Нещодавно ресторатора з Києва, який побажав залишитися анонімним, викликали на комісію в КМДА. Його хотіли оштрафувати за відсутність інформаційного талона на літню терасу. Проблема полягала в тому, що цей талон, за договором пайової участі, зобов’язане закладу надати місто. AIN.Business розпитав ресторатора про цю ситуацію та правомірність цього штрафу.
Що сталося
Влітку 2023 року до закладу ресторатора завітали інспектори благоустрою у супроводі поліції з перевіркою документів на право розміщення літнього майданчика. Їх цікавила наявність на це інформаційного талона.
Ресторатор цього талону не мав, адже КМДА, яка має його видати, затримала цей процес.
- Оскільки інформаційний талон видає департамент містобудування та архітектури, то вплинути на його появу ресторатор можливості не мав.
- Натомість підприємець надав інспекторам договір пайової участі та квитанцію про оплату пайового внеску. Як зазначив власник закладу, цю зібрану інформацію і містить згаданий талон.
За словами ресторатора, хоча інспектор ніби й почув логічність доводів, поліцейські наполягли на оформленні протоколу про порушення у вигляді самовільного займання території під літній майданчик.
«Власне на підставі цього протоколу нас і викликали на засідання адміністративної комісії, де наші доводи вже було почуто. Справу закрили без застосування жодних штрафних санкцій», — зазначив підприємець.
Недоліки системи літніх терас у Києві
Ми запитали ресторатора, що на його думку недостатньо гарно працює в системі. Він виділив кілька основних прогалин, що заважають діяльності:
- Незалежно від погодних умов, терасу можна ставити тільки за календарем – з 1 травня по 31 жовтня.
- Такі дії закладу, що мають на меті виставлення вуличних меблів перед ним, можна спростити, зазначив власник кафе.
«Наприклад, щоб кафе мали право виставляти столики за замовчуванням, якщо вони при цьому не займають більше ніж 30% тротуару. Все ж таки, всі ці кафе значно впливають на загальний вигляд та комфорт міста, не кажучи вже про те, що це бізнес, який створює робочі місця та сплачує податки».
- Підприємець додає, що якщо місто запровадило цю систему з інформаційними талонами, то вона повинна працювати надійно. За його словами, часто комусь із закладів талон видається миттєво, а хтось чекає кілька місяців.
«Просто хочеться, щоб все працювало так, аби не доводилось відбиватись від різних інспекторів та витрачати час на те, щоб комусь щось довести. Хотілося б більше кроків назустріч від міста та менше – по контролю кожного руху бізнесу», — поділився власник бізнесу, який побажав залишитися анонімним.
Нагадаємо, що розробив детальну інструкцію, як правильно встановити літній майданчик, які є вимоги та заборони, які документи потрібно зібрати, та які штрафи впроваджують за порушення.