Історія бару Malevich бере початок з 2014 року. Спочатку друзі Мітя Ятім та Андрій Пелюховський запостили кав’ярню, а згодом трансформували бізнес у заклад з українськими винами. За словами Ятіма, слідували за мрією – випивати в компанії друзів у винному барі, де все влаштовано на власний смак.
Стартували з маленької суми — менше $3000 на Ярославовім Валу. У 2017-му був перезапуск на Рейтарській за $10 000. Отримали більше приміщення, зробили ремонт. Менше ніж за півроки, заклад окупився. Проте з початком повномасштабної війни, засновники зіштовхнулися з фінансовими проблемами й прийняли рішення продати бар. Неочікувано для Ятіма та Пелюховського, Malevich отримав більш як 40 пропозицій щодо купівлі. Зрештою, бар придбали Анна Салко та Михайло Корбаков.
AIN.Business розпитав у нових власників про те, як працює Malevich через рік після купівлі, про зміни в концепції, та плани на майбутнє.
«Malevich – місце сили для місцевих і туристів»
Анна та Михайло вирішили придбати проект, бо він ставив на меті популяризацію українського продукту. Крім цього, зважали на те, що Malevich працював як галерея. Нагадаємо, вона стала популярною, і засновники закладу навіть продавали картини.
За словами нових власників, коли Мітя Ятім та Андрій Пелюховський продавали заклад, прагнули інвестувати свій час і гроші не просто в звичайну локацію. Malevich був місцем сили як для місцевих, так і іноземних гостей, згадує Анна, саме тому пропозиція зацікавила.
Бар обійшовся у $10 000, плюс видатки на юристів. З травня по серпень 2022 року команда займалася вдосконаленням: змінили фінмодель, переформатували бухгалтерію, звернулися до юристів та покращили візуальну складову. Зокрема, заклад почав пропонувати коктейлі та лікери, а не тільки локальні вина. Malevich збільшив свою пропозицію, в меню додали популярні закуски. На момент виходу матеріалу, також планується запуск повноцінної кухні.
«Нам приємно, що концепція залишилася без змін: ми любимо українське, бо Малевич – українець за походженням. Працюємо з українськими постачальниками продукції, розвиваємо вітчизняний ринок», — додає Анна.
«Інвестиції в оновлений Malevich – $40 000»
Окупити проект нові власники сподіваються вже після перемоги. Як зазначила Анна, на сьогодні для барів проблема не у вартості оренди чи закупці, а у комендантській годині. Втім, додає співвласниця бару, команда намагається тримати баланс у ситуації, що склалася.
AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:
За останній рік у барі вдалося пропрацювати безпеку та стандартизацію робочих процесів, що позначилося на якості продукції для гостя, каже підприємниця. Аудиторія закладу — чоловіки й жінки 18-35 років.
Інвестиції в проект становили понад $40 000 і продовжують окуповуватися. Оскільки нові власники приділили багато уваги якості продукту, а саме коктейлям і міцній карті, поставили не на швидку окупність, а на стабільний розвиток.
«Зрештою, від цього виграють і інвестори, і кінцеві гості. А також персонал знає, що він продає якісний продукт», — переконаний Михайло.
«Плануємо розвивати справу»
З початку існування Malevich, в закладі щодватижні відбуваються виставки. Цим зараз опікується Анна Салко, в той час, як Михайло Корбаков відповідає за фінансову складову.
З травня 2022 і до сьогодні відбулося більш як 20 виставок. Одна, зазначає Анна збирає 20-30 гостей у день відкриття і ця кількість постійно зростає. Завдяки заходам, власникам Malevich вдається регулярно збирати донати на Армію SOS. Крім цього, у барі підтримують місцевих артистів.
«Нам приємно, що українські художники/фотографи/митці продовжують свою діяльність в Україні. Завдяки їх творчості гості бару Malevich донатять на Армію SOS. Ми нікого не примушуємо це робити, просто пропонуємо листівки й плакати з репродукціями картин за донат», — розповіла підприємиця.
Крім цього, відвідувачам пропонують коктейль «Деад Рашн», виторг з якого повністю йде на потреби Збройних Сил. Завдяки цій акції, а також волонтерським ініціативам з виставок, за рік вдалося перерахувати армії понад 100 000 грн.
«Плануємо працювати й далі. Смачні коктейлі – це більше, ніж джин-тонік. Вміння відпочивати – це більше, ніж кухоль пива. Саме тому існує оновлений Malevich, привітний до кожного і закоханий в Україну», — підсумувала героїня.