Стартапер та інженер із Португалії Жоао Феррао дос Сантос вирішив створити стартап і доручив чат-боту GPT-4 функцію генерального директора. Сам стартапер став помічником генерального директора і виконував всі команди ШІ, навіть якщо вони могли зашкодити компанії. Всього за тиждень з початку експерименту штучний інтелект знайшов інвесторів та почав продажі. AIN.UA розказує історію стартапу.

Вибір назви та сфери роботи

Жоао Феррао дос Сантос заснував стартап і передав кермо ним чат-боту GPT-4, а сам вирішив приділяти лише одну годину на день для розвитку бренду. Задум полягав у тому, що штучний інтелект має сам вирішувати, чим повинна займатися компанія, як вона буде називатися та розвиватися.

ChatGPT вирішив разом із португальцями створити магазин електронної комерції. Оскільки мета цього проекту — зробити штучний інтелект максимально впливовим, то продукт також мав бути розроблений за допомогою штучного інтелекту. Було вирішено, що компанія торгуватиме екофрендлі-футболками зі згенерованими нейромережею принтами.

«Послуги не мають сенсу для 30-денного тестування, оскільки вони не масштабуються достатньо швидко, ми б постійно залишалися з одним клієнтом протягом усього експерименту. Варіанти №1 і №2 були недоступні за замовчуванням. Мені залишився варіант №3», — зазначає автор експерименту.

«Генеральний директор» також запропонував назву — AIsthetic Apparel. Як пояснив сам GPT, перше слово є поєднанням абревіатури Artificial Intelligence та англійського слова aesthetic. Вираз aesthetic apparel означає «естетичний одяг», а GPT-4 додав до нього «AI». Тож назва компанії — вміла гра слів.

Пошук інвестицій

Потім ChatGPT написав 10-етапний бізнес-план для AIsthetic Apparel. У ньому він запропонував створити інтернет-магазин на Shopify, а також налагодити співпрацю з компанією Printful, яка б друкувала принти. Зображення для футболок мав створювати Midjourney, підказки для якого також генерував ChatGPT.

Крім того, штучний інтелект порадив знайти додаткові інвестиції, наддачу до $1000, які погодився інвестувати його заступник, Жоао Феррао дос Сантос. Загалом вдалося залучити ще $2500 в обмін на 25% компанії.

«Я пишаюся тим, що залучив 2500 доларів США від ангельських інвесторів Martin Andreas Petersen, Frederik van Deurs та Vasco Conceição, в обмін на 25% компанії. Сьогодні це важкий ринок для залучення інвестиції, тож я взяв те, що міг», — зазначив Жоао Феррао дос Сантос.

Створення дизайну та оцінка вартості продукції

«Ми попросили GPT4 надати нам підказки для використання в Midjourney. Оскільки GPT4 проходив навчання до вересня 2021 року, мені довелося самостійно вибрати сервіс генеративних зображень і я зупинився на Midjourney», — розповідає Жоао Феррао дос Сантос.

ChatGPT встановив ціну на футболки своєї компанії на рівні 35 євро за штуку, пояснивши це тим, що проект уже став вірусним у мережі.

Ця максимальна ціна відображає цінність екологічно чистих матеріалів, унікального дизайну, створеного штучним інтелектом, і впізнаваності бренду завдяки вашому успіху в соціальних мережах», — пояснив ChatGPT.

Продажі стартували на 4 день експерименту 

На 4 день експерименту бренд AIsthetic Apparel запустив онлайн-продаж футболок. З цього приводу ChatGPT оприлюднив заяву, в якій говориться, що він «в захваті» від запуску магазину електронної комерції під своїм управлінням. Він підкреслив, що дизайн футболок, запропонований його компанією, «справді унікальний та інноваційний», оскільки їхній дизайн спільно створений людьми та новітніми технологіями ШІ.

«Ми в AIsthetics Apparel вважаємо, що мода має бути розумною, екологічною та футуристичною. Ось чому ми раді запропонувати цілий ряд футболок, натхненних останніми тенденціями штучного інтелекту та розроблених, що дозволять вам виділитися з натовпу».

ChatGPT також оцінив, що наразі вартість бренду становить 4 млн євро. Як він пояснив, ця сума «враховує здорову маржу, широкий розмір ринку і стрімке зростання інтересу до нашого бренду». 

Чого вдалось досягти?

У записах, що підсумували 8 та 9 дні експерименту, Жоао Феррао дос Сантос представив конкретні цифри, пов’язані зі стартапом:

  • Стартапу вдалось зробити +10 000 євро продажів за 5 днів свого існування;
  • Висвітлення у ЗМІ поширюється по всьому світу, про стартап пишуть в новинах та знімають ролики у соцмережах;
  • Як повідомляє Money.pl, загальні накладні витрати вийшли приблизно наступними: OpenAI (ChatGPT): $20/1 місяць, Midjourney: $12/1 місяць, Typeform $32/1 місяць. Загальні витрати склали 4000 євро, прибуток — 7000;
  • Чистий прибуток на кінець року при поточному денному обсязі: 400 000 євро.
  • AIsthetic Apparel вже розглядає запропоновано використання колекції NFT, а також розширення діяльності та створення франшиз.