Ви навряд чули про вʼєтнамського виробника електрокарів VinFast. Капіталізація — $85 млрд. Більше ніж у Ford та GM

У середині серпня вʼєтнамська компанія VinFast, що займається виробництвом електромобілів, почала торгівлю акціями на американській біржі NASDAQ. Угода пройшла через SPAC з Black Spade Acquisition. Що таке SPAC ми розповідали раніше.

  • За угодою SPAC акції починають торгуватись з $10 за одиницю. Але практично одразу ціна виросла до $22 за акцію, а згодом досягнула позначки у $37. Тепер, як вказує Bloomberg, ціна складає близько $30 за штуку. 
  • На піку капіталізація компанії виросла до $85 млрд. Для порівняння, капіталізація Ford — $47 млрд, а капіталізація General Motors — $45 млрд. У Volkswagen Group та BMW — близько $65 млрд. 
  • Статки Фам Нхат Вуонга, власника компанії Vingroup, з якої і має свій початок VinFast, потроїлись «на папері». До моменту виходу VinFast на біржу його статки оцінювали у $5,3 млрд. Якщо ж успіх вдасться закріпити — йому додадуть ще $16 млрд. Фам Нхат Фуонг є найбагатшою людиною у Вʼєтнамі. 

Та найцікавіше те, що компанія VinFast була заснована лише у 2017 році та досі залишається збитковою.

Vingroup / VinFast

Свої статки Фам Нхат Вуонг заробив на девелоперському бізнесі, забудовуючи престижні райони. У 2017 році компанія Vingroup запустила окремий підрозділ — VinFast. Напрям — транспорт. Мова йде і про автомобілі, і про скутери, і про автобуси. Вигадувати все з нуля не стали, ліцензувавши технології інших компаній, як от BMW. До співпраці також запросили чимало експатів. Компанія практично одразу відмовилась від планів працювати з двигунами внутрішнього згорання та взяла курс на електрокари. 

Інформація стосовно інвестицій різниться, та загалом мова про кілька мільярдів доларів інвестицій у заводи та налагодження партнерств для того, щоб стартанути виробництво авто. Практично одразу компанія взяла курс на ринок США та організувала роботу дилерських центрів у країні. 

Результати VinFast не так вражають, як цифри з виходом на біржу. Збитки у 2022 році склали $2 млрд, за попередні кілька років — від кількох сотень мільйонів доларів до $1 млрд щороку. При цьому компанія продає не так, щоб прямо багато автомобілів: близько 2000 автомобілів у минулому році, 3000 авто доставили у США за перші два квартали 2023-го. 

Та плани компанії — амбітні:

  • у наступні шість років вийти на позначку у 1 млн поставлених авто та нарощувати виробництво.
  • Фам Нхат Вуонг коштів на це не жаліє: у 2022 році компанія отримала додатково $2,5 млрд від його групи на розвиток.
  • Також, взявши за орієнтир саме американський ринок, компанія почала будівництво заводу у Північній Кароліні вартістю $4 млрд. Показово, що бажаючи залучити великого роботодавця, Штат виділив $1,2 млрд в якості пільг та субсидій. Завод почне роботу у 2025 році. 

Експерти, опитані Bloomberg, наполягають: так само швидко, як спалахнула зірка VinFast, так само швидко вона може згаснути — швидке зростання цін на акції компанії не має сліпо захоплювати. Часто компанії, які виходять на SPAC, показують швидкі результати, а потім різко втрачають у ціні, що неодноразово відбувалось якраз з іншими виробниками авто. Зрештою, у 2022 році Ford продав 4,2 млн авто і отримала чистий прибуток у майже $2 млрд. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук