«Закрив бізнес з обігом в $300 000 і створив новий». Як працює JustWork

У Сергія Білоброва був бізнес з річним обігом близко $300 000. Але так склалося, що його довелося закрити. Сьогодні він оголосив про запуск IT-стартапа у партнерстві з Promodo – маркетплейс маркетологів JustWork.

Як закрити власний бізнес, але використати технічний досвід для запуску нового стартапу? Що дає співпраця з Promodo в розвитку IT-продукту? Як автоматизувати маркетинг? Про це СЕО JustWork розповів в колонці на AIN.UA.

Сергій Білобров. Фото в цьому матеріалі надані автором

Де ми взяли експертизу по маркетплейсам

З 2014 до 2021 року я займався освітньою платформою Spalah. Спочатку це були коворкінги, освітні хаби, IT-школи в Києві, Одесі, Харкові, Дніпрі. Потім офлайн-локації по ряду причин закрили і запустили онлайн-школу.

На етапі запуску запартнерились з Promodo, які допомагали нам з експертизою і ділилися внутрішніми ресурсами агенції. 

Запрошували спікерів, записували масштабні курси, але мені особисто хотілося чогось більшого, хотілося займатися справжнім IT, давати ринку технологічну цінність. Так з’явилася ідея освітнього маркетплейсу, де викладачі зможуть створювати та продавати власні навчальні курси.

Проте з часом ми побачили, що проєкт не витягуємо — нам важко його масштабувати та залучати необхідну кількість лекторів, які можуть створювати дійсно якісний контент. Модель не спрацювала.

Проєкт Spalah закривали в 2021 році, але отримали певний технічний досвід в розробці.

JustWork: перший реліз

З Promodo ми партнеримося ще міцніше. Разом у нас викристалізовується думка поєднати маркетинговий досвід агенції та наші знання у створенні маркетплейсу. Так з’являється JustWork:

  • З однієї сторони — малий та середній бізнес, які замовляють на маркетплейсі послуги з маркетингу. 
  • З іншої — маркетологи, які продають свою компетенцію. 

В чому тут суть?

Promodo обрали для себе шлях бутикової агенції для великого e-commerce, вони можуть налаштувати маркетинг для вітрини, у якої мільйони SKU, де покращення навіть на 0.01% сильно впливає на загальний прибуток. Але для малого та середнього бізнесу їх експертиза недоступна, адже окрім високої комісії, уся оргструктура підлаштована під комунікацію з великим бізнесом. 

Агенція просто не бере в роботу невеликі проєкти, і підприємці далі шукають на ринку варіанти (під невеликими проєктами я маю на увазі тих, у якого рекламний бюджет до $2000/міс). Ось тут і ми знайшли місце для IT-стартапу — маркетплейсу для МСБ та маркетологів. 

Закритий MVP випускаємо вже в 2021 році. Маркетологи Promodo стають першими користувачами, на них тестуємо продукт. Агенція також інвестувала в розробку, на сьогодні це сума більше $100 000. 

Близько року потроху розробляємо функціонал, потім починається повномасштабна війна, і у нас в бізнесі виникає тривала перерва. Лише влітку 2022 продовжуємо. 

Як працює JustWork

Знайти маркетолога не складно. Але потрібно витратити низку внутрішніх ресурсів на це — пошук співробітника, верифікація його кваліфікації, найм, інтеграція в штат, формулювання ТЗ та оцінка результатів по KPI.

Але найголовнішою проблемою я вважаю те, що рівень маркетолога часто не відповідає рівню та потребам бізнесу. Локальному виробнику стільців не потрібен маркетолог з компетенціями для великого e-commerce, тому що він буде переплачувати. Але якщо у вашого фахівця недостатньо знань, то це будуть даремно витрачені гроші.

Ось саме ця відповідність і стає ключовою ланкою у функціоналі JustWork. 

Підприємець на маркетплейсі вказує усі критерії свого проєкту:

  • Географія.
  • Тематика (одяг, промисловість, медицина тощо). 
  • Підтематика (наприклад, продаж виробів для хірургії). 
  • Обсяг товарів (якщо у тебе 10 товарів, то це одна компетенція, а якщо 1000, то зовсім інша). 
  • Чи є досвід роботи з маркетологами. 
  • Чи запускав рекламу до цього самостійно. 

Потім підприємець авторизує в системі рекламні кабінети, які у нього є: наприклад, Facebook Ads, Google Analytics, Google Ads, Google Merchant Center, Google Tag Manager тощо. 

Система автоматично підтягне на дашборд усі дані про проєкт. 

Далі алгоритм обробляє інформацію і пропонує підприємцю послуги, які допоможуть в просуванні (комусь потрібне SEO, комусь PPC, а комусь таргет в Instagram). Після вибору послуг, система ранжує усіх спеціалістів і автоматично призначає вільного фахівця. 

Алгоритм працює як в додатку таксі — ви не можете обрати спеціаліста, маркетплейс призначає потрібного і вільного маркетолога самостійно. 

Далі — план робіт. JustWork надає маркетологу шаблон-конструктор, щоб швидко розробити план робіт. Система автоматично контролює дедлайни по кожному кроку і надсилає сповіщення, якщо відбувається відхилення від плану. 

Уся робота ведеться в єдиній системі, яка регламентує швидкість відповідей у чатах. Крім того, на дашборд виводяться звіти по усім метрикам, з якими пряцює маркетолог. 

Монетизація стартапу 

Бізнес оплачує роботу фахівця (є пакети по різним параметрам — кваліфікація маркетолога, кількість годин, загальний об’єм рекламного бюджету тощо), а ми беремо комісію з винагороди, яку отримує цей фахівець.

Також платформа гарантує збереження коштів на trial-періоді, коли гроші на першому етапі маркетологу не виплачуються. Якщо бізнесу не сподобається план робіт та спілкування, робочий проєкт скасовується та гроші повертаються. 

По тарифам за 1 місяць: 

  • Middle-спеціаліст: $300/20 годин
  • Senior-спеціаліст: $500/20 годин
  • Також діють знижки, якщо оформити підписку на 6 місяців та 1 рік. 

Команда маркетплейсу бере на себе вирішення усіх суперечок між бізнесом та маркетологом. Тут відмічу ще одну з основних проблем на усіх маркетплейсах — коли учасник намагається провести замовлення в обхід системи, щоб не оплачувати комісію. Тут є 2 шляхи:

  • Метод кнута, класичний силовий метод. Якщо ми таке бачимо перший раз — попереджаємо. Якщо другий — банимо. Так багато хто працює, але ми вирішили, що це не для нас. 
  • Метод пряника. Чим довше ти працюєш на платформі як маркетолог, ти більше ти будеш заробляти в перспективі. В тебе росте % заробітку, який ти отримуєш за годину. Обрали саме цей шлях. 

Які результати

Ми зараз на старті. Але вже сьогодні платформою JustWork користуються до 30 бізнесів. Це, в більшості наші друзі, від яких ми збираємо зворотній зв’язок. 

  • На платформі працює понад 300 маркетологів. 
  • 5 хвилин в середньому витрачає бізнес на пошук спеціаліста. 

Якщо загалом казати, то ми, в першу чергу, орієнтуємося на європейський ринок, але наразі плануємо протестувати продукт в Україні. 

Все залежить від того, як учасники маркетплейсу будуть проходити свої сценарії. Це вже 6-та версія продукту, і багато процесів ще не вирішені.

Автор: Сергій Білобров, CEO JustWork

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук