Днями Богдан Кіт, VP of Product, Commerce & Sales в Tumblr, зробив допис, у якому пояснив, чому боротьба Threads і Twitter — це не про швидкий результат, а про те, як Meta крок за кроком може забрати собі частину пирога компанії Ілона Маска. Редакція AIN.UA попросила Богдана розширити свої думки і написати колонку на цю тему.

Богдан Кіт. Фото — автора.

Питання, чи зможе Threads вибити ґрунт з-під ніг у Twitter, стає все більш цікавим та актуальним. Все ще трохи зарано, щоб вітати команду Threads з перемогою (або, навпаки, висловлювати співчуття Ілону). Однак є деякі цікаві тенденції, які багато хто ігнорує.

Почнемо з невеликої подорожі в минуле. Пам’ятаєте, коли Meta (тоді ще Facebook) запустила Stories в Instagram у 2016 році? Хоч Марк Цукерберг і поцупив цю новинку, як художник, все-ж-таки, це не змусило Snapchat випаруватися у повітрі.

Але цей запуск став суттєвою перешкодою для зростання останньої. Подібний сценарій може розгорнутися між Threads та Twitter. Після того як понад три мільярди людей спробували Twitter і вирішили, що це продукт не для них, Threads може стати простішою альтернативою для ринку, який Twitter програв. Більше того, Twitter, за всіма його перевагами, завжди був більш популярним серед старшого покоління. З іншого боку, Instagram, флагман Meta, — це одне за найулюбленіших місць молоді поряд з TikTok. Якщо Threads стане «молодим Твіттером», то Meta буде повністю диверсифікована з точки зору демографії та типів соціальних медіа, враховуючи той факт, що аудиторія Facebook стає все старшою.

Ще одна річ, на яку варто зважати — це те, що соціальні мережі конкурують за нашу з вами увагу. Для того, щоб Threads став новою зіркою Meta, мережа повинна рости, не канібалізуючи Instagram. Якщо користувачі просто перейдуть з одного додатка в інший, це буде більш схоже на пісочний годинник, який перевернули, аніж на чистий приріст аудиторії.

Що стосується Meta, то вони є незаперечними лідерами у сфері рекламних технологій в соціальних мережах. Середні доходи компанії на користувача складають вражаючі $9-12. Це показники, які недосяжні для інших соціальних платформ, зокрема, через регуляторне поле, яке звужується та обмежує збір та обробку даних про користувачів. Тому, якщо кріейтори зрозуміють, що вони можуть продавати більше та краще в Threads, завдяки якіснішим алгоритмам таргетингу, вони, ймовірно, почнуть пакувати свої валізи з Twitter’а раніше, ніж пізніше. Але залученність та утримання користувачів є значно важливішим за їх притік. Кожен соціальний додаток помирає під прапором, на якому написано «низьке утримання 30-го дня».

Threads отримав вражаючих 100 мільйонів реєстрацій всього за п’ять днів. Це достатньо, щоб змусити будь-якого конкурента пітніти. Але дані від Sensor Tower та Similarweb свідчать про значне зниження активності користувачів після запуску. Кількість активних користувачів впала близько на 20%, а час, проведений в додатку, зменшився на 50%. Це всерівно вражаючі цифри, але вони також говорять про те, що бути «Twitter’ом без Ілона Маска» може виявитись недостатнім, щоб утримати користувачів довгостроково. Потрібна приваблива ціннісна пропозиція, щоб мотивувати людей повертатися частіше та проводити більше часу в мережі.

Тріумф Threads також залежатиме від делікатного балансу між безпекою користувачів і монетизацією. Meta любить заробляти гроші. І якщо є щось, чому нас навчив гірко-солодкий шлях Twitter, так це те, що культурна значимість та монетизація часто стають на протилежні кінці гойдалки. Рекламодавці люблять свободу слова лише на словах, бо безпека бренду для них важлива понад усе. Ніхто не хоче, щоб його рекламний пост став сусідом свастики чи хейт-спічу у стрічці користувача.

Відклавши всі виклики продукту, володіння текстовою платформою, як Threads, може виявитись геніальним ходом для Meta в епоху генеративного штучного інтелекту. Багатство текстових даних може якісно вирізнити нові нейронні мережі від Meta, що прокладає шлях для кращого таргетингу реклами, персоналізації, та потенційно нових джерел фінансових надходжень. У цій боротьбі за дані, Meta може зберегти перевагу над конкурентами, такими як OpenAI, завдяки своєї обширним дата-сетам та open-source підходу.

Насправді, можливо, я помиляюсь. Можливо, це не про заміну Twitter, а більше про створення паралельного соціального простору, що задовольняє різні смаки або навіть настрої існуючої аудиторії продуктів Meta. Twitter може залишитися головним місцем для новин у реальному часі та професійного контенту, тоді як Threads може викарбувати свою нішу «спокійного місця для обміну буденними думками та їх обговорення. Такий собі Instagram, де фото описані текстом.

Хоча, мій досвід підказує, що зростання соціальних мереж — це гра з нульовою сумою в 95% випадків. Інтернет, врешті решт, є великим, і там є місце для всіх, але мережеві ефекти змушують користувачів обирати найбільш популярні платформи. Особливо, якщо два продукти майже ніяк не відрізняються за типом контенту.

Отже, чи зможе Threads перемогти Twitter? Вирок ще не винесено. Але одне можна сказати напевно — це точно той «бій у клітці», за яким варто спостерігати.

Автор: Богдан Кіт, VP of Product, Commerce & Sales в Tumblr.