В Україні понад 12 млн активних повнолітніх користувачів у TikTok. Ця платформа стала популярною і в сфері особистого блогінгу, для заробітку та розкрутки бізнесу. Тому все частіше українські підприємці заходять у TikTok зі своїм продуктом, щоб знайти нову аудиторію та отримати більше замовлень. Адже коли відео «залітає», і продукту з’являється шанс стати мега популярним. Видання «Українська правда» опублікувало матеріал про те, які є способи бізнесу заробити у TikTok. AIN.Business переповідає основне.

Як працюють алгоритми TikTok

Алгоритм TikTok – це система рекомендацій, яка визначає, які відео відображатимуться на сторінці користувача. Такі рекомендації унікальні, тобто різні користувачі не побачать однакові відео на власних сторінках.

На формування рекомендацій впливають такі дії:

  • стеження за іншими обліковими записами;
  • залишені коментарі під відео;
  • уподобані та збережені відео;
  • відео, які користувач позначив як «Не цікавить»;
  • відео, якими користувач поділився в застосунку;
  • частка перегляду того чи іншого відео.

Водночас TikTok не вибудовує рекомендації на кількості підписників або історії попередніх високоефективних відео.

TikTok як спосіб популяризації бізнесу

  • За даними опитування громадської організації «Опора», найпопулярнішим джерелом інформації для українців залишаються соціальні мережі і 25% респондентів віддають перевагу TikTok.
  • Недавно «Укрзалізниця», завела акаунт у TikTok і створює відео з використанням популярних трендів. Також на сторінці є новини компанії, часто в жартівливому стилі.
  • Інший приклад — мережа АЗК UPG разом з креативною агенцією Bachysh відзняли серію роликів, у яких компанія робить компліменти клієнтам на своїх АЗК. Перше ж опубліковане відео в соцмережі набрало понад 2,5 млн переглядів, а загальне охоплення на всіх платформах перевищило 4 млн.
  • Логіка долучення великого бізнесу до TikTok завжди є, адже такий крок підвищує лояльність, упізнаваність бренду та наближає його до своєї цільової аудиторії.

Тим часом для малих компаній TikTok — це можливість показати свої продукцію чи послугу ширшому колу людей, збільшити аудиторію та число клієнтів.

Щоб продавати та систематично зростати у TikTok потрібно розробити стратегію.

«Коли в мене “залітає” відео, це завжди продажі. Останнє моє відео набрало 200 000 переглядів і принесло близько 150 продажів», – каже власниця невеликого Instagram-магазину одягу Наталія Скумин.

Контент-креатори для TikTok

З розвитком TikTok та зростанням попиту на креативну рекламу почала набувати популярності спеціальність контент-креатора. Це людина або команда, які створюють актуальний креативний контент.

Бренди та компанії звертаються до таких людей та замовляють у них контент для власних сторінок.

Успішний кейс:

  • У TikTok набуває популярності акаунт Kreat for Jysk, для якого команда креаторів знімає короткі скетчі в магазинах JYSK.
  • У травні 2023 року креатори змогли підняти канал та зробити його впізнаваним.
  • Євгеній Навроцький з команди креаторів KreatParni, яка створює контент для JYSK, розповів, що після прориву до них почали звертатися інші бренди: «Цитрус», Comfy, Hotline, Film.ua, «Аптека АНЦ».
  • Фіксованої ціни на їхні послуги немає. Вартість послуг залежить від складності проєкту, попиту та пропозиції.
  • За словами Євгенія Навроцького, лідери ринку, як от Hooligan Buro Антона Мурафи, беруть за ведення TikTok $3000-4000 на місяць. До них звертаються великі бренди, у них працює велика команда сценаристів.