MyCredit, Moneyveo та Liobank: як український фінтех працює у Вʼєтнамі

«Forbes Україна» розповів, як українські фінтех-компанії вийшли на ринок Вʼєтнаму. AIN.UA вибрав найцікавіше.

В’єтнам та мікрокредитування

Найбагатша людина В’єтнаму – Фам Віонг – на сьогодні має статки $6,2 млрд. Цікаво, що перші $150 млн він заробив в Україні. Починав у 1990‑х з кредитування під 96% річних. За кілька років запустив виробництво локшини швидкого приготування під брендом «Мівіна», а у 2010‑му продав його корпорації Nestle за $150 млн. 

Сьогодні на кредитах під високі відсотки у В’єтнамі заробляють вже українці – сервіси мікрокредитування MyCredit та Moneyveo запустилися тут у 2019-2020 роках. А восени 2022 Дмитро Дубілет анонсував у Вʼєтнамі необанк Liobank на базі місцевого Orient Commercial Bank (черговий аналог monobank).

Як почувають себе українські сервіси у Вʼєтнамі

Через війну в Україні фінансування в’єтнамського бізнесу Moneyveo призупинили. Компанії вдалося знайти $1 млн інвестицій, які фактично врятували в’єтнамський бізнес Moneyveo. Інвестора не розкривають. Зараз Moneyveo у В’єтнамі подвоює обсяги кредитування щомісяця та планує вийти на рівень $1 млн виданих кредитів на місяць, та потреба у фінансуванні залишається. 

У MyCredit справи йдуть краще. В’єтнамський портфель компанії зараз на 25–30% перевищує український, за минулий рік він збільшився удвічі. У В’єтнамі компанія зібрала 2 млн клієнтів. Стільки ж напередодні війни було в Україні, тоді український портфель становив близько $30 млн. Наразі Вʼєтнам є основним ринком для MyCredit, яка також успішно працює на Шрі‑Ланці.

Чим привабливий цей ринок та який поріг входу

У В’єтнамі анбенкінг населення становить понад 60%, тому попит на послуги високий. Серед мінусів – гірша платіжна дисципліна, ніж у європейців, та відсутність бюро кредитних історій.

Логіка експансії мікрокредитування передбачає, що перший час потрібно вливати власні гроші для формування кредитного портфеля. Інвестиції починаються від кількох мільйонів доларів, щоб розгорнути бізнес з мікрокредитування та вийти на нормальні показники – принаймні $1,5–2 млн та команду зі 100–150 людей. У секторі необанків лише базова розробка коштуватиме $2–2,5 млн.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук