Андрій Крупа, CEO ELEKS в інтерв’ю DOU розповів про те, як війна впливає на бізнес, що відбувається всередині команд і які плани компанія має на майбутнє з огляду на війну, та непередбачуваність ситуації. Редакція AIN.UA вибрала найголовніше.

Джерело: ELEKS

Про вплив війни на компанію

  • Станом на січень 2022 року в нашої наглядової ради не було однозначної думки щодо можливості вторгнення.
  • Але наприкінці січня я «зірвав стоп-кран», і ми перейшли до наступного етапу Business Continuity-плану: в обов’язковому порядку вивезли частину менеджменту, у них не було варіантів відмовитись. Переконали релокуватися до початку повномасштабного вторгнення близько 200 сімей.
  • За бізнес-показниками 2022 рік минув добре, негативного економічного впливу ми фактично не відчули. Відбулося це завдяки результативному I кварталу.
  • Цікаво, що ми не стикалися з мотивацією нових клієнтів прийти до нас, щоб підтримати саме українське IT. Хоча про такі випадки багато говорила держава та колеги з інших компаній.

Про підтримку українського IT та скорочення

  • Останні чотири роки ми позиціюємо себе як європейська компанія, заснована в Україні. Незалежно від того, що відбуватиметься в нашій країні, ми хочемо мати центр ухвалення рішень і щонайменше 50% українських інженерів у команді.
  • Без скорочень у компанії ми протрималися до червня 2023 року. Але два місяці тому довелося звільнити 50–60 осіб. Після скорочень бенч знизився на 30–40%. Але він в нас є, зараз на ньому перебувають від 50 до 70 спеціалістів.
  • Наші плани залежать від кількості роботи, а її зараз небагато. Нині три з чотирьох вакансій ми відкриваємо поза межами України. Але в Україні стабільно відкриваються і закриваються близько 50 вакансій.

Про бронювання

  • Питання бронювання зараз найбільш болісне. Офіційно ми забронювали близько 20 осіб. Наші спеціалісти, які хотіли служити, вже давно пішли на фронт. З десяток наших хлопців уже повернулися додому, за різних обставин, дехто з пораненнями.
  • Чому це питання болить? Це пов’язано і зі страхами клієнтів, і з нашою стратегією залишатися та розвиватися з одними й тими ж людьми. Для цього потрібна передбачуваність. На жаль, в Україні цієї передбачуваності зі зрозумілих причин немає. Через це важко планувати розвиток бізнесу.
  • Щодо того, яка кількість заброньованих фахівців для нас буде оптимальною, говорити важко. Що більше, то краще. Якщо хоча б 50% — вже добре. Наскільки я знаю, в інших компаніях кількість заброньованих перебуває в межах 10–15%.