Генеральний партнер українського венчурного фонду Flyer One Ventures Віталій Лаптенок поділився результатами роботи фонду до та під час повномасштабного вторгнення. За його словами, показники продуктивності F1V помітно перевершують середні очікування від діяльності венчурів в країнах ЄС.

Як правило, фонди не діляться такими цифрами публічно, адже це комерційна інформація.

Що міряють

  • Основна метрика успішності венчурного фонду називається DPI (Distributions to Paid-in Capital) – це сума, яку фонд виплатив своїм партнерам (LP), поділена на суму початкових інвестицій. Простими словами, кількість «іксів» або на скільки у фонду вийшло примножити капітал інвесторів.

З DPI є одна проблема: потрібно довго чекати, перш ніж можна їх порахувати. Як правило, на це йде 6+ років. Щоб розрахувати продуктивність швидше, використовуються інші метрики, зокрема TVPI.

  • TVPI (Total Value to Paid In) — дуже схоже на DPI, але на суму початкових інвестицій ділиться не сума отриманого кешу, а оцінка, яка існує лише на папері. Як правило, для розрахунку TVPI інвестори використовують оцінку, отриману на останньому інвестиційному раунді (з мінімальними корективами).
  • Оскільки Flyer One Ventures — посівний фонд, партнери вирішили, що цієї метрики недостатньо, тому рахують також конверсію своїх портфельних компаній від раунду seed до Series A. Вищий квартиль таких конверсій для венчурних фондів з ЄС, які працюють зі стартапами на ранніх стадіях, складає 40%. Середній коефіцієнт конверсії – 19%.

Результати F1V

  • DPI у Flyer One Ventures (по інвестиціях 2019 року, які вже можна порахувати) склав 100%, що набагато перевищує середній показник в 1% по Європі.
    • DPI першого фонду = 1.0 (середній показник на ринку ЕС за 2018 рік = 0,01х);
  • По TVPI перший фонд F1V випереджає ринок на 50% (другий – на 44%). Як зазначив інвестор, це дуже непогано для фонду, який працює з України.
    • TVPI першого фонду = 3,09х (середній показник на ринку ЕС за 2018 рік = 1,55х);
    • TVPI другого фонду = 1,95х (середній показник на ринку ЕС за 2020 рік = 1,09х);
  • Щодо конверсій з посівної до стадії серії А, для портфоліо F1V від seed до раунду А конверсія на кінець другого кварталу 2023 року складає 47%, що також є гарним показником. перевищуючи вищий квартиль для колег з ЄС.
Скріншот: Віталій Лаптенок
  • Flyer One Ventures — український венчурний фонд з середнім чеком $100 000-$500 000 на посівній стадії та $500 000 — $1 млн в раундах А.
  • В портфоліо фонду більше 60 стартапів (зокрема Fintech Farm, Liki24, PromoRepublic, AllSet, Awesomic, Cargofy, Competera та інші) та два закритих фонди. Загалом F1V інвестував більше $35 млн.