Google, можливо, доведеться продати частину свого прибуткового рекламного бізнесу, щоб уникнути звинувачень в антиконкурентній поведінці. Як повідомляє Reuters, до такого висновку дійшли регуляторні органи ЄС.
- Європейська комісія подала офіційну антимонопольну скаргу проти Google та її рекламного бізнесу. У попередньому висновку регулятора стверджується, що Google зловживав своїм домінуючим становищем на ринку цифрової реклами як мінімум з 2014 року.
- Глава антимонопольного комітету ЄС Маргрете Вестагер заявила, що Google, можливо, доведеться продати частину свого рекламного бізнесу, оскільки простої зміни політики навряд чи буде достатньо для припинення антиконкурентної практики.
- «Наприклад, Google може відмовитися від своїх інструментів для продажу, DFP і AdX. Якщо компанія зробить це, ми покладемо край конфлікту інтересів», — зазначила Вестагер.
- Як повідомляє The Verge, в Google заявили, що не погоджуються із звинуваченням Комісії. Тепер компанія матиме можливість дати відповідь та ініціювати слухання, після чого Комісія вирішить, чи дійсно Google порушила антимонопольне законодавство.
- Якщо в решті решт провину таки визнають, регулятор ЄС зможе змусити Google до розділення, а також оштрафувати компанію на суму до 10% її глобальних продажів. А у 2022 році сукупний дохід Google (від реклами, зокрема від пошукових сервісів, а також Gmail, Google Play, Google Maps, реклами на YouTube, Google Ad Manager, AdMob і AdSense), склав $224,5 млрд.
Чому це важливо?
Комісія вже оштрафувала Google за три попередні справи щодо антимонопольного законодавства, але раніше вводила лише «поведінкові» засоби правового захисту — вимогу до зміни ділової практики.
Якщо регулятори Європейського союзу таки змусять Google розділити свій рекламний бізнес, це стане серйозним ударом по основному джерелу доходу пошукового гіганта, і рідкісним прикладом того, як ЄС відстоюватиме відчужувати активи ще на етапі розслідування.