Від зруйнованого цеху і майстерні до виходу на ринок США за рік: кейс українського бренду свічок WOOD MOOD

03 вересня, 2023, 10:00 175
Від зруйнованого цеху і майстерні до виходу на ринок США за рік: кейс українського бренду свічок WOOD MOOD

Свічки в дереві українського бренду WOOD MOOD – це власна розробка й запатентована конструкція сімейної пари з Харкова Анастасії та Андрія Бурзі. У 2022 році російські військові знищили деревообробний цех бренду в Харкові, а свічкову майстерню в Гостомелі розграбували. Попри це підприємцям вдалося відновити виробництво, а зараз вони працюють над розширенням реєстрації торговельної марки на ринки США та Бенілюксу.

Для видання «ШоТам» Анастасія та Андрій Бурзі розповіли як з’явилася ідея робити свічки в дереві, про створення продукції поза швидкоплинних трендів та вихід на ринок США. AIN.Business вибрав основне.

Як з’явилася ідея

Кілька років тому Анастасія та Андрій Бурзі задумалися про започаткування власної справи. Якось на ютубі побачили ролик з фінською свічкою. Співзасновниці видалося дивним, що цей виріб називають свічкою, коли він ним не є. Вона замислилася: а як, власне, зробити справжню свічку в дереві.

Пошук інформації не дав бажаних результатів. Тому подружжя вирішило запустити виробництво таких свічок самостійно. Андрій власноруч розробив конструкцію, на яку вони отримали патент.

  • Вона складається з двох частин: детальний прорахунок розмірів отвору, для того, щоб не перегрівалися стінки, і глиняне денце, що розділяє віск і деревину внизу. Тож коли догорає гніт, свічка просто гасне в цьому денці й дерево не займається.
  • Гніт, який використовують у WOOD MOOD, – також розробка чоловіка.

Про матеріали для свічок

  • Для свічок використовують бджолиний віск. Хоча у 2019 році він переважно застосовувався або в церковних свічках, або в не дуже гарних свічках для сучасних інтер’єрів.
  • Тому пара також випускає воскові картриджі, якими можна оновити свічку після того, як вона закінчиться.
  • Важко було знайти постачальника деревини, адже їм потрібні не просто дрова, а відсортовані, певного діаметра.
  • Постачальники ставилися не дуже серйозно, і ніхто не хотів співпрацювати з брендом. Після низки спроб нарешті знайшли постачальника й отримали необхідний для роботи матеріал.
  • Для свічок використовують дерево від санітарної підрізки парків або зачисток територій під будівництво – те, що завжди йде на дрова.
  • Цей матеріал вони обробляють й роблять з нього свічки й декоративні вироби.
  • Працюють переважно з кленом – у садах він є рослиною, що заважає росту плодових дерев, тож клени просто спилюють. 

Засновники кажуть, що WOOD MOOD – це речі поза швидкими трендами, які радують дуже довго, переїжджаючи з одного інтер’єру до іншого.

Про перших клієнтів

  • Перші клієнти з’явилися одразу. Пара хотіла дізнатися, наскільки люди готові сприйняти їхній інноваційний продукт, і вирішила, що найкращий спосіб це зробити – поспілкуватися з потенційними споживачами й показати їм свічки.
  • Тож напередодні 2020 року вони взяли участь у новорічному маркеті «Всі. Свої» в Києві. Там до них підійшли з пропозицією представити продукцію у Франкфурті на Christmasworld – це найбільша європейська виставка новорічного декору. Вони погодилися, і так їхня справа почала стрімко розвиватися.

Після 24 лютого

  • Повномасштабна війна змусила подружжя замислитися, що робити далі. Цех у Харкові розташовувався в частині міста, де були активні бойові дії. Цех було зруйновано.
  • Гостомель був під російською окупацією, і свічкову майстерню пограбували. Винесли все, починаючи з техніки й закінчуючи свічками та навіть молотками.
  • Подружжя намагалося спершу організувати деревообробний цех у більш безпечній частині Харкова. Проте в жовтні 2022 року переїхали до партнерського цеху в Луцьку.

«Однак ми переконалися, що WOOD MOOD – це дійсно наша справа та пристрасть, те, що ми хочемо розвивати й у велике майбутнє чого ми віримо. Вирішили, що будемо продовжувати працювати попри все. Нам допомогли повернутися до роботи наші клієнти: вони багато нам писали, запитували, як у нас справи, і навіть у березні робили замовлення, коли ще не була повністю відновлене виробництво», — зазначає Анастасія.

Про роль грантів

  • Питання фінансування у відновленні діяльності є нагальним, тому Анастасія почала шукати грантові програми. Коли знаходиш грант, за словами підприємиці, потрібно зрозуміти, чи він підходить тобі, а ти – йому. Якщо із цим усе добре, то далі дуже важливо сформувати конкретний запит, на що саме потрібна ця підтримка.
  • Наступний крок – подати заявку, підготувавши всі документи та пройшовши юридичну перевірку.
  • Бренд виграв два гранти по двох різних напрямах.
  • Перший грант від GIZ надає допомогу у відбудові свічкової майстерні в Гостомелі, за ці кошти подружжя купує обладнання.
  • Другий грант від USAID – на розширення реєстрації торговельної марки WOOD MOOD на ринки США та Бенілюксу. Це ті країни, на яких вони планують сфокусуватися в майбутньому.
  • Грант, спрямований на розширення реєстрації торговельної марки в США та Бенілюксі, допоможе бренду бути захищеними в цих країнах і працювати під маркою WOOD MOOD. Це потрібно зокрема ще й для того, щоб співпрацювати з великим ритейлом.

Реєстрація торговельної марки в США та країнах Бенілюксу – це нешвидкий процес, який загалом займає два роки. Проте для подружжя це закладання стратегічного плацдарму на майбутнє.

Читати більше