Після продажу Plarium за $500 млн австралійській компанії Aristocrat, Ілля Турпіашвілі у 2018 році заснував ігрову компанію Whaleapp, залучивши приблизно $50 млн. Зараз компанія входить в десятку найбільших gamedev-компаній в Україні.

Видання CTech зробило загальний огляд справ Whaleapp, яка всього за 5 років свого існування вже встигла отримати близько $80 млн від продажу мобільних ігор. Редакція AIN.UA вибрала все найцікавіше.

Про створення компанії після продажу Plarium

Продаж Plarium австралійській компанії Aristocrat приблизно за $500 млн у 2017 році однією з найвидатніших історій успіху в ізраїльській ігровій індустрії. Ціна угоди викликала у багатьох здивування, проте сьогодні Plarium генерує щорічні продажі близько $1 млрд і компанію визнано одним із флагманів у сфері ігор.

Plarium заснували двоє братів: Аві та Габі Шалель та Хаїм та Ілля Турпіашвілі. Після продажу засновники розійшлися, донедавна в Plarium залишився лише Хаїм. Приблизно через рік після продажу Ілля Турпіашвілі заснував нову компанію — Whaleapp зі штаб-квартирою в Герцлії, Ізраїль.

Наразі в Whaleapp працює понад 200 людей, більшість з яких розташовані в Україні. Генеральним директором Whaleapp є Лев Мечник, який разом із Турпіашвілі заснував компанію. А Ілля є основним акціонером і рушієм продукції компанії.

Про залучення користувачів та інвесторів

Ігровий ринок, на якому працює Whaleapp, відрізняється від початкового фокусу Plarium. Турпіашвілі пояснив, що вартість залучення користувачів значно зросла, а якість маркетингу знизилася через обмеження конфіденційності Apple. Самі ігри також мають бути складнішими, більш захопливими та оптимізованими для мобільних платформ.

На сьогодні Whaleapp залучив приблизно $50 млн, серед інвесторів – ізраїльський ігровий фонд vgames та інвестиційний фонд Griffin Gaming Partners, який раніше інвестував в ізраїльську компанію Overwolf. Дохід Whaleapp склав близько $80 млн, а її провідними іграми є Blitz: Rise of Heroes, Hidden Hotel: Miami Mystery і Family Zoo, гра, розроблена Whaleapp і продана Plarium.

Про вплив війни, скорочення та використання штучного інтелекту

Whaleapp зіткнувся з важким періодом, коли почалася війна в Україні, де перебувала більшість співробітників компанії.

«У компанії працює 200 осіб, головний офіс і кілька співробітників з питань розробки знаходяться в нашій країні. Більшість наших співробітників раніше були в Україні, а тепер вони розкидані по всьому світу. Коли почалася війна, це було важкий час. Ми були глибоко стурбовані безпекою наших співробітників у Києві та навколишніх містах. На щастя, усі були в безпеці. Наш пріоритет полягав у забезпеченні їхнього добробуту. Спочатку це було важко, оскільки наші віддані співробітники працювали навіть в умовах ракетних обстрілів», — сказав Турпіашвілі.

Як і багато технологічних та ігрових компаній, Whaleapp прийняла революцію штучного інтелекту та почала використовувати його для підвищення ефективності роботи.

«У 2021 році, попри економічні труднощі, нам вдалося зберегти наш штат завдяки легкому доступу до фінансування. Проте у 2023 році ми зіткнулися зі збільшенням витрат і труднощами із залученням коштів. В результаті ми скоротили витрати для довгострокових інвестицій, скоротили штат та зосередилися головним чином на наших основних проектах. Крім того, ефективність наших систем була підвищена завдяки використанню штучного інтелекту», — додав засновник.