Команда шеф-кухаря Євгена Клопотенка 28 травня 2023 року організувала велике прибирання Житнього ринку й очистила територію навколо нього. Вони планують перетворити найстаріший ринок столиці у гастрономічний хаб.
Що відомо про ініціативу
Євген Клопотенко та його команда організували толоку на Житньому ринку. Метою заходу було оновити простір найдавнішого чинного ринку столиці та зробити його активним центром гастрономічного життя міста.
Толока відбулася за підтримки Київської міської ради й у партнерстві з сервісною компанією Inwhite. Захід присвятили до Дня міста Києва.
«День Києва — дуже символічна дата, щоб зробити для міста щось хороше. Як для киянина, Житній для мене — знакове та дуже цінне місце. І мені болить бачити цей ринок занедбаним і пустим. Тому я вирішив ініціювати велике прибирання. Ця толока — лише початок потужного проєкту, який починає зароджуватися: перетворення Житнього на гастрономічний і культурний хаб. Сучасний, гарнесенький. Такий, щоб іноземці приходили сюди так, як приходять на ринок Сан-Мігель у Мадриді», — розповідає Євген Клопотенко.
Прибирання провели у два етапи:
- На першому — 15 кваліфікованих клінерів і спецтехніки компанії Inwhite відмили опорні колони, глибоко очистили підлоги та видалили весь бруд з огородження антресолі.
- На другому етапі команди проєктів Євгена Клопотенка та ресторану «100 років тому перед» разом з представниками КП «Житній ринок» та олімпійським чемпіоном Олегом Верняєвим пофарбували стіни та сходи критого ринку, а також провели дрібні ремонтні роботи й вивезли сміття з території Житнього.
Яким Житній ринок стане у майбутньому
За словами Євгена Клопотенка, організована толока — лише початок майбутнього масштабного проєкту з перетворення Житнього ринку на потужний гастрономічний і культурний хаб.
Клопотенко планує об’єднати у його стінах найкращих українських шефів та систематично знайомити містян і гостей Києва зі смаками України.
Київрада та керівництво ринку, за словами шеф-кухаря, також зацікавлені у збереженні ринку.
Директор КП «Житній ринок» Євгеній Шевченко каже, що має амбітні плани щодо розвитку ринку. За його словами, наразі розроблений проєкт, який передбачає створення сучасного комфортного торговельного простору, де хочеться не тільки робити покупки, а й проводити час.
«Сьогодні Житній ринок критично потребує інвестицій, які призупинені через воєнний стан. Вдячні Євгену Клопотенку за ініціативу та громадянську позицію щодо розвитку ринку та міській владі, яка допомагає зберігати цей простір. Ми вже працюємо над тим, щоб проводити тут гастрономічні події та фестивалі. Це не тільки поверне життя на наш Житній, а й допоможе ринку триматися на плаву», — розповів Євгеній Шевченко.
Перший великий гастро-івент у стінах Житнього ринку ініціатори планують провести вже влітку.