Національний банк України уточнив вимоги до надавачів платіжних послуг та їх комерційних агентів під час проведення операцій із внесення готівки, зокрема через термінали самообслуговування. З 1 серпня 2023 року при внесенні готівки платнику потрібно буде обовʼязково вказувати свій номер телефону.

Що змінилося

З 1 серпня 2023 року квитанції за результатами операцій із внесення готівки за допомогою терміналів самообслуговування для її зарахування на рахунки додатково повинні містити номер мобільного телефону платника.

Тому, під час виконання операції з внесення готівки через термінал, платник повинен:

  • ввести номер свого мобільного телефону на екрані;
  • отримати на цей номер одноразовий пароль;
  • ввести на екрані одноразовий пароль, що підтверджує згоду на виконання платіжної операції;
  • отримати квитанцію.

Виключення, коли можна не вводити номер телефону:

  • сплата комунальних платежів (квартплата та комунальні послуги, стаціонарний телефонний зв’язок, телебачення, електроенергія, газ, інтернет, охорона);
  • оплата квитків для залізничних  перевезень (включаючи приміські);
  • оплата проїзду в міському і приміському транспорті (включаючи оплату електронних квитків для проїзду в такому транспорті);
  • оплата маршрутних пасажирських перевезень;
  • поповнення проїзних і транспортних карт для проїзду в міському і приміському транспорті;
  • сплата податків, штрафів, адміністративних послуг, зборів та інших платежів до бюджету.

Чому це цікаво

Більшість банківських терміналів самообслуговування і раніше запитували у платника номер телефону з метою його верифікації. Але були й виключення – небанківські термінали на кшталт Ibox, з допомогою яких українці могли здійснювати готівкові платежі. Тепер надавачам платіжних послуг з допомогою цих терміналів доведеться подбати про оновлення ПЗ до них.