Історія Lala English розпочалась ще у 2006 році. Тоді Алла Смарж навчалась на останньому курсі Київського національного лінгвістичного університету, давала приватні уроки англійської, працювала з дорослими та мріяла про кар’єру перекладача. Але її фокус змінився, вона стала мамою. 

Рубрика Франчайзинг виходить за підтримки Franchise Group.

«Згадую, що тоді мені стало цікавим все, що пов’язано з моєю донькою, і я максимально перемкнулася на дитячу аудиторію. Виховуючи доньку, я додатково вивчала дитячу психологію та почала працювати з дітьми як репетитор-аніматор. У мене була велика кольорова валіза з купою цікавих дрібничок та щоденний маршрут до моїх вихованців з Броварів у Київ, Бориспіль, Бучу, Ворзель. Деяким з них було менше ніж рік, хтось був старшим, вони називали мене Алею, Лялею, а згодом для всіх я стала просто Lala», — розповідає власниця. 

​​У той період Алла вперше дізналась про міжнародну школу англійської мови Helen Doron та зацікавилась придбанням франшизи. Пройшла навчання, але побачила в цій системі багато обмежень для себе як викладача та невідповідність «мономовному середовищу», яке значною мірою відрізняється від європейського середовища, де діти часто опиняються в іншомовному просторі. 

«Я почала вибудовувати власну методику, адаптовуючи її під різні вікові категорії, розробляла перші воркбуки, випробовувала їх для доньки, а потім успішно застосовувала для інших дітей». 

Згодом, маючи вже понад 50 клієнтів, Алла відмовилась від репетиторства. У 2013 році разом із чоловіком Юрієм Смаржем відкрили першу студію з вивчення англійської мови Lala English у своєму рідному селі Гора Бориспільського району. І зараз у цьому ж селі повноцінно працює студія за франшизою. 

Юрій та Алла Смарж, засновники Lala English

Далі відкрились школи в Бориспільському районі, Києві, Тернополі, Береговому. Система викладання базувалась на власній методиці, якою цікавились інші викладачі, оскільки бачили її ефективність.

Сьогодні Lala English — це студії цілісного розвитку дітей та підлітків шляхом вивчення англійської. Це сімейний бізнес, який Алла та Юрій Смарж успішно розвивають вже 10 років. Нині Lala English має одну власну студію та п’ять за франшизою. Ще дві студії готуються до відкриття в Одесі та Івано-Франківську. 

Монопродукт — англійська для дітей

Lala English — це монопродукт, лише англійська та лише для дітей. Фактично Алла та Юрій створили продукт, що допомагає дітям, які живуть не в англомовному середовищі, вчити мову так, щоб одразу говорити та відчувати впевненість у собі. 

«Ми прагнемо допомогти кожній дитині любити себе в навчальному процесі, саме тому наша методика — це мікс англійської та психології. Ми створили курси для дітей з 1 до 16 років, враховуючи всі вікові особливості та емоційні гойдалки. Ми розробили власні воркбуки, різні типи уроків, ігри та прописали абсолютно кожен урок для наших тічерів. Ми забезпечуємо дітей високим рівнем володіння англійської, а їхніх батьків абсолютною впевненістю у результатах своїх дітей», — ділиться Алла Смарж. 

Бізнес Lala English — це прибуток і місія. Франчайзі бізнесу не мають думати про методики, навчання персоналу та контроль якості — все стандартизовано вже і закріплено до найменших деталей у процесах.  Навчальна програма складається зі семи курсів для дітей від 1 до 16 років: FunnyLife Course (1-3 роки), ICan Course (4-5 років), IKnow Course (5,5-7 років), DreamBig Course (7-10 років), JustBeCool Course (10-12 років), JustBeU Course (12-14 років), MySkill Course (14-16 років).

В основу курсів покладені особливості розвитку кожної вікової категорії, побутові потреби, потреба в підтримці та розумінні, допомога у постановці цілей та реагуванні на різні життєві ситуації, що в комплексі відіграють важливу роль у формуванні цілісної гармонійної особистості.

Методика Lala English полягає в тому, щоб відкинути шаблони, стати не вчителем, а старшим другом, бути максимально сконцентрованим на потребі дитини конкретного віку, психологічних аспектах та особливостях розвитку.

Алла згадує неефективну співпрацю з державними школами та освітою, і це був справжній виклик: «Ми хотіли запровадити нашу методику для початкових шкіл Броварського району. Але отримали великий спротив від вчителів, оскільки це вимагало кардинальних змін від останніх, і спроба винести ідею в маси провалилась. Це був досвід, після якого я зрозуміла, що надалі працюватиму виключно з “цільовою” аудиторією, яка поділяє наші цінності та зацікавлена в результаті, оскільки Lala English — це не просто про англійську, це про цілісний розвиток дитини, про вміння підлаштувати навчальний процес під її потребу, а не навпаки».

Кожна студія Lala English — це екосистема, яка не перевантажена «зайвими людьми», тут є лише керівник, адміністратор, один чи два вчителі, які постійно комунікують та працюють заради дітей. Для кожної дитини в школі формується персоналізована освітня траєкторія (дорожня мапа до успіху), що визначається в процесі комунікації на підставі портрета особистості. Від цього команда відштовхується, обираючи навчальний курс, а зони росту підсилюють інтенсивами у вигляді уроків-хобі чи онлайн-спілкування з носіями мови. Освітня траєкторія студента переглядається кожних два місяці та коригується залежно від результату і потреб дитини.

«Мегаважливою частиною наших уроків є MoodUp — методика, яка допомагає вчителеві впливати на рівень емоційного напруження студентів, перемикати їхню увагу в разі складнощів, спрямовувати енергію в потрібне русло, а на завершення уроку отримувати фідбек, розпитуючи про емоції та відчуття, розвиваючи емоційний інтелект та допомагаючи дітям краще зрозуміти себе. Наші студенти знають, що їх слухають і чують, поважають та вважають особистостями. У такій атмосфері вони по-іншому сприймають навчання та розкриваються».

Уроки LalaCourses розроблені українськими методистами для українських дітей з розумінням того, як розвинути чуття іноземної мови в дитини будь-якого віку. Для студентів ми розробили уроки, які включають різні життєві ситуації, зрозумілі й прості, завдяки чому англійська сприймається як друга рідна.

Пізнання нового для дітей має бути цікавим та інтерактивним, а ще крутіше, якщо у формі гри. Тому на заняттях вчителі використовують метод edutaintment (навчання та розваги як одне ціле): грають в ігри, використовують інтерактивні презентації, відео, онлайн та живе спілкування.

Франшиза

«Ми зрозуміли, що в навчанні потрібен інший підхід. І тому хотіли масштабуватись через франчайзинг, інвестуючи ресурс в розвиток продукту. У нас з’явились перші партнери, які вже побачили ефективність методики на своїх дітях; однодумці, які стали членами команди; хтось купував методику для своїх альтернативних шкіл, а далі теж ставав партнером».

Важливо, щоб партнер дбайливо ставився до дитинства та хотів бути дотичним до розвитку дітей. Франчайзі має хотіти бути частиною цього бізнесу — це не лише про інвестицію грошей, але й часу та уваги в розвиток студії.

Для студії розглядається приміщення як під оренду, так і власне. Це має бути зона активної прохідності, зона ЖК та спальних районів, у сусідстві зі школами, центральними парками, кав’ярнями, ТРЦ. 

Lala English пропонує три формати франшизи та гарантує прибуток вже за 3 місяці роботи. Перший формат “Тічер way”: кількість вчителів — 1-2; площа приміщення 40 м², паушальний внесок — $3000, інвестиції — $8340, окупність — 15 місяців. Другий формат “Family Standart”: кількість вчителів — 2; площа приміщення 80 м², паушальний внесок — $4900, інвестиції — $12200, окупність — 13 місяців. Третій формат “Business Family”: кількість вчителів від 4; площа приміщення — 120 м², паушальний внесок — $6900, інвестиції $18 550, окупність — 13 місяців. 

Франчайзі може відкрити свою власну студію за 2 місяці. У межах одного дня команда надсилає фінансову модель для детального ознайомлення. Після підписання договору франчайзі займається підготовкою студії згідно з наявними вимогами, пошуком персоналу, який команди разом узгоджують та навчають. Важливим у процесі запуску студії є персональна комунікація з кожним франчайзі, розуміння його страхів та внутрішніх бар’єрів, щоб вчасно підтримати та допомогти. Команда Lala English гарантує повний супровід та підтримку, навчання, рекламні макети та запуск таргету, створення персональної стратегії розвитку студії франчайзі. 

Плани 

«Все це — тривалий і цікавий шлях, який я як мама трьох дітей проходжу. І я справді створила бізнес не просто для задоволення», — ділиться Алла Смарж. 

Методика Lala English розробляється та вдосконалюється вже понад 17 років. Її основною метою є створити відчуття мовлення у кожної дитини, паралельно з відчуттям впевненості у собі. Усі уроки — це набір життєвих ситуацій, які допомагають дітям одразу включатися в ситуацію та користуватися мовленням як інструментом.

Зараз Lala English розглядають для масштабування всю Україну та Польщу. Головна ціль та мрія — відкрити 700 студій в Україні до 2033 року, а франчайзинг — це шлях для реалізації цього бажання.