Скільки телевізорів купують в Україні за рік? Якою є динаміка ринку? Які діагоналі екранів є найпопулярнішими серед українців? На ці та інші запитання відповідаємо разом з KIVI — міжнародним брендом з розробки та виробництва смарт-телевізорів, заснований в Україні.

Скільки телевізорів купують в Україні

Загалом статистика каже про те, що у 2022 році люди купували менше телевізорів, ніж у попередньому (підйом спостерігався у 2020 році, його пов’язують з пандемією, але з послабленням пандемії та поверненням до соціального життя попит на телевізори зменшився). Зокрема, аналітики компанії TrendForce в кінці 2022 року прогнозували, що глобальні поставки телевізорів у світі впадуть на 3,9% порівняно з 2021 — статистика це підтвердила. Зокрема і в України: за даними KIVI, загальна кількість проданих телевізорів в Україні за 2022 рік становить приблизно 500 000 штук, тоді як у 2021 році було продано приблизно 1–1,1 мільйона пристроїв.

Разом з тим, спеціалісти KIVI прогнозують поступове повернення ринку до показників, які були до повномасштабного вторгнення. У 2023 році очікують загальний попит на телевізори на рівні 600 тисяч штук.

Найпопулярніші діагоналі екранів на ринку

Діагональ — один із ключових показників смарт-телевізора. Судячи зі статистики, сьогодні українці надають перевагу середнім та великим діагоналям, які дають змогу насолоджуватися усіма можливостями розумного телебачення, і вже давно не використовують цей пристрій суто для перегляду кіно. Так, у 2022 році найпопулярнішими діагоналями телевізорів стали 32» (36% всіх проданих пристроїв в Україні), 43» (26%) і 50» (12%).

Динаміка середньої ціни телевізорів

Спеціалісти KIVI спостерігають збільшення середньої ціни телевізорів. У 2022 році її оцінюють на рівні 14 тисяч грн – тоді як у 2021 році на рівні 12 тисяч грн, а у 2020 році новий телевізор можна було придбати всього за 9 тисяч грн.

Цьому тренду є конкретні пояснення. Перш за все, українці тепер надають перевагу якісним телевізорам з більшою діагоналлю, оскільки хочуть не просто споживати ТВ-контент, але й користуватися стрімінговими сервісами, грати в ігри на великому екрані, займатися спортом, використовувати телевізор для конференцій… Також на ринку знижується частка пристроїв без Smart TV — Україна тут приєднується до глобальної тенденції відходу базових телевізорів як основного домашнього пристрою для розваг.

Але разом з тим є й невтішні новини: якщо ціни на компоненти для виробників не знизяться, у цьому році нам доведеться купувати смарт-телевізори за середньою ціною в 15 тисяч гривень.

Досягнення KIVI в Україні

Важливо те, що українці не просто довіряють своїм власним брендам, але й надають їм перевагу у щоденному користуванні. Про це свідчать дослідження збуту компанії KIVI — на домашньому ринку бренд посідає 2 місце за часткою серед представлених брендів Smart-телевізорів. На першому місці глобальний лідер ринку Samsung із часткою близько 30%, а на другому – KIVI із часткою на рівні 9%.

Що очікує на Smart-телевізори в майбутньому?

Згідно з прогнозами TrendForce, цього року ми будемо купувати ще менше смарт-телевізорів, ніж торік. Зокрема, аналітики прогнозують, що у 2023 році глобальні постачання телевізорів скоротяться ще більше порівняно з минулим роком, впавши на 1,4% до 199 мільйонів одиниць у всьому світі.

Кілька цікавих трендів:

  • Збільшення розмірів екрана (найпопулярнішою стане діагональ в 56 дюймів).
  • Зростання популярності сервісів Smart TV, які не пов’язані зі звичайним телевізійним контентом (ігри, навчання, спорт).
  • Розвиток контент-платформ.
  • Збільшення попиту на великі діагоналі з високою роздільною здатністю, які дають змогу насолоджуватись «нетиповим» телевізійним контентом сповна.
  • Поступове зникнення з продуктових лінійок телевізорів без Smart TV.

За загальними оцінками KIVI, до початку повномасштабної війни український ринок мав досить потужний потенціал у 2 мільйони телевізорів щорічно. Зараз він реалізується лише на 30%, проте робити прогнози складно, адже ринок залежить від економічної ситуації, ситуації на фронті та демографічних змін.