. Окрім ставки, кожен отримує відсоток від «брудної» каси та чайові.

Мільйон переглядів у TikTok і «сарафанне радіо»

На початку роботи OG Burger рекламувався помірно, щоб мати можливість обслуговувати гостей оперативно та якісно. Пізніше, налагодивши процеси та зібравши постійну команду, почали підключати рекламу в Instagram. 

Ефективно себе проявив TikTok, до якого Ігор ставився як до дитячої забавки. Так було, допоки в бургерну не прийшов хлопець і запропонував безкоштовно зробити для закладу контент. 

«Він сказав, що якщо вистрілить, тоді можемо поговорити про повноцінну співпрацю. Ми спробували — одне з відео залетіло на мільйон з чимось переглядів. До нас почали приходити діти з батьками, яким ті показали це відео. Мене в магазині впізнавали люди, казали, що бачили в TikTok».

OG Burger-6
OG Burger-7

Місто ожило

OG Burger відкрився за чотири місяці до повномасштабного вторгнення росії. У березні 2022-го не працювали — наявні продукти зі складу Ігор передав у госпіталі. Проте вже у квітні бургерна стала одним із перших закладів у місті, які повернулися до роботи.

Власник каже, що загалом рік був успішним, особливо справи пішли в гору влітку, коли «місто ожило». Зараз бізнес ліквідний, але на повернення вкладених коштів потрібен ще рік-два.

У найближчих планах Ігора — розвивати основну локацію в Києві та відкрити ще одну.

Раніше AIN.Business ексклюзивно розповів історію кав‘ярні «Каштан», що також знаходиться в тому самому дворі з круками.