Уряд підтримав законопроєкт, що дозволить студентам регулювати тривалість навчання

Читати на RU

Кабінет міністрів України схвалив законопроєкт про вдосконалення вищої освіти, який дозволить студентам вибирати спеціальність після вступу в університет, а не одразу після закінчення школи, а також регулювати тривалість навчання. Як повідомив міністр освіти і науки Оксен Лісовий, уряд вже передав цей законопроєкт на розгляд Верховній Раді, далі за нього мають проголосувати депутати.

Що передбачає новий законопроєкт?

Як зазначають у Міністерстві освіти і науки, в разі ухвалення законопроєкту здобувачі освіти матимуть більше можливостей самостійно обирати траєкторію, формувати індивідуальний навчальний план та регулювати тривалість навчання. Загалом трансформація передбачає такі зміни:

  • У студентів-контрактників з’явиться можливість регулювати строки навчання. Вони зможуть управляти своєю річною навантаженістю у межах 30-80 кредитів ЄКТС на рік, тобто завершити бакалаврську програму за 3, 4, 5 або ж 6 років. Це створить більше можливостей для вибору та академічної свободи студентів.
  • На бакалаврському освітньому рівні ЗВО зможуть створити міждисциплінарні програми — такі, де в межах однієї галузі вивчаються кілька спеціальностей. Студент вступає на галузь і після проходження двох курсів (або ж 60-120 кредитів ЄКТС) може обрати спеціальність у межах цієї галузі для подальшого навчання.
  • Замість заочної та вечірньої форм здобуття освіти впроваджується дистанційна, яка не потребує регламентації та відповідає європейській практиці. Студенти, які нині навчаються на заочній та вечірній формах, зможуть завершити своє навчання. А починаючи з 2024 року нові вступники вже обиратимуть або денну, або дистанційну форми здобуття освіти.
  • Студенти денної форми навчання матимуть регульовану кількість годин, які необхідно проходити на лекціях чи практичних заняттях. Для бакалаврів — не менше ніж 10 годин, для магістрів та аспірантів — не менше ніж 8 годин на один кредит ЄКТС. Раніше цей показник не регулювався і деякі заклади цим зловживали, пропонуючи студентам опрацьовувати дисципліни майже самостійно. Це призводило до зниження якості навчання, стверджують в МОН.

Коли закон набере чинності?

На цьому етапі законопроєкт з довгою назвою «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу у вищій освіті» отримав лише затвердження урядом та був переданий до парламенту.

Далі його мають проголосувати депутати та підписати президент України. З огляду на активну підтримку цих змін як Міністерством освіти і науки, так і Міністерством цифрової трансформації, вірогідно, проєкт закону має всі шанси отримати підтримку депутатів.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук