«Під час війни залучили $2,5 млн». Інтервʼю з кофаундером Zibra AI

Минулого тижня стало відомо, що українська deep-tech-компанія Zibra AI залучила $500 000 від акселератора Speedrun, який запустив Andreessen Horowitz (a16z). Це перший набір стартапів в акселератор. Цікаво, що Zibra AI стала єдиною компанією з ЦСЄ з-поміж 32 фіналістів, які пройшли в програму і отримали фінансування (загалом було 1600 заявників).

Флагманський продукт компанії – Zibra Effects, який дозволяє автоматизувати створення 3D-ресурсів і візуальних ефектів в сфері розробки ігор, метавсесвітах та інших суміжних сферах. Стартап заснований у 2021 році та базується в Києві.

В інтервʼю редактору AIN.UA співзасновник та СЕО Zibra AI Олександр Петренко розповів, чому подалися в Speedrun, на якому етапі продукт та як вдалося залучити мільйонні інвестиції у розпал повномасштабного вторгнення.

Олександр Петренко. Фото в цьому матеріалі надані спікером

Чому вирішили податися на програму Speedrun? Як вдалося пройти відбір? Які очікування від програми?

Ми мріяли працювати з командою а16z від самого запуску стартапу. У жовтні 2022 року нам вдалося познайомитися з кількома партнерами фонду. Після цього ми продовжили спілкування, обмінювалися апдейтами та зустрічалися під час ігрових конференцій. 

Після однієї з таких зустрічей я побачив у LinkedIn пост Ендрю Лі (Andrew Lee), у якому той писав про запуск програми Speedrun.

Я інтуїтивно заповнив форму — одразу отримав у відповідь листа, що я був першим, хто це зробив.

Також, на мою думку, потрапити в акселератор дуже допоміг Epic Mega Grant від Epic Games, який Zibra AI отримала в 2022 році. Це була свого роду додаткова валідація від одного з найбільших гравців у технологічній індустрії, яка додала авторитету тому, над чим ми працюємо. 

Але саме команда, віральний продукт, а також фантастичне демо, яке ми підготували на фінал відбору, відіграли ключову роль у тому, що ми потрапили у Speedrun.

Повідомляється, що загалом компанія вже залучила $2,5 млн. Як вдалося підняти інвестиції під час війни?

Так, все вірно. Загалом під час війни ми залучили $2,5 млн. Частина цих інвестицій стосується seed раунду, який ми будемо анонсувати вже дуже скоро.

У 2022 році ми завершили pre-seed раунд на суму $1,2 млн і зараз якраз працюємо над закриттям seed раунду, в який і проінвестував а16z.

Залучати інвестиції було досить складно. Ми зустріли війну у процесі фандрейзингу.

На початку лютого ми мали кілька коммітів, але перший лист, який я отримав у день повномасштабного вторгнення, був від одного з потенційних інвесторів, який відмовився інвестувати у нас через війну.

Я був розбитий. Але згодом прийшло розуміння, що у нас є два варіанти — або здатись і закрити проєкт, бо фінансування було дуже обмежене, або продовжити працювати, незважаючи ні на що. Ми обрали другий варіант, і вже до кінця березня мені вдалося закрити перші чеки від ангел-інвесторів на понад $300 000. 

Ми вирішили спочатку закривати «ангельські» чеки, оскільки отримання венчурних — дуже тривалий процес. Ми фізично не встигли б цього зробити.

Залучити інвестиції вийшло завдяки злагодженій роботі керівництва компанії, кофаундерів – Влада Завадського та Дена Дмитренко. Окремо варто відзначити COO Романа Могильного та нашого технічного директора Олександра Пучку, які також були активно залучені у процес фандрейзингу. Проте, звісно, усього цього не було б, якби не феноменальний перформанс усієї команди. Вона не лише активно волонтерила від самого початку війни, а й встигала працювати майже 24/7, реалізовуючи майлстоун за майлстоуном. Важливу роль також відіграла технологічна компанія Roosh, яка допомогла нам своїм нетворком, та постійно підтримувала нашу команду.

Закриття «ангельських» чеків позбавило нас загрози, що в якийсь момент у нас закінчаться гроші. Ми зробили кілька стратегічних ітерацій та ініціювали перемовини з кількома венчурними фондами. Тоді нам дуже допомогли SID Venture Partners та Gismart, які підтримали нас вже більшими сумами інвестицій, і дали нам змогу закрити pre-seed раунд. 

Наразі у світі — бум на ШІ-технології, чи це якось допомогло вам у фандрейзингу?

У кінці 2022 року у світі розпочався бум навколо сфери generative ai, у якій ми працюємо вже майже три роки. Це спростило нам доступ до венчурних фондів, однак дещо ускладнило роботу. Протягом останніх 8 місяців з’явилося дуже багато компаній, які  анонсували свої рішення на основі generative AI, що спричинило чимало шуму. Фондам стало складніше визначати, які проєкти справді варті інвестицій, а хто просто намагається підняти гроші на тлі хайпу. 

На якому етапі продукт? Чи вже є клієнти, користувачі? Поділіться цифрами по трекшену.

Наш продукт дуже складний. Щоб повністю завершити розробку, потрібен не один рік. Ми не можемо дозволити собі чекати, тому будуємо його за принципом, що кожна складова може бути реалізована окремо.

Почали ми з фізики води, згодом — додали дим та вогонь, симуляцію тканин, та багато іншого. Зараз працюємо над додаванням функціоналу для генерації 3D об’єктів та тим, щоб упакувати усе це в одну платформу для створення 3D контенту для всіх віртуальних світів.

Кілька складників цього великого продукту, а саме рішення для створення реалістичної фізики води, диму та вогню, вже на ринку.

Наразі технологіями від Zibra AI користуються понад 90 000 користувачів по всьому світу. Це — велике досягнення, враховуючи, що ми запустили своє перше рішення, Zibra Liquids, саме перед повномасштабною війною, на початку 2022 року. 

Скільки людей в команді і скільки ще хочете найняти? Чи всі в Україні?

Зараз в команді 25 людей. 23 з них знаходяться в Україні. Вже під час повномасштабної війни ми розширили команду, винайнявши інженера з Польщі та менеджера з продажів, який базується у США. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук