Штучний інтелект буде всюди. Використайте це для свого бізнесу — колонка

Штучний інтелект розділив людей на дві категорії. Перша його лякається, бо він начебто забере у людей їх робочі місця. Другі його активно вивчають, імплементуючи у свою роботу. В своїй колонці венчурний інвестор, керівний партнер GR Capital Макс Філіппов розповідає, чому, на його думку, ШІ точно вплине на розвиток економіки та відкоригує ринок інноваційних компаній. 

Макс Філіппов. Фото надане автором

Генеративний штучний інтелект може додати еквівалент від 2,6 трильйона доларів до 4,4 трильйона доларів щорічно. Це дані дослідження McKinsey, для якого вони проаналізували 63 варіанти використання ШІ. Для розуміння — ВВП Великої Британії у 2021 році становив $3,1 трлн, а України — $200 млрд. Близько 75% вартості, яку може генерувати (такий каламбур) штучний інтелект, припадає на чотири сфери: робота з клієнтами, маркетинг і продажі, програмування та R&D.

McKinsey прогнозує, що близько 70% компаній запровадять принаймні один тип технології ШІ до 2030 року. А PWC вважає, що ШІ збільшить світовий ВВП на 14% у 2030 році.

Штучний інтелект за своїм значенням для економіки можна порівняти з інтернетом, як таким, та соціальними мережами. Спочатку люди отримали можливість швидко обмінюватись даними в інтернеті. Це прискорило виробничі процеси, обмін думками та досвідом. Пізніше з‘явились соцмережі, які кардинально змінили рекламний ринок (а значить — весь B2B сектор) та ще пришвидшили комунікації між людьми.

Штучний інтелект також можна порівняти з винаходом друкарського станка, який зменшив інформаційну нерівність між різними верствами людей. Або з промисловою революцією, що систематизувала виробництво товарів та збільшила масштаби бізнесу. 

Трансформація бізнесу в процесі імплементації ШІ почнеться з людини. Ні, далеко не всі категорії професій втратять роботу. Мова йде про автоматизацію. Генеративний ШІ може змінити природу роботи, розширюючи можливості окремих працівників шляхом автоматизації деяких з їхніх індивідуальних дій. Він має потенціал для автоматизації трудової діяльності, яка сьогодні поглинає від 60 до 70 відсотків часу працівників. 

У жовтні 2020 року експерти Всесвітнього економічного форуму дійшли висновку, що, хоча штучний інтелект забере 85 мільйонів робочих місць у всьому світі до 2025 року, він також створить 97 мільйонів нових робочих місць у різних сферах: від великих даних і машинного навчання до інформаційної безпеки та цифрового маркетингу.

Талановитий фінансовий аналітик може вивільнити час, делегувавши штучному інтелекту «роботу з табличками, збір даних, написання програмного коду для розрахунку ймовірності втрати рентабельності». Цей час він направить на інтелектуальну аналітичну роботу, яка вимагає саме людського розуму.

Давайте подивимось на консервативний банківський сектор. Спочатку його розворушив fintech, і банкіри інтегрували у свою діяльність додатки, аналітичні системи, чат-боти. 

Це короткий перелік банків, які вже використовують штучний інтелект:

  • Barclays автоматизував створення маркетингових матеріалів. В тому числі — електронної пошти. 
  • Citibank підвищив ефективність операцій з обслуговування клієнтів. Ефект — скорочення часу очікування та підвищення рівня їхньої задоволеності.
  • HSBC використовує ШІ для оптимізації розподілу кредитів та інвестицій. Це допомогло банку покращити управління ризиками та підвищити прибутковість.

Задача штучного інтелекту у взаємовідносинах з людиною — це автоматизація рутини. З часом стиль життя замученого співробітника (як в серіалі «Офіс», але без жартів) піде в історію. Туди, де зараз знаходяться ловці щурів, запалювачі газових ліхтарів, кермувальники карет, телефоністи, водоноси. Бо розвиток суспільства та економіки нерозривно пов’язаний з технологіями. Ба більше. Людина йде за технологіями.

Інноваційний бізнес першим почав експерименти зі штучним інтелектом. Компанії зі сфери BNPL розглядають ШІ як потужну аналітичну систему, що робить скоринг даних точнішим. Зокрема, для розрахунку ризиків неповернення кредитів, прогнозування попиту на категорії товарів. Загалом fintech в колаборації з генеративним інтелектом зменшить кількість людських помилок в аналітиці та створенні предикторів даних.

Сервіси доставки їжі та продуктів вочевидь інтегрують ШІ в якості ботів для рекомендації замовлень. Тобто — на основі ваших попередніх купівель можна коригувати ваші звички. З інтеграцією медичних та фінансових даних порадник розрахує вашу дієту, графік доставки та витрати.

Будь-яка сфера, яка потребує точного прогнозування та роботи з великими даними з часом інтегрує в себе інструменти штучного інтелекту. Аналіз теруару та прогнозування врожаю в агросекторі, фокус-групи для нових товарів B2C, допомога в перекладах великих книг та документів, розробка тривимірної графіки для фільмів.

B2C-сектор отримає драйвер для подальшого розвитку. Бо тепер можна ефективно збирати ринкові тенденції та інформацію про клієнтів з неструктурованих джерел даних (соціальних мереж, новин, досліджень, інформації про продукти та відгуків) і розробляти ефективні маркетингові та торгові комунікації. Їх клієнти отримають доступ до вичерпної інформації, порівняння та динамічні рекомендації, такі як персональні «примірки».

Віртуальні продавці можуть використовувати природну мову спілкування, щоб побудувати довіру і взаєморозуміння з клієнтами. Це на додачу до автоматизації рутинних процесів, як-от поштових розсилок та делегування ШІ функції чат-бота. Згідно з McKinsey, генеративний ШІ може збільшити продуктивність продажів на 3-5% від поточних світових витрат на продажі.

Ймовірно пришвидшиться створення програм та систем. Бо ШІ вміє писати та коригувати програмний код. Він вміє бути учасників брейнштормів, де обговорюється доцільність конкретного функціонала. Розробники використовують його для тестування продуктивності, можуть генерувати тестові кейси та тестові дані автоматично.

ШІ наразі є найбільшим позитивом на ринку венчурних інвестицій. У першому кварталі 2023 року глобальне венчурне фінансування впало на 53% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року – до $76 млрд. Це падіння спостерігалося на всіх стадіях фінансування, включаючи посівні, ранні, раунди росту та пізні раунди. Навіть два масштабні раунди фінансування для OpenAI та Stripe, які залучили мільярди доларів кожен, не змогли компенсувати загальне зниження обсягів венчурного фінансування. 

Але у 2022 році АІ-стартапи залучили рекордні $93,1 млрд венчурного фінансування, порівняно з $66,4 млрд у 2021 році.

Зменшення обсягів венчурного фінансування, ймовірно, пов’язане з низкою факторів, включаючи зростання відсоткових ставок, інфляцію та війну в Україні. ШІ все ще залишається сферою, яка швидко розвивається і має великий потенціал для інновацій. Тому цілком можливо, що венчурне фінансування ШІ буде збільшуватись в майбутньому.

Автор: Максим Філіппов, керуючий партнер GR Capital

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук