Займаючись фігнею, розвиватись, як профі: чому дизайнеру корисно робити меми

Графічний дизайнер/арт-директор Йосип Гусак уже вісім років працює з віжуалами для реклами та бренд-айдентик. А у вільний час робить меми, які лайкають та репостять тисячі людей. Днями він опублікував мінігайд про те, чому робити меми — корисно для роботи дизайнера. AIN.UA розпитав Йосипа про це детальніше.

Фото Oli Zitch

Як почав робити меми: для фану чи хотів перевірити, як робити вірусний контент?

Спочатку, ще давно, це було просто якоюсь забавною розминкою скілів (ось тут меми з ковідних часів). 

Але напевно, найбільше це розгорілось рік тому. Я тоді саме звільнився зі «Свідомих», і після цього якось по інерції закидав щось іронічно-новинне в Twitter. І поки працював, твіти розлітались.

Це не була випадковість або якась перевірка. Я помітив, що це справді допомагає розвивати професійні скіли, як практичні, так і креативні. Ось ти подумав, що «Атака на Бєлгород» звучить як «Атака Титанів» і намагаєшся до постера з аніме приклепати Стерненка, і глянути, що вийде. Але десь так само ти працюватимеш і з ідеєю та креативом.

Тут і надалі зображення надані автором

Які головні правила мемобудування? 

Якихось правил немає, це те, що в твітері називають «чувствуєш». Напевно, основне правило: зробити собі смішно. І розуміти, що відбувається у медійному просторі.

Які найвідоміші твої меми, скільки лайків, охоплення? Як обираєш теми?

В твітері немає сортування за кількістю лайків, на жаль. Але з тих, що залітають: від 2000 до 8000 лайків при 3000 підписників на акаунті. І при охопленні, постів, здається, у 33 000-111 000. 

Щодо тем: достатньо читати кілька оперативних медіа в Telegram (в мене це «Грунт» і «Новинач») + вміння виокремлювати ситуативні теми, які «горять». 

Як меми допомагають в роботі дизайнера?

Про це частково писав нещодавно. Перебування в медійному полі допомагає тобі швидше ловити тренди, бачити, як і що працює, по факту це — вміння аналізувати великі об’єми інформації. 

Звісно, трендовий дизайн — це не завжди ОК, але це — інструмент, який працює, і треба вміти ним користуватись. Меми помітно прокачують твою креативність, вчать комбінувати і мислити в різні боки. 

Базово це також — розвиток хардскілів, які надважливі в роботі дизайнера, адже вчишся збирати макети будь-де: в Adobe Express, Figma тощо, навіть пам’ятаю, як щось збирав у редакторі для сторіс. Дуже корисне вміння, якщо треба накидати драфт макету по роботі, а ти десь їдеш в таксі.

Швидкість теж важлива: іноді, щоб зробити хороший мем, треба діяти дуже оперативно: поки ти їси, хтось уже його придумав і робить, це гонка не на смерть, а на лайки. 

Плюс це прокачує пофігізм, або ж розуміння, що пересічному юзеру здебільшого не дуже-то й треба твій виміряний до пікселя дизайн, і що потрібно вчасно зупиняти свого внутрішнього перфекціоніста. До того ж, мем, як і віжуал, часто живе недовго, і треба вчитись із цим жити. 

Також розвиваєш уміння комбінувати контексти. Як приклад, мем з третіх «Героїв» та Пашу «Мерседеса»:

Що треба, щоб зробити такий мем? Слідкувати за новинами і розуміти контекст країни. У цьому конкретному випадку: також розуміти контекст відеоігор, зокрема, народну любов та ностальгію до третіх «Героїв». 

Також, це допомагає не нариватись на конфліктну тему в клієнтській практиці. Ось приклад спонтанної ситуативки для «Хвильового», який залетів і став ледь не топ-дописом в них на сторінці.

https://www.instagram.com/p/Ck3uAvLtK2U/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
https://www.instagram.com/p/ClR0pL5ND8L/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D

Та й в себе на проекті я зрідка імплементую меми.

І зрештою, це підживлює один із найголовніших скілів для дизайнера: постійне перебувати, так би мовити, в медійному тонусі, і розвивати «надивленість». Дуже корисна навичка. Приміром, залітає вам замовлення на новий логотип чи рекламу, а у вас в голові уже є база, з чого його можна зібрати або скреативити. А вміння поєднувати «на суперклей» те, що в принципі непоєднуване, сильно прокачує вашу креативність. 

Наостанок: твої меми часто репостять без підпису, щось із цим робиш?

Мене це скоріше веселить. Медіа часто в мене щось підрізали, але зазвичай на скрінах все ж лишали мій нік. Пабліки теж репостять: мем із євробляхами я бачив уже в шостій реінкарнації у різних пабліках, хтось навіть ставив на нього свій логотип.

Мій мем з Кличком мені колись показували в чатах ЖК. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук