Компанія «АвтоНова-Д» вже понад 12 років займається дистрибуцією оригінальних та неоригінальних автомобільних запчастин на українському ринку. На сьогодні вона має мережу складів по всій країні та власний логістичний сервіс, завдяки якому клієнти отримують свої замовлення швидко та без затримок. З початком повномасштабної війни «АвтоНова-Д» розширила асортимент автомобільних брендів, і тепер на її маркетплейсі можна придбати усі потрібні запчастини для німецьких, італійських, французьких, корейських та японських авто серед інших.
AIN.UA разом з Uklon Delivery підготували серію інтерв’ю з українськими бізнесами, що активно користуються сервісом доставки від Uklon, про те, як компанії пройшли ці півтора року та почуваються на ринку сьогодні. Цього разу говоримо з Вадимом Наумовим, комерційним директором та співвласником компанії «АвтоНова-Д», що займається дистрибуцією автозапчастин, про унікальність маркетплейсу та успішні стратегії масштабування в умовах війни.
Матеріал підготовлено за підтримки Uklon Delivery
Що це означає?
«АвтоНова-Д» — 12 років. Починали з фокусом на автомобілях концерну Volkswagen
Ми B2B-компанія, переважно працюємо з СТО і корпоративними клієнтами — організаціями, у яких на балансі є автомобілі для доставки чи інших цілей бізнесу. Вийшли на український ринок у 2012 році зі специфічною моделлю — пропонували весь спектр запчастин для автомобілів брендів Skoda, Audi, Seat, та інших з концерну Volkswagen: як оригінальні, так і не оригінальні. Всі деталі на автомобілі концерну Volkswagen в одному місці.
Важливо сказати, що оригінальні чи не оригінальні запчастини не ділять їх на погані чи хороші. Це лише означає, що оригінальні запчастини виготовляються за технічними вимогами самого автовиробника (тому мають і пакування, і маркування автовиробника), наприклад того ж Volkswagen, а не оригінальні — це деталі, які виготовлені за вимогами та замовленнями різних компаній під власними торговими марками. В оригіналі можна знайти будь-яку деталь, яка була встановлена на автомобілі з заводу, але не всі ці деталі будуть доступними і виправданими для клієнта за ціною, а в неоригіналі існують тільки деталі з високою частотою споживання, але вже за більш прийнятною ціновою пропозицією. І от ми обидва ці види поєднали на нашому маркетплейсі, щоб надати клієнту вибір в залежності від його можливостей і потреб.
На сьогодні у нас по Україні 24 філії зі складами та окремо три центральні склади у Києві, на які приходить товар. Також у нас своя логістика, власним автотранспортом. Рішення мати власну незалежну логістику ми прийняли ще до початку епідемії COVID-19, і воно нам сильно допомогло тоді та стало суттєвою опорою після 24 лютого — ми були і є незалежними від перевізників та поштових операторів.
З початком війни логістичні процеси всі порушилися, все повалилося
Безпосередньо 24 лютого ми працювали, робили доставки. Ми прекрасно розуміли, що все, що ми відвантажимо у цей день, воно, скоріш за все навіть ніколи не буде оплачено, але також ми розуміли, що це саме ті запчастини, які комусь мають принести велику користь, і навіть можуть допомогти врятувати життя. Наступного дня було прийняте рішення, що все-таки кожен співробітник має діяти виключно з питань своєї особистої безпеки — до 3 березня ми припинили діяльність на центральному складі в Києві, хоча більшість філій однаково працювали.
Ми прекрасно розуміли, що все, що ми відвантажимо у цей день, воно, скоріш за все, навіть ніколи не буде оплачено, але також ми розуміли, що це саме ті запчастини, які комусь мають принести велику користь, і навіть можуть допомогти врятувати життя.
Вадим Наумов, комерційний директор та співвласник компанії «АвтоНова-Д»
До кінця квітня ми вже навіть розрахувалися з нашими постачальниками, хоча це був один із найскладніших викликів — в один день абсолютно всі постачальники, а в нас їх на той момент було понад 500, перевели нас на передплату. І це не просто передплата, а необхідність закрити всі борги й тільки після цього зробити саму передплату. У нас були значні залишки запчастин, але ми розуміли, що цього недостатньо, тому що це все, по-перше, закінчується, по-друге, автомобілі мають дуже різноманітні несправності, і не завжди все є в наявності. Тобто потрібно було відновлювати поставки з-за кордону — з Німеччини та Китаю, зокрема.
Також ми були вимушені закрити наше представництво в Херсоні. Це по суті єдина філія, яку ми повністю закрили. Пошкодження наших складів були у Кривому Розі, де ми на той час тільки відкрилися, але ми дуже швидко це все відновлювали: і приміщення, і діяльність. Слава Богу, ніхто не постраждав. Були прильоти поруч, були пошкодження певні, але без суттєвих руйнувань. І найважливіше, що люди всі цілі.
У березні 2022 наші продажі впали більше, ніж утричі. У вересні ми відновили довоєнні показники
З початком війни задачі були зовсім інші — не результат був важливий, а потреба хоча б якісь кошти накопичити для того, аби розрахуватися і з людьми, і з постачальниками. Але тоді крок за кроком ми додавали нові напрямки й побачили, що наша бізнес-модель працює — усі запчастини певного автомобільного бренду можна було придбати на одному складі або замовити на одній платформі.
Це було і є нашою перевагою. І ми прийняли рішення, що для того, аби відновлювати обороти, досягати довоєнних показників, нам треба ще щось нове шукати — ми стали офіційним дистриб’ютором брендів Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Lancia. Тобто розширилися на італійські, французькі автомобілі, використовуючи саме ту модель, яка була і на німецьких. Це спрацювало, і протягом літа ми поступово відновлювалися. До осені ми плюс-мінус відновилися до довоєнних показників обороту.
Унікальна складова нашої бізнес-моделі — екстрадоставка
Уявімо: ваш автомобіль на сервісі, його загнали, зробили дефектування і почали робити ремонт. У якийсь момент ви розумієте, що якась запчастина потрібна терміново і без неї неможливо завершити ремонт. У таких ситуаціях замовити на звичайну планову доставку «АвтоНова-Д» — це може бути тривале очікування, тому що у нас є певні графіки відвантаження. А станції треба терміново, тому в нас з’явилася додаткова послуга — відправка на авто, екстрадоставка, зокрема з Uklon Delivery. Це набрало шалених обертів — за день відправляємо десь близько ста замовлень. Ця послуга вже розширилася за межі Києва і зараз теж доступна в інших великих містах, наприклад, у Харкові, Дніпрі.
Безпосередньо робота просто зі службами таксі — телефонувати й так далі, це незручно і займає багато часу. Так доставляти ми почали ще років 5 тому. Розуміючи складнощі процесу, у нас виникла потреба, щоб все було швидко і прозоро, аби клієнт міг слідкувати за тим, де знаходиться цей автомобіль. Тоді з’явилася думка почати працювати більш системно зі службами доставки на авто, і зараз ми стали партнерами з Uklon Delivery. Тобто сьогодні, коли ми відправляємо замовлення за допомогою сервісу доставки Uklon, клієнти «АвтоНова-Д» мають можливість відстежувати своє замовлення щохвилини за допомогою онлайн-трекера. Відтак клієнту надходить повідомлення, у якому він може слідкувати за тим, де цей автомобіль, о котрій він буде, аби клієнт міг розраховувати свій час і не робити оці зайві дзвінки до операторів. Це максимально зручно для нас як для компанії, а також і для наших клієнтів.
Протягом року ми розширювали й філіальну мережу — вирішили рухатися на схід, бо там потреба є в запчастинах
Ми відкрили філії у Конотопі, Кривому Розі, були плани й у Краматорську, але тут ми ще у пошуках людей, які все по місцю організують і будуть працювати. Тому зараз наш пріоритет — відкриття нових філій та нових напрямків. Загалом, сьогодні вже немає якихось обмежень по конкретному автомобільному бренду, за виключенням російського автопрому, яким ми ніколи не займалися і займатися не будемо.
Минулого року ми підписали контракт з концерном Rheinmetall, з яким також наша країна розпочала співпрацю в рамках поставок військової техніки. Це основний виробник деталей двигунів у світі. Це була досить визначна подія, тому що у деталях двигуна особливу потребу мали як наші поточні клієнти, так і військові.
Якщо казати про клієнтів, для нас, як для B2B-компанії дуже важливим показником є кількість клієнтів і тому важливий кожен. У цьому напрямку ми за рік виросли на 40%. На сьогодні ми обслуговуємо понад 7000 станцій техобслуговування по всій території України. До війни було десь приблизно 5000 таких клієнтів. Це не означає, що кількість СТО в Україні збільшилася. Просто завдяки тому, що ми розширили асортимент запчастин, маємо тепер змогу працювати зі станціями, які працюють, наприклад, у більшості з корейськими чи японськими автомобілями.
ТЕКСТ Ліза Пальчинська
ЛІТЕРАТУРНА РЕДАКТОРКА Оля Закревська
ФОТО АвтоНова-Д
ПРОДЮСЕРКА Надя Миколаєнко
МЕНЕДЖЕРКА Яна Проценко
ПРЕДСТАВНИЦІ UKLON DELIVERY Віта Біла та Анастасія Горбенко