Після початку повномасштабного вторгнення рф в Україну, один з найбільших світових виробників алкоголю Bacardi опублікував заяву про обмеження власної діяльності в країні-агресорці. Проте, як вдалося з’ясувати російському виданню The Bell, навіть через півтора року компанія так і не припинила експорт алкоголю в росію. Ба більше, Bacardi не заморозила інвестиції в рекламу, як обіцяла раніше, а прибутки компанії в країні зросли втричі. Переповідаємо основне з розслідування.

  • Заява Bacardi щодо обмеження діяльності в росії з’явилася на сайті в березні 2022 року. В ній, зокрема, йшлося про припинення поставок алкоголю в країну, а також замороження інвестицій в рекламу.
  • Станом на червень 2023 року, ці слова зникли з офіційної заяви. Проте їх досі можна знайти в збереженій версії веб-сторінки.
  • Bacardi продовжує безпосередньо постачати свої бренди до рф через власну філію. Так, «Бакарді Рус» отримала чотири декларації відповідності на імпорт алкогольної продукції. Деякі з них дозволяють ввозити алкоголь в країну наступні 5 років. Крім цього, згідно даних реєстрів, «Бакарді Рус» зареєструвала 37 нових складських одиниць товару, серед яких такі популярні найменування, як Martini, Banks, Grey Goose, Bombay Sapphire та інші.
  • Ба більше, Bacardi й далі розливає дистилят витриманого шотландського віскі William Lawson’s на російському заводі «Георгіївський». Контракт діє з 2016 року й до сьогодні. Згідно даних The Bell, це один з найбільш продаваних брендів віскі в країні. Тільки за кінець жовтня завод «Георгіївський» отримав 227 000 літрів дистиляту з яких можна отримати 373 400 літрів віскі на продаж.
Зображення: Bacardi
  • З розслідування також видно, що компанія продовжує маркетингові інвестиції як у місцях вживання алкоголю, так і в рітейлі:
    • Martini спонсорує всеросійський фестиваль сибірської кухні «Тайгастро», який проходитиме з 1 по 20 серпня.
    • Після початку війни й заяви компанії під брендом Martini було відкрито свій бар «Три Вокзали. Депо».
    • Рекламні стенди встановлюються в магазинах.
    • Martini – другий за популярністю бренд ігристих вин у росіян на новорічному столі.
  • Bacardi й надалі розвиває в росії бренд роботодавця, а також показує цілі на подальший розвиток в країні-аргесорці.
  • Паралельно компанія продає напої в тимчасово окупованих рф куточках України – Донецьку, Луганську, Криму. Редакція припускає, що ром, вермути та віскі туди потрапляють через філії оптових компаній з Ростовської області чи Краснодарського краю.
  • Загалом, з 2021 року вартість основних засобів представництва Bacardi в рф зросла з 57 до 850 млн рублів. Виручка збільшилася з 30,1 млрд рублів до 32,6 млрд, а чистий прибуток взагалі зріс втричі — з 1,5 до майже 4,7 млрд рублів.

На запит The Bell щодо роз’яснення ситуації в Bacardi не відповіли. AIN.Business направив запит в українське представництво компанії, але на момент публікації відповіді не отримав.