Українська продуктова компанія Universe, яка спеціалізується на створенні бізнес-утиліт, за тиждень створила та запустила новий застосунок для iOS — Assist, який покликаний стати асистентом для користувачів.
Про досвід розробки, труднощі та плани на новий експериментальний продукт у колонці для AIN.UA розповів Артур Майорський, Team Lead команди iOS-розробки в Universe.
Навіщо Universe ринок ШІ
Ми маємо глобальні цілі – за кілька років стати холдингом із кількома самоокупними напрямками, саме тому ми не робимо продукти для ніш, котрі зненацька стали дуже популярні. Адже вони вистрілюють і за тиждень можуть знову стати не актуальними.
Витрачати на такі напрямки багато часу та зусиль — не наш підхід. Ми хочемо бути впевнені, що ніша, де ми починаємо працювати буде актуальна і в майбутньому – для цього ми проводимо глибинну аналітику ринку.
Наприклад, застосунки, які створюють аватари за допомогою ШІ. Ця ніша досить гарно вистрелила і швидко стала популярною, однак так само швидко пішла на спад. Водночас ніша із продуктами, через які користувач може спілкуватися із ШІ, продовжує зростати. Саме тому ми вирішили вкласти власні зусилля саме в цей напрямок та зосередили свою увагу на ринку США.
Про ідею, команду та терміни реалізації
Думаю, нікого не здивуємо, що з моменту перших релізів ChatGPT , ми в команді активно обговорювали можливість використання цієї технології в продукті. Тому кілька раундів брейнштормів із CEO, CTO та аналітиками та ми вирішили створити застосунок, який покращить досвід користувача зі штучним інтелектом та ця технологія стане більш доступною для людей будь-якого віку та професій.
Коли було прийнято рішення про створення продукту я зібрав команду з трьох людей – я був як Product Manager, так і iOS-розробник, також долучили Product Designer та QA. Нам було вкрай важливо якомога швидше зарелізити продукт. Ми не хотіли витрачати багато часу команди не маючи впевненості в його розвитку. Швидкий перший реліз допомагає швидше розпочати всі маркетингові процеси, почати тестувати креативні концепції та швидше, з меншими витратами часу команди, дати відповідь на ключове питання наших перспектив у цій ніші.
Створення застосунку це не тільки про розробку – є багато операційної роботи: підготовка документів (з політикою конфіденційності та ін.), підготовка аналітичних сервісів, сетап маркетингу, та найголовніше – пошук власної УТП (унікальна торгова пропозиція) те, що відрізняє нас від безлічі конкурентів та несе ключову цінність користувачам.
УТП нашого продукту — створення персоналізованих рекомендацій для кожного користувача. ШІ адаптується під інформацію, яку надає юзер про себе на етапі онбордингу – його інтереси, хобі, стиль життя та інше. І як результат на головному екрані кожного користувача ці рекомендації є унікальними та адаптованими під запити конкретної людини. Ці рекомендації оновлюються декілька разів на день
Наприклад, якщо ви зранку любите пити фільтр каву із зернами з Колумбії та Ефіопії, то наш продукт може рекомендувати підібрати вам нові сорти, які вам потенційно сподобатися. А ввечері може порекомендувати нові рецепти страв на вечерю.
Ми досягли високої якості цих рекомендацій завдяки ретельному підходу до prompt engineering.
Prompt Engineering — це концепція в штучному інтелекті, де опис завдання, яке ШІ має виконати, включається у вхідні дані, наприклад, у вигляді підказок. Завдяки їм мовна модель «розуміє», що вона має робити.
Перший реліз
Нам вдалося за рекордні терміни в один тиждень пройти шлях від ідеї та обговорень до створення першої версії продукту, яка пройшла ревʼю від App Store. На мою думку, такого результату нам вдалося досягти завдяки підходу до реалізації проєкту.
Universe вже 5 років і ми вже маємо певну стратегію підходу до створення продуктів. У цьому випадку, нашою ціллю було перевірити ринок застосунків із ШІ максимально швидко. Для такого швидкого релізу ми тестували нові підходи, які докорінно відрізняються від того, що ми традиційно робили в Universe. Наша гнучкість зіграла дуже позитивну роль.
- Усі ідеї, які ми брали в роботу, мали виконати ключову ціль – випустити продукт, який буде корисний користувачам, у максимально короткі терміни. Його розробка не мала тривати місяці, але при цьому застосунок повинен був викликати «вау-ефект» під час використання. Ці умови допомагали нам в пріоритизації ідей для розробки першої версії продукту.
- Ми відмовились від написання будь-якої документації. Усі моменти обговорювали в Slack та на щоденних зустрічах, на яких ми не просто розмовляли, а працювали одночасно над застосунком.
- Я обрав максимально просту архітектуру для розробки продукту – MVVM, та не використовував будь-які технічні рішення, які б робили архітектуру технічно кращою, але б могли затримати перший реліз. Адже після першого релізу є деякий час, коли потрібно порахувати перші метрики, оцінити перспективи продукту та побудувати роадмап. Саме у цей час, розуміючи перспективи продукту, можна виправити архітектуру проєкту, яка буде вдалою для масштабування.
- Як технічний стек я обрав SwiftUI та Combine. Ми вперше за історію компанії використали SwiftUI та Combine, щоб написати застосунок з нуля. Це стало ключовим рішенням щодо швидкості саме розробки, SwiftUI допоміг кратно прискорити розробку всього UI.
- Бізнес-орієнтованість – одна із ключових цінностей компанії й тому ми, ще на етапі тестування ніші перевіряємо чи цей продукт раціональна витрата ресурсів. Як тільки проєкт показує позитивну тенденцію – ми виділяємо окрему команду, яка працює над покращенням продукту.
Такий підхід дозволив нам вже першого дня створити MVP, де можна було спілкуватися із ШІ через Open AI API. Наступного дня була готова перша ітерація дизайну. Ще за день цей дизайн ми повністю реалізували разом із функціоналом генерації персональних рекомендацій за допомогою ШІ. І потім ми займались операційною роботою та виправляли всі баги в застосунку, після чого це все відправили на рев’ю.
Виклики на шляху до релізу
Після першого рев’ю від Apple, ми отримали відмову по декількох пунктах, але найцікавішим пунктом було те, що на той момент продукт був безкоштовним та не мав жодної підписки. І тому команда Apple не зрозуміла, у чому ж тоді бізнес-модель.
Усі питання нам вдалося вирішили того ж дня. Ми реалізували в застосунку онбординг та підписку за кілька годин, виправили всі інші пункти та відправили його на повторне рев’ю після чого отримали схвалення і наш продукт зʼявився в AppStore.
Однак, ми не припинили працювати над розвитком продукту. У новій версії ми покращили алгоритм генерації персональних рекомендацій. Додали опитування про хобі, інтереси, життєвий ритм користувача. Враховуючи відповіді на ці запитання та змінивши алгоритми генерації персональних рекомендацій, ми змогли зробити їх набагато більш персоналізованими. Наш продукт може пропонувати вам сорти кави у залежності від ваших уподобань, поради з йоги чи обслуговування авто тощо.
Ключові інсайти та плани на розвиток продукту
За цей час ми зрозуміли, що користувачам подобається продукт, зважаючи на їх відгуки. Більше ніж 45% преміум юзерів повертаються до використання застосунку наступного дня або пізніше, а персональними рекомендаціями вже користується більш ніж 50% користувачів.
Ще одним інсайтом для нас стало те наскільки ми гнучкі та швидкі як команда. За тиждень ми зібрали команду та реалізували продукт зі схваленням Apple. Швидкість та реакція – це запорука успіху продукту в сьогоднішньому світі.
Найближчий час у нас плани продовжувати масштабування та працювати з маркетингом та метриками, щоб розуміти, у якому напрямку рухатися далі, які ще «болі» користувачів ми можемо закрити, як ми можемо спростити їх життя та зробити технології ще більш доступними.
Автор: Артур Майорський, Team Lead команди iOS-розробки в Universe.