«Бракує реальних вимог і реальної зарплати» — як tech-фахівці шукають роботу. Опитування AIN.UA

1
Читати на RU

Редакція AIN.UA провела нове анонімне опитування щодо того, як tech-фахівці шукають роботу та які ресурси для цього використовують. Читачі також розповіли, чого бракує в процесі пошуку вакансій.

Дослідження. Загалом в опитуванні взяла участь 601 людина. Респонденти відповідали на поставлені AIN.UA закриті питання щодо методів пошуку роботи. Нижче наведено результати опитування.

Як шукають роботу

Результати дослідження свідчать, що найефективнішим та найпопулярнішим каналом пошуку роботи є сайти з вакансіями. За потреби, такими ресурсами, як Work.ua, Rabota.ua або GRC.ua, скористаються майже 40% опитаних фахівців.

Зображення в матеріалі: AIN.UA

Другим серед основних методів пошуку є спеціалізовані сайти з IT-вакансіями. Роботу там шукають 25% tech-фахівців. Серед ефективних методів також анонімні вітрини кандидатів (як-от djinni.с). Рекомендаціями та послугами знайомих рекрутерів під час пошуку роботи користуються 12,1% спеціалістів.

Третім найефективнішим каналом пошуку вакансій респонденти називають спеціалізовані сайти з IT-вакансіями. На цьому наголосили 17,1% фахівців. Друге місце розділили пропозиції щодо роботи в LinkedIn та Telegram.

Понад половину фахівців відгукуються на вакансії одразу й не користуються функцією збереження, що дозволяє вивчити пропозицію пізніше. Це відзначили 53,7% опитаних. При цьому 60,9% фахівців підписуються на розсилку схожих вакансій.

Що важливо під час пошуку роботи

79,9% респондентів наголосили, що ознайомлюються з відгуками про компанію, перш ніж надіслати резюме.

Серед інших важливих факторів, які є необхідними та достатніми, щоб прийняти рішення про відгук на вакансію:

  • зрозумілий опис сфери діяльності компанії — вказали 78,5% опитаних;
  • про компанію є відгуки — 65,2%;
  • в описі вакансії наведено проєкти, над якими має працювати потенційний співробітник — 56,2%;
  • в описі вакансії вказано зарплату — 53,2%;
  • компанія має фотографії офісів, і їх легко знайти — 47,3%;
  • про компанію є публікації у великих ЗМІ — 18,5%;
  • топменеджери компанії є в LinkedIn — 14,5%.

Чого не вистачає під час пошуку вакансій

Редакція AIN.UA попросила читачів розповісти, якої інформації не вистачає в описі вакансій та якими функціями вони хотіли б доповнити сучасні майданчики для пошуку роботи.

Більшість опитаних наголосили, що роботодавці не вказують розмір заробітної плати. На думку деяких респондентів, такі вакансії забирають час у кандидатів — очікування щодо зарплати не справджуються. Саме тому серед найпопулярніших пропозицій — додати вилку зарплат або вказувати мінімальну суму.

Респонденти також зазначили, що текст про вакансію (чим займається компанія, вимоги до кандидата та необхідні кандидату навички) має бути чітко та зрозуміло написаний, а відгук на вакансію має закінчуватися зворотним зв’язком від компанії.

Серед функцій, які полегшать пошук роботи на сайтах з вакансіями: фільтри за сферами та компаніями, реальні відгуки, можливість віддаленої роботи, статус вакансії, профілі компанії в соціальних мережах.

Коментарі tech-фахівців

Рекрутерів треба максимально онбордити кандидата на всіх етапах та відповідати за повноцінний обмін інформацією. У десятках компаній по п’ять етапів співбесід. Для чого були попередні інтерв’ю? Навіщо потрібний рекрутер? Він має допомагати кандидату успішно пройти етапи та ефективно використати його час. На кожному кроці переконуватися, що компанії точно подобається кандидат і що з кожною співбесідою підвищується ймовірність найму. Про вакансії — додати лічильник людей, які надіслали заявки. Це справді корисно і дає змогу зрозуміти свої шанси. Можливо, додати також розбивку цих людей за категоріями, досвідом, нішею.

Більшість проблем майданчиків з пошуку роботи зводиться до того, що там мало хорошого трафіку, а переглядів мало. Майданчики переорієнтувалися на те, щоб посилювати самостійний відгук кандидатів. Однак очікує ще одна проблема — вакансії не відкриваються, а в більшості переглядаються. Тобто навіть з ідеальним портфоліо під вакансією ймовірність, що його переглянуть, — низька. Рекрутери опрацьовують вакансію через місяць-три. Нещодавно я отримала відповідь на резюме, відправлене рік тому. Таким чином конкуренція іде не за кращу експертизу, а на території щасливого випадку. Отже, фахівець, що себе поважає, з часом мінімізує пошук роботи в цих місцях.

Бракує реальних вимог щодо позиції. Зазвичай вписують усі слова, які знають, а фактично треба вміти ключем закручувати гайку.

Краще б рекрутерів замінив AI. Треба вказувати зарплату, принаймні діапазон. Чомусь таку «секретну» інформацію мало хто надає і дарма забирає час.

Хто пройшов опитування

Опитування пройшли tech-фахівці, переважно розробники (21%), маркетологи (17,8%), продакт- та проджект-менеджери (15,6%). У дослідженні також взяли участь дизайнери, аналітики, спеціалісти підтримки, PR, HR та інші.

Залишити коментар

Коментарі | 1

  • Прочитавши цю статтю, хочу відзначити, що проблема пошуку роботи у сфері технологій стає дедалі більш актуальною. Багато випускників і професіоналів зіткнулися з вимогами, які важко відповідати у реальному житті, та реальні зарплати, які не відповідають очікуванням. Це створює серйозні перешкоди для тих, хто прагне знайти стабільну роботу в ІТ-галузі. Для тих, хто шукає вихід у цій ситуації, рекомендую ознайомитися із порадами з пасивного пошуку роботи https://budni.robota.ua/resume-job-search/v-pasivnomu-poshuku-shho-zrobiti-abi-rekruteri-znahodili-vas-sami

Пошук