Не тільки прикраси з коштовних металів можуть виглядати елегантно, стильно та дорого, про це свідчать вироби українського бренду біжутерії Tsatsa Petsky. Ручна робота, невеликі партії та сміливість експериментувати — все це робить прикраси особливими, рівно як і історія становлення проекту.
Засновниці бренду, Катя та Кіра, розповіли AIN.Business, як хобі перетворилося на бізнес, де брали інвестиції, як налагоджували виробництво та що стимулює рухатися далі та створювати нову красу.
«Душа хотіла краси, а руки памʼятали роботу»
Як часто буває в історіях заснування того чи іншого бренду, все сталося спонтанно. Співзасновниця Tsatsa Petsky Катерина Костєрова мала досвід у виготовленні аксесуарів для волосся та капелюшків, тому одного зимового вечора запропонувала своїй подрузі Кірі Буркановій створити бренд прикрас. Адже «душа хотіла краси, а руки памʼятали роботу», згадують підприємиці.
Тож на початку 2020 року подруги стали робити перші спроби у створенні прикрас, а досить скоро, коли повністю перейшли на ручну роботу та усвідомили свою унікальність на ринку, заснували Tsatsa Petsky.
Дівчата зрозуміли, що це вже не просто «підробіток», натомість треба працювати над прихильністю та лояльністю клієнтів, слідкувати за комунікаціями, формувати тон спілкування, а також створювати власний стиль, позиціювання та айдентику бренду.
Стартові інвестиції в проект вкладали самі його засновниці — первинний капітал складав $500 особистих заощаджень. Як зазначають Катя та Кіра, на той час вони були одним із перших брендів в ніші біжутерії в Україні.
Катерина розповідає, що процеси роботи на початку організовували досить хаотично і в суперечках, проте поступово систему налагодили систему:
«Одне з найскладніших завдань підприємця — автоматизувати та організувати. Зазвичай, над цим Кіра більше працює. Ми поступово та вивірено формуємо каталоги, складаємо календар дропів, контент-план і графік розсилки для блогерів, розв’язуємо питання по доставці, розміщенню, зберіганню матеріалів».
«У Tsatsa Petsky можуть ходити дівчата і у 18, і у 50 років»
Виготовляють прикраси Катя і Кіра разом, але Катя частіше вигадує нові моделі. Далі майстриня по склу Оксана отримує завдання та робить необхідні деталі. З ними вже дівчата працюють далі у своїй невеликій майстерні. У майбутньому планують розширити її та запрошувати у гості клієнтів.
Найголовніше в процесі створення виробів Tsatsa Petsky — мати яскраве світло, зручні інструменти та знати, що хочеш зробити, додають підприємиці. Каміння, перлини, позолочені елементи нанизуються на ювелірний трос, закріплюються стопери, ставиться замок.
Дівчата зазначають, що так вже напрацювали руку, що можуть зробити всі ці дії у будь-якій годині ночі. На виготовлення однієї прикраси йде від 30 хвилин за готовою технологічною картою. Проте на вигадування нових колекцій можуть піти тижні у пошуку музи та натхнення.
Матеріали та фурнітуру — латунь або срібло у позолоті — закуповують у різних постачальників з Іспанії та Кореї. Перлини — на фермах у Китаї. Українські майстри також роблять фурнітуру для бренду. Скло замовляють у США, а майстриня працює у Дніпрі. Всі продукти тестують на собі та перевіряють на друзях.
Катя та Кіра намагаються не жертвувати якістю заради кількості, тому виготовляють маленькими партіями — 10-15 штук однієї прикраси. Проте якщо клієнт хоче таку прикрасу, що вже продалась — можуть зробити індивідуальне замовлення.
«Якщо ми скажемо, що це ручна робота — це одне. Якщо ми скажемо, що можемо власними руками підібрати вам перлину, просвердлити її, зробити кулон саме для вас — це вже приємніша історія для клієнта. Ми завжди стараємося входити у положення клієнта. До того ж наші прикраси дійсно мають успіх у широкої аудиторії. Це маленька гордість, коли у нашій біжутерії можуть ходити дівчата і у 18, і у 50 років», — пояснюють дівчата.
«В Tsatsa Petsky ходять іспанки і латиноамериканки. Доставляємо майже у всі країни світу»
Над брендом працює команда з 6 людей. Окрім засновниць, це PR-менеджерка Саша, яка допомагає з постами та контентом, дизайнерка Каріна, контент-креаторка Каріна та майстриня зі скла Оксана. А от аудиторія навпаки дуже широка — жінки від 20 до 55 років.
Співзасновниці кажуть, що це плюс і мінус одночасно. Доводиться робити досить широкий асортиментний ряд. Тому сердечко на шнурку — для молодшої аудиторії, що, зазвичай, працює на фрилансі та у креативному секторі, слідкує за трендами та вміло може стилізувати прикраси у будь-який активний образ. А ось класичні кольє з перлів — для тих, кому потрібні практичні рішення і впевненість у тому, що класика не підведе, у кого нормований робочий графік і купа справ, наприклад.
Взагалі перші клієнти прийшли за кілька тижнів після того, як дівчата стали вести сторінку бренду в інстаграмі. Тоді все йшло легко і само собою, навіть без реклами в соцмережах, тому що не було особливої конкуренції. Співпраця з блогерами, чесні відгуки наявних клієнтів, постійні клієнти — це просуває бренд і зараз. Крім того, Tsatsa Petsky, які допомогли проекту розкручуватися у мережі абсолютно безплатно.
AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:
Зараз бренд виконує доставку практично у всі країни світу, окрім країн-агресорів, і мають клієнтів за кордоном. Зазвичай, це українки, які там живуть давно або від початку повномасштабного вторгнення. Крім того, активно працюють з ринком Іспанії — розміщені на іспанській фешн-платформі MATIZ та українській SÚKNJA в Барселоні. Тому вже зараз Tsatsa Petsky активно носять іспанки та дівчата країн Латинської Америки.
Команда проекту слідкує за тенденціями на Vogue та Who what wear, а також постійно робить аналіз контенту, який публікує та який створюють блогери про їхню продукцію. Так підрахували, що за минулий місяць органічно виросли на 1000 підписників, що є класним показником з огляду на 0 таргету та маркетинг колаборацій.
«В планах – майстерня, а можливо й шоурум»
З початком повномасштабної війни дівчата не працювали пів року. І тільки зараз зазначають, що починають морально вирівнюватися.
«Не завжди розуміємо, коли доречно робити пости та виходити у сторіз, наприклад. Якщо обстріли, якщо жертви — це жахливо. І в ці дні нам не до яскравого контенту. Ми не можемо удавати, що нічого не відбувається. У цьому контексті ми вдячні клієнтам, що нас обирають і підтримують, своїми замовленнями дають змогу працювати», — кажуть майстрині.
Співзасновниці стараються допомагати і підтримувати у відповідь. Наприклад, в середині травня провели благодійний аукціон з вінтажним брендом прикрас OVERNUDE. Дівчата допомогли оновити та переробити їхні вінтажні знахідки. Так вийшло 12 унікальних лотів, які успішно розіграли, а всі гроші передали у фонд «Марш Жінок».
Плани на майбутнє у Каті та Кіри поважні — підтримувати державу та радувати своїх клієнток. Планують зробити відкритою майстерню, а далі, можливо, відкрити й шоурум. Також хочуть активно виходити на світовий ринок, щоб просувати класний український продукт там. Дівчата впевнені: «Тільки вперед, не дивлячись на складнощі сьогодення».
Нагадаємо, раніше AIN.Business розповідав, як працює український бренд одягу Katimo: