Український бізнес ніколи не має часу на перепочинок. Спершу пандемія, а зараз повномасштабна війна змусили підприємців суттєво змінити плани, локації та роками напрацьовані формати роботи. 

Усе це вимагає від компаній швидкої адаптації та гнучкості. Тож, коли раптом все змінюється, як продовжувати працювати та де шукати нових клієнтів? Як комунікувати з уже наявними покупцями? Як розвивати та ефективно масштабувати бізнес? Де знайти фахових працівників? Дієвим рішенням для багатьох «як» стають сучасні технології. 

Разом із «Київстар Бізнес» AIN.Business дослідив Big Data-рішення для підприємців, що допомагають утримувати лояльних клієнтів, знаходити нових та швидко доносити вашу пропозицію потенційним покупцям з максимальною ефективністю.


Матеріал підготовлено за підтримки Київстар Бізнес
Що це означає?

Сценарій 1. Більшість клієнтів нашої клініки переїхало, відвідуваність впала в усіх медцентрах. Як її відновити? 

Потреба

Через війну більшість клієнтів нашої приватної клініки переїхали в інші міста. Зараз ми стикнулися з проблемою, що не можемо проводити звичну комунікацію з пацієнтами та надсилати їм свою пропозицію, адже не знаємо, де вони тепер перебувають. Також є потреба знайти нових клієнтів, щоб відновити повноцінну роботу компанії. 

Рішення 

Щоб дізнатися, де саме перебувають наявні пацієнти, компанія може звернутися до «Київстар». У пригоді стане геоаналітика від оператора: фахівці проаналізують базу клієнтів та покажуть, у яких містах та областях перебуває більшість людей. Важливо, що такі дані є анонімізованими та не містять персональної інформації. 

Водночас прокомунікувати з новими та наявними клієнтами допоможуть Big Data-розсилки від «Київстар». Так, таргетовані SMS-розсилки дозволяють націлити рекламну кампанію лише на обрані сегменти аудиторії. Таку комунікацію можна налаштувати за геолокацією, індивідуальним критерієм або за look-alike моделлю. Зручно, що на цю ж ЦА можна також налаштувати рекламу в Facebook, що збільшить конверсію.

Результат

Клініка побачила, що близько 40% її клієнтів дійсно переїхало в інші області або за кордон. Щоб поновити комунікацію з тими, хто залишився, компанія спільно з «Київстар» налаштувала SMS-розсилку за геолокацією цільової аудиторії. Так вона сповістила постійних пацієнтів, які залишилися у місті, що вона працює. 

Щоб знайти нових клієнтів, компанія скористалася моделлю look-alike: фахівці «Київстар» підібрали цільову аудиторію, яка найбільше схожа за обраними критеріями на постійних відвідувачів медзакладу, та надіслали їм пропозицію зі знижкою на першу консультацію. Як результат, клініка впродовж місяця змогла відновити свою роботу та отримала 27% нових клієнтів. 

Сценарій 2. Ми розширюємо мережу салонів краси. Як обрати найкраще місце для нової точки?

Потреба

У нас мережа салонів краси. Ми плануємо відкривати нові заклади у своєму місті і нам потрібно з’ясувати, де вони матимуть найбільший попит. Треба обрати локації, де часто перебуває наша цільова аудиторія. Як це зробити? 

Рішення

Обрати місце для відкриття нових торгових точок можна завдяки сервісу  «Теплова карта» від «Київстар». 

Теплова карта або heatmap — це графічне зображення розподілу даних на карті, де за інтенсивністю певного кольору можна побачити орієнтовну наявність цільової аудиторії на певній території. Компанії можуть використовувати теплові карти для вивчення ринку, щоб зрозуміти, де знаходяться їхні клієнти та які місця на картах є популярними серед них. Це може допомогти підприємствам розробити маркетингові стратегії та збільшити продажі.

Результат

Фахівці «Київстар» проаналізували клієнтську базу мережі салонів краси та показали на тепловій карті локації, де найчастіше буває їхня цільова аудиторія. Така інформація дала бізнесу розуміння, де варто відкривати нові заклади, а також, де можна розмістити зовнішню рекламу, щоб вона мала високу конверсію. Так, нові салони краси вийшли на прибутковість на 2 місяці швидше, ніж планувалося. 

Приклад роботи інструменту «Теплова карта» від «Київстар».
Приклад роботи інструменту «Теплова карта» від «Київстар»

Сценарій 3. Я відкриваю новий ресторан, визначаюсь з його напрямком. Як знайти свого клієнта? 

Потреба

Я запускаю новий для себе бізнес, а саме — хочу відкрити ресторан у своєму районі міста. На початку мені важливо з’ясувати, хто саме є моєю цільовою аудиторією, а далі — запросити цих людей. Як це зробити? 

Рішення

Бізнесам, які лише починають свою роботу, важливо дослідити ринок. У цьому допоможуть Big Data-інструменти від «Київстар» — геопортал та портрет клієнта. 

Геопортал — це спеціальна платформа, яка містить інтерактивну карту населених пунктів та окремих територій, де можна самостійно вибрати аудиторію за характеристиками (вік, стать, інтереси, стиль життя тощо) та побачити її на карті. 

Портрет клієнта — це детальний опис цільової аудиторії, який допомагає компанії краще зрозуміти основні характеристики, потреби та поведінку своїх покупців. Такий аналіз від «Київстар» дозволяє сегментувати аудиторію за низкою критеріїв, серед яких можуть бути, скажімо, вік, стать, тип транспорту, подорожі та інші фактори, які важливі бізнесу для побудови маркетингової стратегії.

Результат

Завдяки геопорталу та побудованому портрету клієнта власник нового ресторану побачив, що в його районі проживає багато сімей з дітьми, які також мають автомобіль та захоплюються спортом. Така інформація допомогла підприємцю визначитися з тематикою закладу — сімейний ресторан здорового харчування. У меню додали дитячі страви, а в приміщенні передбачили зону для ігор. Зокрема, знаючи завчасно, що цільова аудиторія користується автомобілем, перед будівлею організували паркувальні місця. 

Перед відкриттям підприємець разом зі спеціалістами «Київстар» запустив таргетовану SMS-розсилку на людей, які мешкають у пішій доступності до нового закладу. Завдяки такій комунікації підприємець успішно запустив новий для себе бізнес. 

Приклад аналітики у послузі «Портрет клієнта» від «Київстар»

Сценарій 4. Мої працівники переїхали, частину команди мобілізували. Як знайти нових? 

Потреба

Нашій мережі супермаркетів не вистачає працівників у регіонах, адже багато хто виїхав у інші області або мобілізувався. Компанії потрібні вантажники на склади, а також касири та працівники залу. Важливо, щоб кандидати жили неподалік. Пошук за джоб-сайтами не дає результату. Які рішення можуть допомогти?

Рішення

Знайти нових працівників можна завдяки таргетованим SMS-розсилкам від мобільних операторів. Так, Big Data-фільтри дозволяють обрати цільову аудиторію за понад 100 критеріями, серед яких є вік, стать, наявність дітей, інтереси, вид транспорту, подорожі за кордон  і багато інших. Якісна Big Data-аналітика також дозволяє виявити людей, які шукають роботу на відповідних онлайн-сайтах та живуть в потрібній компанії локації. 

Результат

Спеціалісти «Київстар» разом з рекрутерами мережі супермаркету сформували образ потенційних кандидатів, які можуть підійти для відкритих вакансій. На відповідні групи цільової аудиторії оператор налаштував SMS-розсилку з пропозицією податися на роботу в компанію. Повідомлення розсилали лише потенційним працівникам, які живуть у пішій доступності до магазинів. Як результат, укомплектувати штат вдалося упродовж місяця, а вартість пошуку працівників скоротилася утричі. 

Сценарій 5. Моєму магазину іграшок потрібно більше клієнтів. Як їх залучити? 

Потреба

Я — власник магазину іграшок у невеликому місті. Зараз продажі йдуть гірше, ніж зазвичай, а тому мені потрібні нові ідеї, як залучити клієнтів. Наприклад, хочу запускати тематичні рекламні кампанії до свят та робити акційні пропозиції мешканцям міста. Але як повідомляти клієнтів про це? 

Рішення

Ефективно комунікувати з клієнтами бізнес може завдяки SMS-розсилкам від «Київстар». Доступні кілька опцій:

  • Таргетовані та тригерні SMS-розсилки, які налаштовують фахівці оператора за запитом бізнесу. 
  • Рекламна кампанія через платформу для самостійних розсилок ADWISOR

Функціонал сервісу ADWISOR дозволяє обрати цільову аудиторію за Big Data-фільтрами серед абонентів «Київстар», які підписані на послугу «Мої знижки». Також можна розіслати повідомлення на власну клієнтську базу, сегментувавши її та зробивши релевантну пропозицію окремим групам людей. Зручно, що нові користувачі ADWISOR можуть спершу спробувати можливості сервісу — для цього є 30-денний тестовий період. 

Результат

Власник магазину іграшок скористався платформою для самостійних розсилок ADWISOR для запуску рекламних кампаній. На вже наявну базу контактів компанія надсилала знижки на товари, а також інформувала про новинки. Водночас функція «SMS потенційним клієнтам» дозволила розіслати пропозицію відвідати магазин родинам, які ще не були знайомі з ним, та запросити їх на тематичні дитячі заходи до різноманітних свят. Як результат — компанія збільшила продажі на 25% лише за місяць.

Важливо, що «Київстар» дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.

Як замовити послуги?

Щоб отримати додаткові можливості для розвитку вашого бізнесу, перейдіть на сторінку обраної послуги за посиланням вище та натисніть кнопку «Замовити».

Заповніть коротку анкету, де вкажіть ім’я, контактний номер телефону та електронну пошту, населений пункт та назву вашого бізнесу.

Фахівці ««Київстар» Бізнес» зв’яжуться з вами для обговорення всіх деталей та оформлення замовлення.

Більше про рішення, які допомагають компаніям швидко досягати потрібного бізнес-результату, читайте на Kyivstar Business Hub.