Оксана Бойправ розпочала власну справу майже 5 років тому. Однотонна постільна білизна без візерунків гарної якості, та її відсутність в магазинах – стали для цього стимулом. Створивши пробну колекцію, дівчина вирішила розвивати бізнес.
Станом на літо 2023 року, у BO BRAND вже більше 2000 клієнтів, а чеки – 10 000 грн. Хоча перші роки Оксана Бойправ усе робила самостійно, маючи плани щодо масштабування, вирішила започаткувати власне виробництво в столиці. Для цього, зокрема, використовує грантові кошти. Детальніше про перші кроки, розвиток, і плани зростання дівчина розповіла в інтерв’ю AIN.Business.
Постільна білизна без лебедів і візерунків
Історія бренду розпочалася восени 2018 року. Відсутність однотонної постільної в магазинах за лояльними цінами була моїм особистим болем. Всі ці лебеді, малюнки, троянди, візерунки – мене відверто дратували. Саме тому з’явилася ідея створити бюджетну і однотонну постіль. В першу чергу, для себе.
Моментом заснування BO Brand є відшиття пробної міні-партії з десяти комплектів в трьох кольорах. Для продажу створила сторінку в Instagram і саморуч провела фотосесію на телефон.
Ця спроба стала доволі успішною, хоча активну роботу я розпочала ще на початку зародження таргетованої реклами в Instagram. На свою першу «Чорну п’ятницю» я повністю розпродала ту саму пробну партію, а прибуток реінвестувала.
До речі, назву BO BRAND обрала, так як «БО» – це мої ініціали. В поєднанні зі словом «бренд» вийшла цікава фраза, яка легко запам’ятовується. Через мою скромність я також пояснюю так: «Б» ілизна «О» днотонна.
«Знайти затяжку в рулоні тканини – моя рутина»
Довгі 3-4 роки я все робила сама. Фотографувала, постила, писала, приймала замовлення, пакувала і відправляла. Такий сам собі таргетолог, SMM-ник, копірайтер, кур’єр, вантажник, менеджер в одному флаконі. Окрім пошиву, звісно, адже шити я не вмію. За перші 4 роки існування бренду змінила більше ніж 10 виробництв, які знаходила через Google. На кожному з них була одна з двох проблем: терміни або якість.
Перший стрибок BO Brand зробив під час ковіду. Оскільки люди постійно знаходилися вдома, багато хто захотів затишку. Постільна білизна була в тренді. В той час замовлень було настільки багато, що активна робота кипіла протягом двох місяців.
З часом, я свідомо вирішила піти на крок збільшення ціни на комплекти і компенсувала це якістю. Клієнтів менше не стало, тож вважаю це одним із найкращих рішень.
Якщо на початку я купувала недорогі тканини на відомій представникам сфери українській фабриці «Текстиль контакт», яку знайшла через Google, то зараз віддаю перевагу натуральним тканинам зі 100% бавовни. Нові постачальники знайшли мене самі. Працюємо разом вже більше трьох років.
При виборі, в першу чергу звертаю увагу на якість. Знайти в цілому рулоні затяжку, пляму, або будь-який інший брак – це частина моєї рутини. В таких випадках тканина утилізується, або йде на комплекти для зйомок.
Варто сказати, що війна, благо, не вплинула на поставки і виробництво. Тож після початку повномасштабного вторгнення, бренд відновив роботу вже через кілька тижнів.
Чим обумовлена ціна
Саме під час великої війни команда BO BRAND виросла до 6 людей без врахування швачок. Це таргетологи, SMM-спеціаліст, бухгалтер, і власники кількох швейних виробництв, де відшивається постільна білизна бренду. Проте, організація всіх процесів і палітра білизни – на мені. В останньому відштовхуюсь від особистого смаку, часто прислухаюсь до побажань і вподобань клієнтів.
За день швачка може пошити 3-5 комплектів, але залежить від конкретного замовлення, адже в нас є послуга пошиву по індивідуальним параметрам.
Основну ціну комплекту складає вартість тканини, яка пішла на його пошиття. Вона перевірена і служить більше трьох років, тож недешева. Також до вартості входить фурнітура і сам пошив. Всі інші витрати, а їх немало, податки, оренда, реклама, упаковка, оплата праці, доставка – всім займаюся я особисто.
AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:
Запуск власного виробництва і грантові кошти
З початку війни в 2022 році прийшло розуміння, що масштабуватись і вирости в декілька разів можна тільки з власним виробництвом. Основна причина полягає в тому, що невеликі аутсорсери мають обмежені сили, ресурси, та час. Вирішила запустити своє виробництво в Києві, паралельно подалася на грантову програму «Власна справа».
Я довго боялась це робити, адже існує багато обмежень, та таки підготувала бізнес-план, успішно пройшла співбесіду і отримала грантові кошти. Загалом, програма стала мені замість інвестора, адже власний цех потребує вкладень. Станом на літо 2023 року, я вже майже повністю витратила кошти, бо іншого варіанту в мене не було. Думала, що можна вкластись в 20 000, а по факту – аби 100 000 вистачило б.
2000 клієнтів і плани на запуск супутнього продукту
В липні цього року у BO BRAND більше 2000 клієнтів, декілька сотень постійних, які повертаються знов, і майже 1000 відгуків. З початку повномасштабного вторгнення об’єми зросли вдвічі, з наймом швачки на виробництво планую збільшити їх ще в 2-3 рази.
Шукаю свою людину, яка швидко і оперативно шитиме замовлення. З часом візьму собі ще одну, а також закрійницю. В планах – розширяти своє невеличке виробництво, щоб повністю відійти від аутсорсу.
Якщо говорити про загальний вектор, то хочеться рости, створювати робочі місця, сплачувати податки, більше заробляти, щоб більше донатити. Шлях до масштабування був довгим і непростим, але він мій. Ще є плани по створенню супутнього продукту. Далі – більше.
Раніше AIN.Business розповідав, як працює український бренд одягу Katimo: