Фіскальний чек обов’язковий для більшості розрахункових операцій. Вимоги до змісту, формування та видачі фіскального чека регламентуються законодавством України.
Щоб роз’яснити ситуацію для підприємців, що займаються онлайн торгівлею, Державна податкова служба опублікувала роз’яснення, чек правильно формувати і видавати фіскальні касові чеки покупцям при торгівлі в інтернеті.
Що потрібно знати
Надання (видача, вручення, передача) фіскального касового чека — це будь-яка варіативність можливих способів його передачі покупцю (споживачу).
Таким чином, видати фіскальний касовий чек на апаратному РРО та/або програмному РРО означає:
- вручити покупцю його паперову форму;
- надіслати фіскальний касовий чек в електронній формі на абонентський номер або адресу електронної пошти покупця (споживача).
Паперова та електронна форма фіскальних касових чеків є рівнозначними між собою.
Якщо оплата ділиться на частини — кількість фіскальних касових чеків має відповідати кількості частин оплати, в межах загальної суми чеку продажу, в якому зазначена номенклатура товарів. Лише у випадку, якщо відсутні пільги визначені пунктом 2 статті 9 Закону від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Застосування РРО/ПРРО для онлайн торгівлі є необов’язковим у випадку повної попередньої оплати покупцем за реквізитами поточного рахунку продавця незалежно від способу доставки.
Як формувати і видавати фіскальний чек
Приклад 1: Доставка товару здійснюється сторонньою кур’єрською службою, а оплата товару готівкою або за допомогою електронного платіжного засобу (ЕПЗ).
- Товар «А» замовляється на сайті інтернет-магазину продавця;
- Інтернет-магазин передає товар «А» кур’єрській службі за попереднім повідомленням покупця;
- Кур’єрська служба передає товар «А» покупцю, проводить розрахунок та надає фіскальний касовий чек РРО/ПРРО.
- Після цього кур’єрська служба перераховує вартість оплаченого товару зі свого рахунку на рахунок продавця.
Приклад 2: Доставка товару здійснюється кур’єром продавця з оплатою готівкою.
- Товар «А» замовляється на сайті інтернет-магазину продавця;
- Інтернет-магазин передає товар «А» кур’єру;
- Покупець товару оплачує готівкою товар кур’єру, кур’єр передає товар «А» покупцю та проводить розрахунок і надає фіскальний касовий чек РРО/ПРРО;
- Після цього кур’єр вносить готівку в касу продавця.
Приклад 3: Доставка товару здійснюється кур’єром продавця. Оплата на сайті інтернет-магазину за реквізитами електронного платіжного засобу (ЕПЗ).
- Товар «А» замовляється на сайті інтернет-магазину продавця та оплачується за реквізитами ЕПЗ;
- Інтернет-магазин проводить розрахунок та передає фіскальний касовий чек РРО/ПРРО разом з товаром «А» кур’єру;
- Кур’єр надає фіскальний касовий чек РРО/ПРРО та товар «А» покупцю.
Приклад 4: Доставка товару здійснюється з оплатою товару у відділенні оператора поштового зв’язку.
- Товар «А» замовляється на сайті інтернет-магазину продавця;
- Інтернет-магазин передає товар «А» оператору поштового зв’язку;
- Оператор від свого імені приймає післяплату та надає фіскальний касовий чек РРО/ПРРО, який це підтверджує;
- Після чого оператор поштового зв’язку перераховує кошти за товар «А» зі свого рахунку на рахунок інтернет-магазину.
Приклад 5: Доставка товару здійснюється з оплатою товару за реквізитами ЕПЗ продавця та/або відстроченням платежу.
- Покупець попередньо оплачує товар «А» за реквізитами ЕПЗ інтернет-магазину. Або продаж товару «А» відбувається з відстроченням платежу.
- У такому випадку оператор поштового зв’язку вручає покупцю товар «А» разом з фіскальним касовим чеком РРО/ПРРО, який отримав від продавця.
Приклад 6: Доставка товару здійснюється службою доставки, що не є учасником купівлі-продажу.
- Товар «А» замовляється на сайті інтернет-магазину продавця;
- Продавець передає товар «А» експедитору для доставки за адресою, яка була повідомлена покупцю.
- Продавець передає товар експедитору для доставки покупцю і зобов’язаний надати покупцю фіскальний касовий чек РРО/ПРРО, сформований із застосуванням виду оплати, який найбільш якісно характеризує договірні відносини між продавцем і покупцем, до або не пізніше отримання товару «А» покупцем.
- Місце та умови видачі товару «А» покупцю мають бути повідомлені йому продавцем у момент укладення договору купівлі-продажу.