Попри регулярне оновлення шкільних програм, світ усе одно змінюється швидше. Як за ним встигати та готувати дітей до реального життя — розбираємося у новому спецпроєкті.

Разом з мережею освітніх проєктів МрійДій ми зібрали історії дорослих про те, які корисні для кар’єри знання їм би хотілося отримати ще в школі. Своїм досвідом поділилися Director of PR у Genesis Олександра Петруньок, фінансова консультантка, співзасновниця академії «Прокачай Фінанси» Галина Тритяк та головний редактор AIN.UA Олександр Стрельников. До того ж спільно з викладачами МрійДій з історії, фінансової грамотності, української мови та літератури ми створили короткі відео з практичними порадами, як перетворювати потенційно незрозуміле на суперцікаве й ефективне.


Матеріал підготовлено за підтримки МрійДій
Що це означає?


Олександра Петруньок, Director of PR у Genesis:

Я вірю, що хард-скіли — це те, що допомагає опанувати конкретну професію, а софт-скіли — будь-яку. Мені шкода, що під час мого навчання в школі нас не вчили правильно будувати професійні стосунки з іншими людьми та балансувати між «давати» і «брати». Під час шкільної освіти є чимало ситуацій, де це було б доречним — групові проєкти, вирішення уявних кейсів, будь-яка робоча взаємодія в класі. У дорослому житті розуміння підходу «win-win» у відносинах допомагає рости професійно та розширювати коло якісних контактів, що несуть із собою нові можливості.

Вважаю, що найцінніше, чому може навчитися людина, — це працювати з собою: ідентифікувати свої потреби та вміти їх задовольнити екологічними способами. Якщо знайти «свою» справу і мати розвинені навички, які я вже згадала, людина досягне успіху набагато швидше. Якби школа спонукала дітей пробувати нове і не боятися помилятись — вірю, що в рази більше дорослих реалізовувалися б через роботу, а не просто на неї «ходили».

Галина Тритяк, фінансова консультантка, співзасновниця академії «Прокачай Фінанси», ведуча подкасту «Фінансова терапія»:

Не пригадую, щоб в дитинстві в мене сформувалися якісь фінансові звички, я точно не вела облік і не мала на меті регулярно заощаджувати. Моїм доходом була коляда, інколи подаровані гроші та заробіток від миття татової машини. Ці гроші я частіше витрачала на якісь приємні покупки для себе, які звісно були більше емоційні, ніж раціональні.

Я б хотіла, щоб у школі на уроці економіки мене вчили не закону попиту й пропозиції, а готували до викликів реального життя: що мені робити з першою стипендією, як самій себе забезпечувати, на чому варто фокусуватися в студентські роки, щоб потім отримати більше можливостей. Та попри все мені подобається те, де я зараз є. І можливо, якби в мене в студентстві не було стільки питань, цікавості й нерозуміння, як поводитися з фінансами, то я б не почала свій шлях у фінансовому консалтингу. Вищий заробіток залежить від віри в себе, в те, що все можливо, від навичок комунікації та вміння планувати шлях до цілей. Цих навичок і віри мені бракувало у вихованні вдома та школі.

Олександр Стрельников, головний редактор AIN.UA:

Любов до літератури загалом і української зокрема я отримав якраз у школі. І все завдяки класним вчителям української. І це, напевно, найважливіше, що є в цій справі — любов самого вчителя, захоплення самого вчителя тим, що він викладає, і те, що він читає. Натомість бракувало актуальної програми, яка б охоплювала не тільки XIX-XX сторіччя, а й сучасних українських авторів.

На жаль, тоді, коли я вчився, сучасні українські письменники та письменниці, поети та поетки взагалі не були представлені в шкільній програмі. Тільки в дорослому віці я відкрив дуже класних сучасних українських авторів. Тому, я думаю, це основна прогалина, яка зараз, я сподіваюся, надолужена і міститься в шкільних програмах.

Мережа освітніх проєктів МрійДій – це школи, дитячі садки, табори, професійні гуртки, дистанційна школа, Батьківський клуб, соціальні напрямки.

Мета МрійДій — своєю діяльністю та проєктами впливати на розвиток освіти в Україні, створювати умови, що сприяють формуванню особистостей та їх світогляду.  Тому навчання у школах, заняття у садках, активності у таборах МрійДій побудовані таким чином, щоб діти досліджували цей світ та у цікавій формі пізнавали взаємозв’язки між явищами та процесами. У школі — через проєкти, професійні занурення, наукові досліди, розгляд певної теми з точки зору декількох наук (такий підхід називається інтегрованим); у садку — через гру; у таборах — через програму активного відпочинку.


Самі по собі знання можуть стати просто теорією, а можуть перетворитися на потужний інструмент, який допоможе дітям бути проактивними, будувати масштабні мрії та, найголовніше, діяти аби їх досягти. 

У проєктах мережі МрійДій залучено понад п’ять тисяч дітей, майже тисяча українських освітян пройшли тут навчання; десятки родин відвідують воркшопи Батьківського клубу, до якого можуть доєднатися усі охочі.

ЛІТЕРАТУРНИЙ РЕДАКТОР Оля Закревська

ФОТО надані героями, МрійДій

ПРЕДСТАВНИЦЯ МРІЙДІЙ Аліна Долінко

ПРОДЮСЕР Надя Миколаєнко

МЕНЕДЖЕР Яна Проценко