Як організувати навчання на роботі, щоб усі від цього виграли? Результати опитування

1

Можливість навчатися та кар’єрно зростати всередині компанії — одні з найпоширеніших факторів, на які молодь звертає увагу під час вибору місця роботи. Новий звіт від LinkedIn говорить, що 83% організацій хочуть будувати людиноцентричну культуру, де успіх компанії залежить від успіху кожного окремого співробітника. І майже усі вони залучають для цього інструменти корпоративного навчання та розвитку.

Ми запитали читачів AIN.UA про їхній досвід навчання на роботі, а також дізналися від HR-спеціалісток про освітні процеси у топових українських компаніях діджитал-галузі. Ділимося результатами, а також порадами від керівниці відділу B2B корпоративного навчання, експертки Englishdom Анастасії Варлан, як зробити корпоративну освіту у вашій команді ефективною та комфортною.


Матеріал підготовлено за підтримки Englishdom
Що це означає?


Яка ситуація з корпоративною освітою?

В університеті нам радили забути все, чого нас вчили в школі, а на роботі — усе, чого нас вчили в університеті. Нині, завдяки розвитку корпоративної освіти, співробітники можуть отримати практичні навички не лише через помилки й болючий досвід, а й сидячи в комфортній аудиторії чи вдома перед комп’ютером, через гру або спілкування з однодумцями.

Нам надіслали 62 пакети відповідей на наше опитування.

Половину — від айтівців, п’яту частину – від маркетологів, а також від спеціалістів з медіа, PR, HR, фінансової, логістичної галузей, стартапів. Наше дослідження не є соціологічним, але дозволяє побачити тенденції та зрозуміти потреби.

Дві третини компаній, в яких працюють опитані, практикують корпоративне навчання. Найчастіше це вивчення англійської чи інших мов, профільна освіта (IT-курси, продажі, менеджмент, digital маркетинг, SEO) та soft-skills (public speaking, психічне здоров’я, комунікації). Але в деяких командах практикують навіть йогу та бойове мистецтво тай-цзи.

Які переваги навчання на роботі?

Для більшості опитуваних корпоративне навчання є важливим фактором для вибору місця роботи. Рейтинг роботодавця компаній, що практикують освіту, підвищується: потенційні кандидати звертають увагу на соцпакет, співробітники вмотивовані, а отже відтік кадрів менший.

Крім навичок і знань безпосередньо на тему працівників найбільше мотивують підвищення власної цінності як спеціаліста та покращення ефективності роботи, як індивідуальної, так і командної.

Тож компанія виграє не лише іміджево, а й на рівні продуктивності. Марія Кот та Олександра Альхімович, співзасновниці та керівні партнерки APT (українська агенція з інвестицій у людський капітал) на власному досвіді переконалися, що запровадження корпоративного навчання, зокрема англійської мови, робить компанію конкурентоспроможною та міцною на глобальному рівні. Ось лише деякі з переваг:

  • Поліпшується якість внутрішньої співпраці та взаєморозуміння: спілкування в командах стає ефективнішим, працівники почуваються більш впевненими у професійній комунікації.
  • Глобальні зв’язки розширюються: володіння англійською мовою полегшує співпрацю з міжнародними партнерами та клієнтами.
  • Підвищується рівень обслуговування: співробітники вправніше взаємодіють із запитами клієнтів з англомовних регіонів.
  • Різні команди та підрозділи краще інтегруються.

Як налагодити ефективний освітній процес?

Анастасія Варлан, експертка Englishdom радить будь-яке навчання розпочинати із відповідей на кілька запитань, щоб зрозуміти потребу, а отже знайти викладача або школу, яка покриває всі запити. Або ж переконатися, що компанія може організувати навчання і власними силами.

  • Чого мають досягти працівники? Це може бути вихід компанії на міжнародні ринки, й іноді краще навчити співробітників, які лояльні до компанії й знають усі процеси, ніж шукати нову людину, але зі знанням англійської. Або ж командоутворення чи досягнення індивідуальних цілей конкретного співробітника. Наприклад, для продавців — вміти продавати товар англійською, для фінансового відділу — знати міжнародну термінологію тощо.
  • Який бюджет? Адже від нього залежать інші опції.
  • Який формат навчання? Індивідуальне, групове або мікс (частина співробітників навчаються індивідуально, інша – у групі). Наприклад, якщо співробітникам англійська потрібна для переговорів, їм потрібен індивідуальний формат, а співробітникам, які не спілкуються з партнерами (IT, фінвідділ), можна організувати групу. Але під час групових занять є ризик мати різний рівень залученості учасників.

Переважна більшість наших підписників надають перевагу індивідуальним або груповим форматам з ухилом в практику напротивагу лекціям або гейміфікованим додаткам. 

  • Онлайн чи офлайн? Якщо метою навчання є тімбілдінг, або якщо блекаути заважають всім зібратися онлайн — краще обирати офлайн-формати. Але і в онлайн-навчанні є свої переваги: не потрібно шукати приміщення, урок можна провести перед робочим днем, одразу після або в обідню перерву, тим самим не витрачати часу на дорогу. Завдяки навчанню онлайн є можливість займатись з носієм мови, якій живе в США або Британії. Головна перевага онлайн-навчання — це мобільність. Зручно, коли матеріали запаковані в одному місці (наприклад, у цифровому підручнику) та доступні з мобільного. А прогрес або його відсутність можна фіксувати в реальному часі.

За результатами опитування, наша аудиторія також надає перевагу онлайн або змішаному формату навчання, за офлайн віддали голоси лише 9,7% респондентів.

  • Який формат оплати? Компанія покриває 100% чи частину витрат на навчання персоналу, а можливо, співробітник самостійно навчається у будь-якій школі, а компанія компенсує за чеками повністю або частково.

Для більшості наших респондентів роботодавці забезпечують вивчення англійської мови та беруть всі витрати на себе, але в деяких випадках компанії покривають навчання лише частково.

  • Хто буде навчати співробітників? Колега, залучений викладач, який буде в офісі проводити навчання або по zoom, чи зовнішній партнер (онлайн або офлайн-школа).

Серед тих, хто має корпоративну освіту на роботі, рівно половина опитаних навчається з допомогою підрядників. Тож розглянемо особливості кожного зі способів організації.

Залучення партнерів. Після вибору школи варто погодити список співробітників, які будуть проходити навчання, та їхній рівень знань. Зазвичай такі школи беруть організацію на себе: тестування співробітників, погодження графіку, пошук викладача та приміщення, контроль викладачів, формування програми та її адаптація під ваш запит.

Контроль навчання партнер також бере на себе та відправляє вам звітність про навчання та фінансові питання, за погодженими форматом та періодичністю. 

У Englishdom є персональний менеджер студента та персональний менеджер компанії. Менеджер студента контролює процес навчання співробітника та допомагає з технічними питаннями, а персональний менеджер компанії готує звітність, слідкує за балансом та допомагає з усіма питаннями HR. Також є кабінет керівника, де у реальному часі можна побачити прогрес співробітника.

Марія Кот та Олександра Альхімович, співзасновниці та керівні партнерки APT виділяють такі переваги співпраці з партнерами для навчання:

  • Широкий досвід і експертиза в галузі навчання та розвитку, доступ до найкращих практик і сучасних методів навчання.
  • Індивідуалізований підхід у розробці навчальних програм із врахуванням потреб компанії та її співробітників. 
  • Швидкість старту навчання вища, ніж на внутрішніх ресурсах.

Втім недоліки також іноді є, серед них — труднощі в адаптації зовнішніх партнерів до змін в стратегії або потребах організації, що може вимагати додаткових зусиль та часу для узгодження.

Самостійна організація. Основна її перевага — це економія бюджету, адже навчання з допомогою партнера коштує дорожче. Але є ризик, що при такому форматі студенти не отримають сертифікатів.

Якщо ви все ж вирішили навчати персонал ресурсом компанії, то після визначення мети, протестуйте співробітників, знайдіть приміщення, викладача або декількох, погодьте з ними програму, графік звітності й критерії успішності курсу. В процесі важливо контролювати відвідуваність, підтримувати мотивацію співробітників. Це додаткове навантаження на внутрішніх спеціалістів, які вже виконують свої основні обов’язки.

Втім Марія Кот та Олександра Альхімович вважають контроль не додатковою задачею, а радше можливістю налаштовувати навчальні програми та ресурси відповідно до власних потреб і стратегії. 

Як вивчати англійську, щоб мати конкурентну перевагу на ринку праці?

Англійська мова є однією з найбажаніших у соцпакеті, на рівні з розвитком професійних та софт-скілів. Що і не дивно, адже глобальне професійне середовище спілкується і працює англійською. 96,8% опитаних нами вважають, що її знання дає конкурентну перевагу на ринку праці, 62,3% — що їхня зарплата залежить від рівня володіння англійською.

Читачі й друзі AIN.UA вважають індивідуальні заняття з викладачем найбільш ефективним способом вивчати англійську. З досвіду Анастасії Варлан, так і є, щоправда, лише уроків недостатньо. Тож експертка рекомендує додавати нескладні, але дієві прийоми у повсякдення чи офісне життя.

  • Відвідувати розмовні клуби за інтересами. Це можуть бути клуби, які пропонує школа, де проходить навчання або організовувати самостійно розмовні клуби у компанії між працівниками.
  • Завести іноземних друзів та спілкуватися з ними. 
  • Робити дні англійської мови у компанії.

А ось реальні кейси від клієнтів Englishdom, як мотивувати співробітників навчатись англійської не лише на уроці з викладачем: 

  • Поставити в офісі полицю з англомовними книгами різної тематики: дитячі казки, сучасні відомі романи, історія, журнали National Geographics. Раз на тиждень посеред робочого дня колеги збираються на 2-годинне чаювання, де кожен розповідає, що прочитав з «англомовної полиці» (своєю мовою, не англійською). Ключова мета – зацікавити читати англомовні книги й розуміти, про що в них йде мова. Плюс це додаткова неформальна комунікація у колективі.
  • Влаштувати кіновечір з переглядом фільму англійською мовою. Фільм варто обрати простий, який всі бачили. В такому разі всі будуть точно знати сюжет і легше розуміти, про що говорять герої.
  • Організувати корпоративну знижку на книги англійською мовою в одному з книжкових магазинів. 
  • Щомісяця дарувати абонемент на купівлю англомовної книги для одного студента, який має найкращу динаміку засвоєння знань. 
  • Розклеїти в офісі наліпки з назвами відповідних меблів та техніки англійською мовою (з транскрипцією та перекладом). Колегам буде простіше інтегрувати англійську у побутові та робочі діалоги.
  • Раз на місяць запрошувати в офіс англомовного спікера для проведення розмовного клубу. Така практика допомагає швидко подолати бар’єр говорити англійською у колективі та з клієнтами. 
  • Організувати для колективу екскурсію з англомовним гідом. Це може бути тематична екскурсія вашим рідним містом, або візит до якогось цікавого музею. 

Такі прості ідеї допоможуть створити правильну атмосферу в колективі, де вивчення англійської мови стане і цікавим, і мотиваційним.

Повне занурення у вивчення англійської пропонує й Englishdom: окрім індивідуальних занять з викладачем, студентам доступні онлайн-платформа та уроки 24/7, спікінг-клаби з урахуванням рівня й інтересів, навчальні матеріали для закріплення знань (книги, відео, аудіо завдання), додаткові курси для самостійного навчання, мобільний додаток для вивчення слів та виконання домашнього завдання.

ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ДАНИХ Наталя Баранник

ЛІТЕРАТУРНА РЕДАКТОРКА Оля Закревська

ДИЗАЙН Artycoders

ПРОДЮСЕРКА Надя Миколаєнко

МЕНЕДЖЕРКА Ірина Насильнєва

ПРЕДСТАВНИЦЯ ENGLISHDOM Юлія Личана

Залишити коментар

Коментарі | 1

  • Відзначившись на ринку як відмінне рішення для корпоративного навчання, ця платформа https://kwiga.com/ua/platforma-dlya-navchannya-personaly стала справжнім джерелом інновацій для нашого бізнесу. Вона не тільки надає доступ до високоякісного навчального матеріалу, але й дозволяє нам адаптувати навчання під потреби конкретних відділів та розвивати навички, необхідні для нашого росту.

Пошук