Що таке ньюзджекінг так як його застосувати для промо свого стартапу

Надя Мовчан, засновниця та PR Lead в Movchan PR, підготувала для AIN.UA колонку на тему того, що таке ньюзджекінг та як правильно його використовувати.

Надя Мовчан. Фото — автора

2023 рік — важкий для українських стартапів: залучення інвестицій — ускладнилось, рівень бюджетів — знизився, доходи — зменшилися. Швидке рішення? Звичайно, скорочення. Фінансовий директор найчастіше рекомендує в першу чергу зменшити бюджети на маркетинг — і ця сумнівна резолюція зазвичай є початком кінця компанії: нікому ще не допомагав заморожений лідген.

Що ж робити? Щось вигадати, авжеж.

Деякі компанії вирішують проблему креативно та при скорочених бюджетах на маркетинг використовують нестандартні інструменти просування, такі як PR. Ні для кого не секрет, що якісний піар працює не лише на іміджеву складову (хоча побудова знання бренду, безумовно, важлива). Якісний піар будує довіру (отже, серед конкурентів обиратимуть саме вас), сарафанне радіо (безкоштовний теплий лидген — мрія маркетолога!), але найголовніше — він допомагає побудувати органічне просування. Згадка та беклінк у респектабельному медіа нарощує доменний ренкінг і піднімає сайт у видачі — а отже ви будете отримувати в рази більше лідів абсолютно безкоштовно.

Добре, але що робити якщо часу обмаль, а вигадувати масштабні PR стратегії — довго і дорого?

Знову-таки, щось вигадати. 

Щось таке, що дозволить отримувати публікації буквально на ходу та безкоштовно. Щось таке, що не потребує вибудовування хитрої стратегії. Щось таке, що не вимагало би бюджету взагалі. Оце було б непогано! 

І дійсно, було б. І є. Називається — newsjacking. 

Що таке ньюсджекінг?

Ньюсджекінг — термін, який придумав та вжив у своїй однойменній книзі піар-технолог Девід Мірман Скотт. За його словами, «ньюсджекінг — це процес включення власних думок та поглядів у найактуальніші новини».

Це працює так: ви слідкуєте за новинами, знаходите популярну та релевантну для вас новину та пропонуєте медіа власні інсайти, поради та коментарі. Тобто, ви використовуєте медійний хайп на користь власної компанії та власного бренду. 

Коли ви надаєте медіа професійний експертний коментар, то отримуєте можливість з’явитись в статті та отримати беклінки на ваш сайт. Це привертає увагу цільової аудиторії, позиціонує вас як експерта та збільшує ваш авторитет у галузі, а отримані беклінки з впливового видання допомагають зайняти високі позиції в пошуковиках, і отримувати більше лідів органічно. І що важливо — це безкоштовний інструмент! 

Кейс: 50+ публікацій та 11 мільйонів охоплень за 1 день та 0$ 

Як це працює на практиці? Поділюсь нашим свіжим кейсом для fashion tech стартапу 3DLOOK

Новий сезон серіалу Succession став топовим трендом TikTok одразу після прем’єри – і все через жорстку критику сумки Burberry за $3000. Головний герой об’явив її сміхотворно величезною і підходящою хіба що для бідняків. Про цей епізод говорили усюди, і ми побачили можливість зробити на цьому кампейн.

Проаналізувавши Google Search, побачили зріст пошукових запитів цієї сумки на 300% одразу після виходу серії – і запітчили цей інсайт в медіа разом з коментарем співзасновниці 3DLOOK про вплив шоубізу на патерни поведінки споживачів.

Результат? Ми були скрізь. 50+ публікацій в топових виданнях. CNBC, Insider, Harper’s Bazaar, Marie Claire, The Independent, New York Post, Vanity Fair, Elle. 100+ репостів. Журналісти FOX News зв’язались з нами і попросили додати їх у всі наші розсилки.

Більше 11 000 000 переглядів. Десятки беклінків з топових сайтів з DR>90.

Медіа обожнюють експертні коментарі, але існує ряд правил, за яких ньюсджекінг стає дійсно ефективним. Детально про них говоримо нижче.

Правила ньюзджекінгу

  1. Будьте швидкими

Ви знайшли хайпову та релевантну новину, та хочете поділитись вашою експертною думкою? У вас є від півгодини до дня. Менше — краще. Більше — ні. Що було в топі сьогодні — завтра історія. Не можна довго думати над коментарем, а потім узгоджувати його тижнями з топ-менеджментом. У вас просто немає цієї розкоші, адже через кілька днів хайп пройде, а цінність вашого коментаря втратиться.

  1. Будьте пильними 

Зараз більшість трендів з’являються в TikTok та Twitter. До інших соцмереж популярні теми доходять значно пізніше. Якщо раптом у вас все ще немає аккаунту в TikTok — зараз саме час його завести. Повірте, там давно вже не тільки танці! Окрім цього, поставте Google Alerts на релевантні ключові слова, щоб раз на день отримувати імейл з топовими публікаціями на ці теми. Це зручно і безкоштовно.

  1. Будьте зручними 

Запропонуйте одразу якісно написану цитату. Не інтерв’ю, не думки у короткому буллет листі, і тим паче не аудіо-меседж — готові та яскраві цитати, які журналіст просто одразу вставить в статтю, не витрачаючи час на дзвінки. Обов’язково напишіть, чому до вас варто прислухатися — регалії та заслуги, бажано у цифрах, також спростять життя автору статті та збільшать ваші шанси на включення в публікацію. І звичайно, дайте лінк на ваш сайт — не змушуйте гуглити, коли конкурентів багато.

  1. Будьте експертними 

Якщо дуже хочеться прокоментувати закриття SVB, але у вас там ніколи не було рахунку, і до фінансової сфери ви не маєте ніякого відношення — зупиніться. Не треба. Поважайте свій час та час журналіста та коментуйте лише ті теми, в яких ви дійсно експерт.

  1. Будьте цінними 

Уявіть, як топ-менеджер фінансової платформи, побачивши вагітну Ріанну на Супербоулі, дає коментар накшталт «яка ж вона молодець». Не надто цінна оцінка, правда? Зовсім інша справа — коментар представника Healthcare або FemTech стартапу з порадами про те, як залишатись активними під час вагітності, або списком дозволених фізичних вправ для майбутніх мам. Професійні коментарі ціняться аудиторією медіа: люди втомилися від інформаційного шуму та хочуть читати якісні матеріали. Не треба пітчіти цитату заради цитати. Журналісти міжнародних видань отримують сотні імейлів щодня, не засмічуйте їх інбокс. 

Замість висновку

Ньюсджекінг — чи не найпотужніший інструмент впливу, який не вимагає великих бюджетів, місяців на підготовку та реалізацію та серйозних зв’язків. Використовуйте його правильно — і у вашої компанії обов’язково з’являться як бюджети, так і зв’язки.

Автор: Надя Мовчан, засновниця та PR Lead в Movchan PR, піар агенції для технологічних стартапів.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук